8سؤالی که خانواده‌ ها باید از خود درباره تغییرات تکنولوژی بپرسند

به‌ عنوان والدینی که در عصر مدرن زندگی می‌ کنند وظیفه‌ داریم تا در چند مورد خاص به اطمینان خاطر برسیم.

ما همه بر این نظر هستیم که تکنولوژی با ما خواهد ماند و پیوسته در حال تغییر نیز هست. برای برخی از ما این واقعیت بسیار هیجان‌ انگیز است اما برای بقیه این موضوع، یکی از جنبه‌ های حوصله سر بر در زندگی روزانه‌ ی خانواده به‌ حساب می‌ آید.

با حضور تکنولوژی در مباحثی چون آموزش،سلامت،سازمان‌ ها و خانواده‌ ها به‌ عنوان یک جریان اصلی به‌ حساب می‌ آید.

دیگر این‌ که ما از چه چیز هایی استفاده می‌ کنیم اهمیت ندارد و این‌ که چطور از آن استفاده می‌ کنیم از اهمیت بیشتری برخوردار است.

در ادامه ۸ نکته را حضورتان ذکر کرده‌ ایم که به شما دید صحیح و هدف درست از تکنولوژی را ارائه می‌ کند. ما می‌ توانیم چنین فرایندی را هنگامی‌ که خانواده‌ مان درست مانند تکنولوژی رشد و تغییر کرد بازنگری کنیم.

1.ارزش‌ های خود را به خاطر بیاورید. آیا این تکنولوژی جدید در خط و مشی خانواده ما جای می‌ گیرد؟

2.سواد دیجیتالی خود را در حوزه خانواده افزایش دهید. این چیز جدید(اپلیکیشن/دستگاه/بازی) چیست و چطور کار می‌ کند؟

3.تأثیرات آن را بر روی خانواده خود بررسی کنید. چرا فرزند من آن را می‌ خواهد؟ چطور از آن استفاده خواهد کرد؟

4.ترس‌ ها و نگرانی‌ هایتان را بشناسید. این چیز جدید چگونه تأثیر منفی‌ اش را بر روی زندگی ما می‌ گذارد؟ چگونه می‌ توانیم مرز هایی را برای محافظت مشخص کنیم؟ چه چیزی برای ما مهم است؟

5.نکات مثبت را شناسایی کنید. این چیز جدید چگونه به ما کمک خواهد کرد؟ چگونه می‌ توانیم از آن نفع و استفاده ببریم.

6.ارتباطات را اولویت‌ بندی کنید. چگونه می‌ توانیم در مورد این چیز جدید در قالب فردی و یا خانواده گفتگو کنیم؟ چگونه ما می‌ فهمیم که چه چیزی کار می‌ کند و چه چیزی نمی‌ کند؟

7.اجتماع خود را بسازید. چه‌ کاری می‌ توانم انجام دهم تا در رابطه با چنین مشکلاتی با مردم دیگر ارتباط بگیرم؟ چگونه می‌ توانم اطلاعات بیشتری بگیرم یا سؤالاتم را بپرسم و ایده‌ هایم را با دیگران به اشتراک بگذارم؟

8.تبدیل به یک کاربر شوید. چگونه می‌ توانم تکنولوژی را بازندگی شخصی‌ ام بیامیزم و بهتر آن را درک کنم؟ چگونه می‌ توانم دید خودم را در صورتی‌ که تکنولوژی تغییر کرد نیز تغییر دهم؟


منبع: سایت نظارت بر خانواده