آپدیت سیستم عامل ios به دو صورت امکان پذیر هست

۱- آپدیت از طریق خود دستگاه

۲- آپدیت از طریق آیتیونز (itunes)

شما باید قبل از آپدیت کردن به این نکته توجه داشته باشید:
 
 خاموش بودن گزینه Find my iphone
این سیستم که برای امنیت بیشتر دستگاه های اپل در برابر سارقین طراحی شده است باید پیش از هر گونه اپدیت غیر فعال شود، برای غیر فعال کردن Find my iphone به روش زیر عمل کنید:

وارد قسمت Setting شوید سپس گزینه icloud را لمس کنید و Find my iphone را بر روی حالت off قرار دهید ، البته باید توجه داشته باشید برای خاموش کردن این گزینه شما نیاز به پسورد اپل آیدی خود دارید.
 
آیا بعد از آپدیت آیفون و آیپد خود اطلاعات شما حذف خواهد شد ؟ 
خیر بعد از آپدیت هیچ اتفاقی برای اطلاعات شما رخ نخواهد داد و همه چیز سرجای خودش خواهد بود.
 
نحوه آپدیت ios (آیفون و آیپد ) از طریق خود دستگاه
ابتدا دستگاه خود را به اینرنت متصل کنید، وارد بخش setting دستگاه خود شوید.

سپس گزینه General را لمس کنید و گزینه Software Update را فشار دهید.

سپس Download and install را لمس کنید و منتظر بمانید تا آپدیت دانلود و نصب شود ( مدت زمان این کار بستگی به سرعت اینترنت شما دارد ) ضمن اینکه فضای خالی و شارژ باتری دستگاه خود را قبل از آپدیت کنترل کنید تا در حین آپدیت به مشکل و خطایی بر نخورید.
 
آپدیت آیفون و آیپد از طریق نرم افزار آیتیونز (itunes)
آپدیت آیفون و آیپد ابتدا برنامه آیتیونز را بسته به سیستم عامل ویندوز خود ۶۴ بیتی یا ۳۲ بیتی را دانلود کرده و سپس نصب کنید.

سپس آیفون یا آیپد خود را از طریق کابل USB به کامپیوتر خود متصل کنید و برنامه itunes را اجرا کنید، در اولین اتصال برنامه از شما اجازه دسترسی میخواهد که باید گزینه Continue و سپس Trust را انخاب کنید.

حال که وارد منوی اصلی برنامه آیتونیز شدید بر روی آیکون کوچیک آیفون کلیک کنید ( طبق تصویر ) سپس گزینه Summary را بزنید سپس گزینه Check For Update را انتخاب کنید.

برنامه به صورت خودکار آخرین ورژن موجود ios برای دستگاه شما را پیدا خواهد کرد و شروع به دانلود می کنید که البته این پروسه باز هم بسته به سرعت اینترنت شما زمان بر است.

حجم فایل معمولا بین ۱ تا ۲ گیگ می باشد پس صبور باشد و منظر بمانید تا دانلود سیستم عامل به اتمام برسد، سپس itunes از شما اجازه می خواهد تا با اپدیت دستگاه خود موافقت کنید.

بر روی گزینه آپدیت کلیک کنید و بقیه مراحل را انجام دهید و منتظر بمانید تا پروسه نصب انجام شود.


منبع: سایت نظارت بر خانواده