راههای شناسایی برنامه های تبلیغات موبایلی

این روزها اگر با حجم زیادی از آگهی های تبلیغاتی در زمان کار با گوشی موبایل خود روبه رو می شوید، باید بررسی کنید و ببینید چه برنامه های تبلیغاتی موبایلی روی گوشی اندروید شما فعال است. آنها را متوقف کنید و از شر پیام های تکراری خلاص شوید.
 

چطور برنامه های تبلیغات موبایلی را شناسایی کنیم؟

 
برنامه های باز را بررسی کنید.
اولین گام این است که برنامه های باز روی گوشی خود را بررسی کنید. برای این کار، تمام برنامه های فعال روی گوشی یعنی همان هایی که باز هستند و حجم حافظه موقت گوشی شما را اشغال کرده اند را ببندید.

گوشی خود را خاموش و روشن کنید(مجددا راه اندازی کنید.) و ببینید چه برنامه هایی راه اندازی خودکار دارند.
 
به گوگل پلی بروید.
سپس به فروشگاه گوگل پلی (Google Play) بروید و نظرات پیرامون برنامه را از آنجا بررسی کنید. اگر ارتباطی بین برنامه و پیامهای تبلیغاتی پیدا کردید، آن برنامه را حذف کنید و همین روند را برای سایر برنامه‌ها انجام دهید.
 

چطور برنامه های انتشار پیام تبلیغاتی را بشناسیم؟

بعضی از برنامه ها، به طور خودکار در زمان استفاده و اجرا روی گوشی اندروید شما؛ پیام های تبلیغاتی موبایل ارسال می کنند.

این پیام ها معمولا روی برنامه های دانلود رایگان وجود دارد و در زمان اجرای بازی و یا نمایش برنامه دیده می شود. این موضوع اجتناب پذیر است و شما در قبال دریافت برنامه رایگان این پیام ها را مشاهده می نمایید.

اما گاهی پیامهای تبلیغاتی موبایل در زمان استفاده نکردن از برنامه هم اجرا می شوند. این برنامه ها، یک نوع خاص از بدافزارها به حساب می آیند که بیشتر آنها قابل ردیابی هم هستند

پیام‌ های تبلیغاتی نباید در مکان‌ های به نمایش در بیایند که کاربران در حالت عادی تمایل به دیدن آن منطقه دارند. همچنین نمایش تبلیغات در هر نقطه از نمایشگر که کاربران ممکن است به طور اتفاقی آنجا را لمس کنند، مجاز نیست.

علاوه بر این‌ها گوگل نیز تمایل ندارد که برنامه‌ ها و بازی‌ ها کاربران را با تبلیغات محاصره کنند.
 

2 راه برای شناسایی پیام‌ های تبلیغاتی موبایل وجود دارد

 
اعلان‌های تبلیغاتی را چک کنید.
نسخه‌های جدیدتر سیستم عامل اندروید کار را برای کاربران در زمینه کنترل گوشی راحتتر کرده و مشخص می‌ کند که هر برنامه از چه سطحی از دسترسی‌ ها استفاده می‌ کند.

وقتی که با اعلانی از یک برنامه روبه رو می شوید که فکر می کردید برای شما غیرفعال است، روی آن لمس طولانی کنید و روی قسمت i کلیک کنید. قسمت i شما را به قسمت دسترسی‌های برنامه می‌ برد که شما می‌ توانید از آن قسمت مشخص کنید که برنامه به چه قسمت‌ هایی از سخت‌ افزار و نرم‌ افزارهای گوشی شما دسترسی داشته باشد. همچنین در این قسمت، شما از تمام جزییات برنامه با خبر می‌ شوید.
 
برنامه‌ هایی که باز هستند را چک کنید.
همانند قسمت اعلان‌ ها، شما می‌ توانید در قسمت برنامه‌ های باز از برنامه‌ هایی که پیام‌ های تبلیغاتی نمایش می‌ دهند باخبر شوید.
 
هنگام نمایش تبلیغات، دکمه سمت راست Home را فشار دهید
هنگام نمایش تبلیغات، دکمه سمت راست Home را فشار دهید تا به قسمت برنامه‌ های باز وارد شوید. اکنون با لمس طولانی بر روی برنامه، دوباره قسمت i پدیدار می‌ شود و شما می‌ توانید به قسمت دسترسی‌ ها و جزییات برنامه وارد شوید.
 

برنامه شناسایی بدافزار چیست؟

در زمان هایی که نمی دانید چطور از برنامه های حاوی تبلیغاتی موبایلی راحت شوید و چه برنامه هایی در واقع بدافزار هستند؛ بهتر است از برنامه های ضد بدافزار استفاده کنید.

این برنامه ها با شناسایی بدافزارهای موبایلی و حذف تبلیغاتی موبایلی از گوشی شما خیالتان را از هر جهت راحت می کند. دست به کار شوید.
 
Ad Detect Plugin
از بهترین برنامه‌ ها برای شناسایی بدافزارها و برنامه‌ های حاوی تبلیغات موبایلی است.

با استفاده از این برنامه‌، می‌ توانید بفهمید که چه برنامه‌ ای چه نوع از تبلیغات را نمایش می‌ دهد. همچنین استفاده از این برنامه برای حذف برنامه‌ های مختلف بسیار ساده است.
 

چگونه می توان برنامه های تبلیغاتی موبایلی را حذف کرد؟

برای حذف یا همان پاک کردن برنامه های تبلیغاتی موبایلی، بهترین راه این است که بعد شناسایی برنامه، آن را به طور کامل از گوشی موبایل خود حذف کنید.

برای این کار

به قسمت تنظیمات موبایل بروید.

در قسمت اپلیکیشن ها، اپ مورد نظر خود را به طور کامل پاک و حذف نمایید.

یا اینکه روی آیکون برنامه به مدت چند ثانیه انگشت خود را نگه دارید، و پس از ظاهر شدن گزینه حذف برنامه، آ« را به طور کامل حذف کنید.

پاک کردن برنامه های حاوی تبلیغات موبایلی به شما این فرصت را می دهد تا بتوانید به طور کامل و مستمرر حافظه گوشی خود را مدیریت کنید و از حمله هکرها و دسترسی به اطلاعات گوشی شما و حساب های بانکی تان جلوگیری نمایید. موفق باشید.


منبع: سایت نظارت بر خانواده