خداوندا! خودت آگاهی که من به تو و پیغامبرانت ایمان دارم، مرا در به دنیا آوردن فرزندم یاری نما.

نامش فاطمه بود، دختر اسدبن هاشم، خداپرست بود و پیرو دین ابراهیم خلیل.

فرزندی در شکم داشت که زمان تولدش نزدیک بود، در مقابل کعبه ایستاده بود و با پروردگار راز و نیاز می کرد. سخنانش پایان نیافته بود که دیوار کعبه در میان بُهت و حیرت مردمی که در آن اطراف مشغول کارهای روزانه ی خود بودند شکافته شد و فاطمه به درون کعبه رفت.

خداوند او و فرزندش  را در خانه ی خود جای داد. فاطمه سه روز در آن جا بود و از غذاها و میوه های بهشتی که  برایش تدارک دیده شده بود استفاده کرد و فرزندش را به آسانی به دنیا آورد.

فاطمه و نوزادش که به امر خداوند او را علی نام نهاده بود، از کعبه خارج شدند و به این ترتیب تنها مولود کعبه پا به دنیا نهاد، کسی که یار و یاور خاتم الانبیا بود و خود امیرمومنان، همسر فاطمه سلام الله علیها و پدر حسن و حسین علیهم السلام. پهلوانی دلیر در رزم ها و هم بازی یتیمان کوفه در میان کوچه ها. رئوف و مهربان با دوستان و سرسخت و سختگیر با دشمنان.

***
  • تاریخ ولادت: روز جمعه 13 رجب، سی سال پس از عام الفیل.
  • محل ولادت: خانه ی کعبه، مکه.
  • سال روز تولد مولا علی علیه السلام، را روز پدر نام گذاری کرده اند. کسی که با حضورش در خانواده درکنار مادر، خانه را جای امن و مطمئنی برای فرزندان می سازد.

ترین ها

تنها مولود کعبه.
اولین مردی که اسلام آورد.
تنها وصی پیامبر بعد از وفات شان.
تنها امیرالمومنین.

***
مولا علی علیه السلام مظهر زهد و بندگی، عبادت، شجاعت، عدالت، بخشندگی، رشادت، تواضع و... است. کسی که حتی دشمنانش نیز به فضائلش اعتراف می کردند.

منبع: مجله باران