روبیکا چیست؟

همانطور که احتمالا بدانید، روبیکا از جمله اپلیکیشن های چند منظوره بوده که می تواند نیاز کاربران گوشی های هوشمند را به نصب اپلیکیشن های مختلف برطرف ساخته و بسیاری از کاربردهای اپلیکیشن های مختلف را در خود جای دهد.

یکی از نقاط قوت این اپلیکیشن سادگی و روان بودن آن است. شما با نصب این اپلیکیشن و ثبت نام در آن، بلافاصله به بخش امکانات برنامه هدایت خواهید شد و در همان صفحه اول برنامه، قابلیت دسترسی به اکثر امکانات روبیکا را خواهید داشت.

کاربران با نصب این اپلیکیشن می توانند از امکاناتی نظیر تماشای فیلم و سریال با اینترنت رایگان همانند برنامه فیلیمو، تماشای شبکه های تلویزیونی و رادیویی با اینترنت رایگان که نمونه آن را در برنامه لنز ایرانسل دیده ایم، انجام خدمات پرداخت قبوض و خرید اینترنتی، گوش دادن به موزیک های دلخواه، استفاده از شبکه اجتماعی روبیکا، خدمات پیام رسانی و سایر خدماتی که در ادامه بیشتر در رابطه با آن ها صحبت خواهیم کرد، دست پیدا کنید.

همه این امکانات تنها در یک اپلیکیشن جای گرفته است و این قابلیت این امکان را ایجاد می کند تا از نصب اپلیکیشن های متعدد جلوگیری گردد.
 

امکانات و ویژگی های Rubika چیست ؟

همانطور که اشاره شد، روبیکا اپلیکیشنی کاربردی است که دارای امکانات فراوانی می باشد.

در این بخش قصد داریم تعدادی از مهمترین ویژگی های این اپلیکیشن را معرفی نماییم تا علاقه مندان با کارایی های این برنامه بیشتر آشنا شوند:

امکان دسترسی به مجموعه فیلم و سریال های روز دنیا

امکان دسترسی به شبکه های تلویزیون دیجیتال

امکان دسترسی به آرشیو موزیک و ایجاد لیست پخش دلخواه

برخورداری از شبکه اجتماعی داخلی

دارای برنامه پیام رسانی داخلی

امکان دسترسی به آرشیوهای مختلف آموزش الکترونیکی با شرکت در کلاس های آنلاین

ایجاد ارتباط با برنامه های مختلف تلویزیونی و توانایی ارسال پیام به این برنامه ها

امکان ایجاد کیف پول

امکان خرید شارژ تلفن همراه

پرداخت قبوض مختلف

امکان خرید با استفاده از درگاه پرداخت درون برنامه ای

مدیریت مالی و حساب های شخصی

دسترسی به آرشیو برنامه های تلویزیونی و امکان توقف، برگشت به عقب و یا پخش مجدد برنامه ها

دسترسی به آرشیو برنامه های ورزشی مختلف و زنده

دسترسی به آرشیو برنامه های مربوط به سلامت

بدون نیاز به استفاده از حجم اینترنت برای مشترکین همراه اول و ایرانسل

محیط کاربری ساده و روان

پشتیبانی کامل از زبان فارسی

نکته قابل توجه در استفاده از اپلیکیشن روبیکا ، این است که در حال حاضر تمامی امکانات و خدمات این برنامه، برای مشترکین اینترنت همراه ایرانسل و همراه اول، به طور کاملا رایگان عرضه می گردد.

این قابلیت سبب می شود تا استفاده از این اپلیکیشن هیچ هزینه اضافی را برای کاربران نداشته باشد و به این ترتیب بدون اینکه نگران اتمام حجم اینترنت سیم کارت خود باشیم، به استفاده از خدمات این برنامه، بپردازیم.

توجه داشته باشید که امکان استفاده از اینترنت رایگان، در حال حاضر تنها برای کسانی که از اینترنت سیمکارت ایرانسل و یا همراه اول استفاده می کنند قابل دسترس است و در غیر اینصورت، در هنگام استفاده از اینترنت وای فای، حجم مصرف شده اینترنت، محاسبه خواهد گردید.

البته در پاره ای از موارد، گزارش هایی را نیز در خصوص مصرف اینترنت روبیکا داشته ایم که در بخش نظرات می توانید این گزارش ها را مطالعه نمایید.

