طرز تهیه بار میوه‌ سیب و دارچین

مناسب برای 18 نفر

193 کالری

این بارهای میوه‌ سیب و دارچین برای مهمانی‌ ها یا به عنوان میان‌ وعده در فصل پاییز، ایده‌ آل هستند.
 
زمان آماده سازی 
40 دقیقه
 
زمان پخت 
165 دقیقه
 
مواد لازم
آجیل ۱ فنجان

آرد گندم سه چهارم فنجان

آرد همه منظوره سه‌ چهارم فنجان

شکر ۱ فنجان

نمک نصف قاشق چایخوری

کره ‌۴ قاشق غذاخوری

تخم‌ مرغ بزرگ ۱ عدد

روغن کانولا ۲ قاشق غذاخوری

عصاره‌ وانیل ۲ قاشق چایخوری

عصاره‌ بادام یک‌ چهارم قاشق چایخوری

سیب ۶ فنجان

آب سیب نصف فنجان

نشاسته‌ ذرت یک‌ چهارم فنجان

دارچین ۱٫۵ قاشق چایخوری
 
مراحل پخت
1. برای آماده کردن پوسته، سه‌ چهارم فنجان آجیل (یا جوی دوسر)، آرد گندم کامل، آرد همه‌ منظوره، شکر و نمک را در غذاساز باهم مخلوط کنید. تا زمانی که آجیل‌ ها کاملا ریز شوند، بهم بزنید. کره را اضافه کرده و بهم بزنید تا خوب مخلوط شود.

2. تخم‌ مرغ، روغن، ۱ قاشق چایخوری عصاره‌ وانیل و بادام درختی را در یک کاسه‌ ی کوچک باهم مخلوط کنید. در حالی که دستگاه روشن است، این مخلوط را به غذاساز اضافه کنید.

3. حدود ۳۰ تا ۴۵ ثانیه بهم بزنید تا بافتی خرده‌ مانند پیدا کند. نصف فنجان از این مخلوط را بردارید و در یک کاسه با یک‌ چهارم فنجان آجیل یا جوی دوسر باقی‌ مانده مخلوط کنید. آن را برای روی بارها کنار بگذارید.

4. فر را از قبل تا ۴۰۰ درجه‌ فارنهایت گرم کنید. یک ظرف فر ۹ در ۱۳ اینچی را با اسپری روغن چرب کنید.

5. برای درست کردن فیلینگ میوه و سرهم کردن بارها، ۴ فنجان سیب، آب سیب یا آب پرتقال، شکر و نشاسته‌ ی ذرت را در یک قابلمه باهم مخلوط کنید. آن را روی حرارت متوسط بگذارید تا به جوش بیاید. حدودا ۴ تا ۵ دقیقه بهم بزنید تا مخلوط کاملا غلیظ شود. ۲ فنجان سیب، دارچین و ۱ قاشق چایخوری وانیل را اضافه کنید.

6. خمیر را در ظرف فر بریزید. آن را به‌ طور یکنواخت پخش کنید و محکم به سمت کف ظرف فشار دهید تا یک لایه‌ محکم درست شود. فیلینگ میوه را روی پوسته پخش کنید. تاپینگ کنار گذاشته را روی آن بریزید.

7. بارها را به‌ مدت ۱۵ دقیقه در فر قرار دهید. درجه‌ فر را به ۳۵۰ درجه‌ ی فارنهایت کاهش دهید و تا زمانی که پوسته و رویه، قهوه ای روشن شوند (۲۵ تا ۳۰ دقیقه‌ ی دیگر) بپزید. قبل از برش زدن اجازه دهید حداقل ۱٫۵ ساعت خنک شود.

 
نکته 1
نکته برای آماده‌ سازی از قبل، روی پوسته و تاپینگ را بپوشانید و تا ۱ روز در یخچال قرار دهید (مراحل ۱ و ۲). روی بارها را بپوشانید و تا ۵ روز در یخچال قرار دهید.
 
نکته ۲
آرد شیرینی‌ پزی گندم کامل، پروتئین کمتری نسبت به آرد گندم معمولی دارد. این آرد از آسیاب گندم نرم بدست می‌ آید و پتانسیل کمتری برای تولید گلوتن دارد و درنتیجه انتخاب بهتری برای شیرینیجات و نان‌ های نرم است. شما می‌ توانید آن را در بخش مواد غذایی طبیعی سوپر مارکت‌ های بزرگ و فروشگاه‌ های مواد غذایی طبیعی پیدا کنید. آن را در فریزر نگهداری کنید.
 
نکته ۳
تمیزکاری راحت، تمیز کردن قالب‌ های دسر می‌ تواند کار دشواری باشد. با پوشاندن قالب‌ های دسرتان با کاغذ مومی قبل از استفاده، لازم نیست آنها را در آب بخیسانید و بسابید تا تمیز شوند.


منبع: سایت راستینه