اگه هر ترم تصمیم میگیرید که “از این به بعد بهتر درس میخونم!” اما ظاهرا تصمیمتون هیچ تاثیری روی رفتارتون نداره، و نتایجی که میگیرین، مثل همون قبله! برای اینکه امسال یه تفاوتی با سال های قبلیتون داشته باشه و چند تا پله به جلو تر برید، این مطلب رو بخونید که نکات به درد بخوری توش اومده…


۱-موقعی که درس میخونید، موبایلتون رو بگذارید کنار

گوشی موبایل شما برای خوردن بخش بزرگی از زمانی که باید صرف درس و مشق و مطالعه بکنید مسئوله و باید یک روز درست حسابی جواب بده. اما تا اون موقع، بهترین کار اینه که موقع درس خوندن، گوشیتون رو دور از محلی که نشستید بذارید. واضحه که با این کار کلی به وقتتون اضافه میشه، و میتونید ازش استفاده ی خیلی مفیدتری داشته باشید. به جای اینکه اینهمه وقت برای بیخودی گشتن توی شبکه های اجتماعی بکنید، یا اینکه مکالمه های طولانی با اپلیکیشن های مختلف انجام بدید، یه کار بهتر بکنید: خاموش یا دور کردن گوشیتون از محل درس خوندن میتونه به تمرکزتون اضافه کنه. با این کار وقتتون با راندمان بالا میگذره و نتیجه خیلی مفیدتری نشون میده. نتیجه ی این کار میشه یه تغییر بزرگ توی نمرات امتحانات نهایی. میتونید امتحان کنید.


۲-زمان برای کار، زمان برای خوش گذرونی

هیچ کس نگفته که تو دوران امتحانات باید با دنیای بیرون خداحافظی کنید، اما، کاری که باید انجام بدین اینه که وقتتون رو درست قسمت کنید. به خاطر درس ها و نیاز به تمرکز زیاد کلافه نشید و هول نکنید، و البته همه ی وقتتون رو هم برای خوش گذرونی تلف نکنید. تعطیلات و آخر هفته ها رو برای دیدن دوست ها و خوش گذرونی و گردش بذارید. روزهایی که باید به مدرسه یا دانشگاه برید، مخصوص درس خوندن هستن.


۳- کارهاتون رو سر وقتی که برنامه ریخته بودید تموم کنید

حتما تاریخ مقرر پروژه ها و تکالیفتون رو لیست کنید و جلوی چشمتون بذارید. تکالیفتون رو سر وقت ارائه بدین و تاخیر نداشته باشید. وقتی کارها پشت هم تلنبار میشن، آدم استرس میگیره و در آخر ممکنه هیچ کدوم رو انجام نده. منظم بودن میتونه به تنهایی تا موفقیت راهنماییتون کنه.


۴-این ترم همراه های مناسبی انتخاب کنید

خیلی مهمه که وقتتون رو با کیا می گذرونید. با کسانی باشید که شما رو توی کارهاتون رو تشویق می کنن و باعث انرژی گرفتن و یشرفتتون میشن. از آدمهایی که هر از گاهی پیداشون میشه تا از خودشون تعریف کنن و همیشه در حال پز دادن هستن دوری کنید.

 خواب کافی، خوردن صبحانه هر روز صبح، مرتب نگه داشتن میز و جزوه هاتون، و داشتن روحیه ی قوی، از بقیه ی کارهاییه که برای گرفتن نتیجه ی خوب لازمتونه.


منبع: سایت رنگی رنگی