کیک فندقی

مناسب برای 12 نفر

266 کالری

فقط ۴ ماده‌ی تشکیل‌دهنده! این تمام چیزی است که شما برای درست کردن این کیک سالم بدون آرد و بدون گلوتن به آن نیاز دارید. برای آنکه به این کیک یک رنگ برنزه‌ی یکنواخت بدهید، از فندق‌های پوست‌کنده و سفیدشده استفاده کنید.

آن را به عنوان یک دسر سالم با خامه‌ی زده‌شده‌ی نرم و مقداری کارامل رویش سرو کنید یا یک تکه از آن را در کنار چای یا قهوه نوش جان کنید.
 
زمان آماده سازی
35 دقیقه
 
زمان پخت
180 دقیقه
 
مواد لازم
فندق ۲ فنجان

سفیده تخم مرغ ۷ عدد

کره‌ی آب‌شده ۴ قاشق غذاخوری

شکر سه‌ چهارم فنجان
 
مراحل پخت
1. فر را از قبل تا ۲۷۵ درجه‌ی فارنهایت گرم کنید. یک قالب کیک کمربندی ۹ اینچی را با اسپری روغن بپوشانید و کف آن کاغذ مومی بگذارید.

2. فندق‌ها را روی یک سینی فر لبه‌دار پخش کنید و حدود ۱۵ دقیقه در فر قرار دهید. اجازه دهید کمی خنک شوند، سپس آنها را در غذاساز ریخته و درشت آسیاب‌ کنید.

3. درجه‌ی فر را به ۳۲۵ درجه‌ی فارنهایت افزایش دهید.

4. زرده‌های تخم مرغ و شکر را در یک کاسه‌ی بزرگ بریزید و بهم بزنید. فندق آسیاب‌شده و کره را اضافه کنید و کاملا بهم بزنید تا خوب مخلوط شوند.

سفیده‌های تخم مرغ را در یک کاسه‌ی دیگر بهم بزنید تا کاملا پف کنند و سفت شوند. سفیده‌های تخم مرغ را در خمیر بریزید و بهم بزنید تا هیچ رگه‌ی سفیدی باقی نماند. خمیر را درون قالب خالی کنید.

5. کیک را به مدت ۵۰ دقیقه در فر قرار دهید؛ یا تا زمانی که چاقویی که در وسط آن فرو می‌کنید، تمیز بیرون بیاید. اجازه دهید به مدت ۱۵ دقیقه روی رک سیمی خنک شود.

یک چاقو را دور قالب بچرخانید تا کیک چسبیده به لبه‌های قالب شل شود. دور قالب را جدا کنید و اجازه دهید حدود ۱ ساعت خنک شود.

وسیله‌ی موردنیاز برای این کار  قالب کیک کمربندی ۹ اینچی، کاغذ مومی می باشد.


منبع: سایت راستینه