به این ترتیب قبل از این که بخواهید از این برنامه استفاده کنید، بهتر است یک بار به مدت چند دقیقه، نحوه محاسبه اینترنت آن را بررسی کنید تا در آینده دچار ضرر و زیان نشوید.
 

برخی از امکانات اپلیکیشن Rubica

 
آموزش راه اندازی و کار با روبیکا به چه صورت است؟
کار با اپلیکیشن روبیکا بسیار ساده بوده و تقریبا نیاز به هیچ گونه آموزش خاصی نخواهد داشت. برای نصب و راه اندازی این برنامه، شما می توانید به طور مستقیم به وب سایت روبیکا مراجعه کرده و یا از لینک مستقیم ارائه شده در انتهای صفحه، اقدام به دانلود روبیکا نموده و آن را روی تلفن همراه خود نصب کنید. پس از نصب روبیکا ، برای راه اندازی این اپلیکیشن به ترتیب زیر عمل خواهیم نمود:

اپلیکیشن روبیکا را نصب و آن را اجرا کنید.

در صفحه اول برنامه، گزینه ورود را انتخاب کنید.

در مرحله بعدی شماره تلفن همراه خود را وارد کرده و سپس گزینه ورود را انتخاب کنید.

منتظر باشید تا کد تایید برای شما از طریق پیامک ارسال شود و پس از دریافت کد، آن را در محل مربوطه وارد نمایید.

پس از وارد کردن صحیح کد تاییدیه، به طور خودکار وارد برنامه روبیکا شده و می توانید از امکانات و خدمات این برنامه به سادگی استفاده نمایید.
 

شایعات و احتمالات پیرامون Rubika چیست؟

اما در گذشته شایعاتی پیرامون استفاده از اپلیکیشن روبیکا وجود داشت که اکنون به فراموشی سپرده شده است و بسیاری از این شایعات به طور کامل پاسخ داده شده و یا رد شده است که ما در ادامه به آن ها اشاره ای خواهیم داشت.

اصلی ترین شبهه ای که در خصوص استفاده از اپلیکیشن روبیکا مطرح شده است، در رابطه با امنیت این برنامه می باشد.

بسیاری از افراد معتقدند این اپلیکیشن به دلیل استفاده از بخشی از کدهای تلگرام در میان کدهای خودش، ممکن است در حقیقت در پشت پرده اقدام به در خطر قرار دادن اطلاعات تلگرام افراد نموده باشد.

این موضوع به حدی حساس شده که وزیر ارتباطات شخصا به آن واکنش نشان داد و پیگیری این مساله را در دستور کار قرار داد.

این مساله سبب شد تا مدیران اپلیکیشن روبیکا به این شبهات پاسخ داده و به نوعی به امن بودن اپلیکیشن خود، تاکید نمایند.

پاسخی که روبیکا به این شبهات داده است در ادامه این چنین آمده است:

استفاده از کدهای اوپن سورس مرسوم هست، تلگرام اوپن سورس هست و ما در روبیکا بخشی از کد تلگرام را برای مدیریت بهتر صفحه های برنامه استفاده کردیم (BaseFragment) تا روبیکا هم مثل تلگرام در گوشی های قدیمی روان اجرا بشه و به دلیل کمبود وقت فرصت حذف قسمت های اضافی کد تلگرام که نیازی نبود رو نداشتیم که در ورژن بعدی حذف خواهند شد.

از لحاظ فنی هم هیچ اپی امکان دسترسی به هیچ قسمت از تلگرام شما رو نداره و تنها در صورتی که دسترسی به حافظه داشته باشه، به فایل های دانلود شده ی تلگرام میتونه دسترسی داشته باشه.

روبیکا هم در هنگام نصب هیچ دسترسی حساسی از شما نمیخواد و تنها دسترسی به حافظه گوشی رو برای آپلود عکس پروفایل و اون هم در هنگام اجرا درخواست میکنه و در صورتی که اجازه دسترسی ندهید روبیکا امکان دسترسی به حافظه ی شما هم ندارد.

پس این که قسمتی از کد تلگرام در برنامه استفاده بشه هیچ ارتباطی به جاسوسی از تلگرام ندارد.


منبع: سایت نظارت بر خانواده