جلوگیری از هک آیفون

با توجه به اختلافاتی چندی پیش اف بی آی آمریکا و کمپانی اپل بر سر هک کردن یکی از دستگاه های آیفون داشتند، عده ای دیگر از کاربران اپل نگران حریم خصوصی و اطلاعات خود بودند که ممکن است در خطر باشد.

چرا که اگر آیفون یا آیپد که مهمترین ویژگی آن امنیت بالای آن است، قابل هک باشد و هک شود، دیگری نمی‌توان به محصولات اپل اعتماد کرد.

البته که در نهایت مشخص شد که اف بی آی توانسته است تا بدون کمک شرکت اپل دستگاه آیفون موردنظر خود را هک کند اما هنوز هم می‌توان گفت که محصولات اپل حداقل همچنان برای کاربران عادی از امنیت بالایی برخودار هستند.

با این وجود باز هم رعایت چند نکته مهم برای افزایش امنیت آیفون یا آیپد خود و همچنین جلوگیری از هک آیفون پیشنهاد می‌شود که در ادامه به توضیح این نکات می‌پردازیم.
 
ورژن iOS خود را بروز نگه دارید
بطور کلی فلسفه و هدف از انتشار بروزرسانی یا آپدیت نرم افزاری از سمت کمپانی های نرم افزاری رفع باگ ها و مشکلات ورژن های قبلی است.

بنابراین در صورتی که باگ امنیتی در ورژن نرم افزاری iOS فعلی شما کشف شود شرکت اپل به سرعت با انتشار بروزرسانی نرم افزاری و تشویق کاربران به آپدیت آن مشکل را حل خواهد کرد.
 
Find my iPhone را فعال کنید
Find my iPhone قابلیتی کلیدی در جهت دسترسی به آیفون یا آیپد از راه دور است. در صورتی که گوشی آیفون خود را گم کرده باشید یا به سرقت رفته باشد با استفاده از این قابلیت ذاتی در سیستم عامل iOS می‌توانید آخرین موقعیت مکانی ایفون یا آیپد خود را دریافت کنید یا از راه دور اطلاعات آن را پاک کنید.

البته که می‌توانید با استفاده از نرم افزار ردیابی آیفون سامانه SFP نیز از موقعیت مکانی گوشی ایفون یا آیپد خود مطلع شوید.
 
پین کد آیفون خود را تغییر دهید
یکی از پیشنهادهای مهم در زمینه افزایش امنیت دستگاه آیفون یا آیپد شما این است که پین کد یا رمز عبور قفل صفحه دستگاه خود را در فواصل زمانی کوتاه تغییر دهید. با این‌کار خطر شناسایی پین کد دستگاه شما پایین خواهد رفت.
 
Siri را غیرفعال کنید
بخش هوشمند دستگاه های iOS یعنی Siri هنوز آنقدر هم هوشمند نیست و بعد از باگی که در آن مشاهده شد اعتماد به آن سخت شده است.

در باگ اخیری که در دستگاه های آیفون و آیپد کشف شد، ربات سیری یکی از عواملی بود که در نفوذ و هک کردن دستگاه آیفون به هکر ها کمک می‌کرد و باعث باز شدن قفل دستگاه آیفون می‌شد.

شما می‌توانید دسترسی Siri را در زمانی که صفحه آیفون یا آیپد شما قفل است غیرفعال کنید تا راه نفوذی از این مسیر به آیفون یا آیپد شما نباشد.


منبع: سایت نظارت بر خانواده