استقامت






إن الذين قالُوا ربُّنا الله ثُم استقامُوا تتنزَّلُ عليهمُ الملائکةُ ألّا تخافُوا و لا تحزنُوا وأبشرُوا بالجنة الَّّتي کُنتُم تُوعدُون فصلت/30؛به يقين کساني که گفتند:پروردگار ما خداوند يگانه است،سپس استقامت کردند،فرشتگان بر آنان نازل مي شوند که:نترسيد و غمگين مباشيد، و بشارت باد بر شما به آن بهشتي که به شما وعده داده شده است.
استقامت،صلابت و اقتدار زيبنده هر مؤمني است و لازمه حکومت و رهبري يک ملت.امام راحل قدس سره رهبري بود با تمام خصوصيات يک رهبر مقتدر که حتي دشمنانش هم به اين صلابت و اقتدار او اذعان داشتند.با هم سيره او را با اين نگاه مي خوانيم.
آيت الله مسعودي خميني:
«يک روز پاکروان،رئيس سازمان امنيت از تهران به ديدن امام آمده بود.او خيال داشت با تهديد و تطميع امام را از راهي که برگزيده بود،برگرداند. هرچه اصرار کرد ملاقاتي در خلوت داشته باشد،آقا نپذيرفتند.بالاخره پاکروان قبول کرد که عده کمي باشند.امام فرمودند که در اين اتاق کم باشند،ولي در اتاق مجاور همه باشند. درآن اتاق عده طلبه ها و حاضران زياد بود.تمام حرفهاي او و امام شنيده مي شد.به محض ورود پاکروان، امام فرمودند:من براي خدا از اسلام دفاع مي کنم.و پس از آن،آقا چند دقيقه اي با شدت صحبت کردند.بالاخره پاکروان با سري آويخته و نوميد از خانه رفت.پس از رفتن او امام فرمودند:ما بايد محکم باشيم و براي خدا قدم برداريم و به احدي الحسنيين نايل شويم».
حجت الاسلام محتشمي:
«در عراق آقا مصطفي خميني به وسيله رژيم بعث دستگير شد و به بغداد انتقال يافت.هاله اي از ترس و وحشت در نجف حکمفرما شده بود.همه دسته دسته به خانه امام مي آمدند و مي خواستند امام از رژيم بعث عراق رسماً بخواهد که حاج آقا مصطفي را آزاد نمايد؛چون همه خوف آن را داشتند که بلايي سر ايشان بياورند.امام در پاسخ مي فرمودند:مبارزه اين سختيها و تلخيها را دارد.اگر مصطفي را هم بکشند،من براي آزادي او درخواست نمي کنم.نزديک به يک هفته مرحوم حاج آقا مصطفي در زندان بغداد بودند و از سرنوشت او هيچ کسي خبري نداشت».
آيت الله توسلي:
«از همان اول يادم است،امام به يکي از بزرگان گفتند:خودت را مهيا کن! شايد من و تو هم مثل حاج شيخ فضل الله نوري بالاي دار برويم».
آيت الله موسوي اردبيلي:
«قبل از انقلاب نامه اي خدمت حضرت امام نوشتم که جواب نامه هم اکنون موجود است که وضع آن زمان خود را براي امام تشريح کرده بودم که چه مشکلات و چه مضيقه هايي رژيم شاه براي ما پيش آورده است.ايشان دستور فرمودند:بايد مقاومت کنيد».
منبع:ماهنامه قرآني،آموزشي نسيم وحي (شماره اول)