متخصصان تغذیه و پزشکانی که در این زمینه فعالیت دارند متقاعد شده اند که برای پسردار شدن می توانند توصیه به مصرف پتاسیم نموده و اینکه کلسیم به کمترین مقدار ممکن مصرف شود. بنابراین در طول دوران اجرای این رژیم، مصرف هرگونه فرآوری لبنی ممنوع است. در این رژیم همان طوری که اشاره شد نباید پتاسیم مصرف شود. بنابراین علاقه مندان به فرزند دختر از مصرف میوه‌های خشک، حبوبات و موز پرهیز کنند. نمک رژیمی که غنی از پتاسیم است نباید به جای نمک معمولی مصرف شود. منابع کلسیم همانند شیر، پنیر تازه بدون نمک. (تمام پنیرهای تخمیر شده غنی از سدیم است) به مقدار زیاد مصرف شود. برای دختردار شدن می توان کلسیم تجویز نمود.
 
در گام اول در تمام مراحل اجرای رژیم فرآیند آن زیر نظر متخصصین صورت پذیرد و بعد ضرورت دارد از ایجاد هرگونه انحراف از رژیم توصیه شده پرهیز شود. اگرچه نوع تغذیه مرد تأثیری ندارد اما همراهی و همدلی وی از نظر روحی کمک موثری در توفیق اجرای این رژیم دارد. خاطرنشان می سازد رعایت رژیم غذایی نباید از ۶ ماه تجاوز نماید. چرا که تداوم آن می تواند منجر به سوء تغذیه مادر و پیامدهای ناگوار شود.
 
همچنین درمانگاه‌هایی که در جهان مسئول ارائه اینگونه رژیم‌های غذایی هستند تأکید دارند که مصرف تمام قرص های ضدبارداری در دوران اجرای رژیم غذایی متوقف شود. بنابرای برای پیشگیری از بارداری از سایر روش‌های جایگزین استفاده شود. بدون شک استرس بر سلامت بشر تاثیر منفی دارد چون سیستم هورمونی را کاملا تحت تاثیر قرار می دهد و از اعتدال خارج می کند. بنابراین زمانی که به مادر رژیم میدهیم تأکید ویژه ای داریم که در دوران رژیم به آرامش خود اهمیت دهد. و در کنار سایر دستورات غذایی امگا ۳ یا روغن ماهی نیز تجویز می کنیم.
 
ما کشوری در حال گذار هستیم، متأسفانه رفتارهای سنتی پدران و مادران‌مان را که از قضا بسیار مطلوب و شایسته بودند در کمال ناباوری فراموش کرده و آن را با یک سری از رفتارهای جدید و غریب جایگزین کرده ایم. عادات غذایی مان تغییر کرده است و شیوه تغذیه و تربیت فرزندانمان متاثر از تبلیغات و فرهنگ مصرف گرایی غرب است. فرزند سالم در سایه تغذیه بی قید و شرط از شیر مادر پرورش می یابد. بنابراین توصیه اکید دارم کودکان را از این اکسیر حیات محروم نکنند و بعد از عبور آنان از سنین نوزادی بجای هله هوله آنها را به میان وعده های سالم عادت دهند. گرفتاری های امروزی جامعه ما در خصوص رشد فزاینده ی بیماری‌های غیرواگیر نظیر چاقی و اضافه وزن، بیماریهای قلب و عروق و... جملگی ناشی از تغییر سبک زندگی، کم تحرکی و استفاده بیش از حد از فست فودهاست. برای داشتن نسلی سالم، پویا و بانشاط که سرمایه ی اصلی تولید در کشور محسوب می شوند. مراقبت های تغذیه‌ایی نقش اول را ایفا می کند. بنابراین برای حفاظت و صیانت از این سرمایه عظیم به سلامت آنها بهاء دهیم تا نسلی پرشور را برای سازندگی ایران عزیز وارد عرصه کار و تلاش نماییم.
 

استرسیها دختردار می شوند؟!

بعضی ها ناخن های شان را می جوند و بعضی‌های دیگر معده شان به هم می ریزد. هر کدام از ما به استرس‌های روزمره که انگار تمامی هم ندارند، به شیوه خودمان پاسخ می دهیم. اما محققان می گویند شیوه های رایجی که بسیاری از ما آنها را تجربه کرده ایم - از قبیل سوزش معده، سردرد و مشکلاتی از این قبیل - تنها شیوه های بدن ما در پاسخ دادن به استرس نیستند. آنها در بررسی های شان ثابت کرده اند که بدن انسان به شیوه های عجیب تری هم می تواند به اضطراب پاسخ دهد و خود را برای رویارویی با تنش های روزمره آماده کند؛ شیوه های عجیبی که در ادامه آنها را با شما در میان می گذاریم.
 

مودی می شوید

آدم‌های پر استرس از نظر محققان، آدم های مودی هستند که نمی توانند درست برنامه ریزی کنند یا آن طور که برنامه ریزی کرده اند برای رسیدن به اهداف شان تلاش کنند. به نوشته ساینس دیلی، محققان می گویند استرس باعث می شود که آدم ها دچار فراموشی لحظه ای شوند و ترشح هورمونهای هیدرو کورتیزون و نور آدرنالین در مغز افرادی که استرس را تجربه می کنند باعث کاهش یا تضعیف رفتارهای هدفمند در آنها می شود.
 

دخترزا می شوید

اگر آرزوی پسردار شدن را در سر دارید، باید استرس های تان را کم کنید و آرامش بیشتری داشته باشید. به گزارش دیلی میل، محققان در پژوهش های شان دریافتند که استرس احتمال دخترزایی را بیشتر می کند. البته آنها پیش از این نقش استرس در نازایی را تایید کرده بودند اما در بررسی های دیگری ثابت کردند کسانی که خطر نازایی را پشت سر گذاشته اند با استرس داشتن احتمال دخترزایی شان را بیشتر می کنند. محققان می گویند زنان پراسترس که میزان زیادی از کورتیزول (هورمون استرس) را در بدن خود جا داده اند به احتمال پنج درصد بیشتر از دیگران با شانس دخترزایی روبه رو هستند. آنها ادعا می کنند سطوح بالای هورمون استرس لانه گزینی جنین پسر را در رحم سخت می کند یا اینکه باعث سقط جنین‌های پسر می شود.
 
اگر هنوز زمستان نیامده و سرماخوردگی امان شما را بریده، نگاهی به وضعیت روانی تان بیندازید. آیا شما بیش از اندازه با استرس درگیر هستید؟ اگر جواب تان مثبت است باید بگوییم تا زمانی که به آرامش نرسید و استرس های تان را کم نکنید، وضعیت سلامت تان به همین شکل خواهد بود. به نوشته ساینس دیلی، محققان می گویند آدم های پراسترس سطح ایمنی پایین تری دارند و بیشتر بیمار می شوند. البته آنها تاکید می کنند که چاقی و اضافه وزن هم بیشتر از دیگران با چنین آدم هایی همراه می شود. محققان سطح بالای هورمون کورتیزول را مسبب این اتفاق می دانند و می گویند تا زمانی که این هورمون در بدن شما پادشاهی می کند از بیماری ها خلاص نخواهید شد. به عقیده پژوهشگران، استرس خطر ابتلا به یبوستهای طولانی مدت، بیماری‌های قلبی و عروقی و مشکلات پوستی و بی خوابی را هم برای صاحبانش به همراه می آورد.
 
منبع: تعیین جنسیت جنین، فاطمه تقدسی‌نیا، نوید حکمت، چاپ دوم، قم، 1396