طرز تهیه بیسکوتی آجیل و عسل

مناسب برای 36 نفر

160 کالری

این کوکی ایتالیایی ترد، به‌ طور سنتی خیلی شیرین نیست بنابراین مقدار کمی عسل برای شیرینی ملایم آن کافی است. فرو بردن آنها در شکلات باعث می‌ شود که خاص‌ تر شوند.
 
زمان آماده سازی
30 دقیقه
 
زمان پخت 
300 دقیقه
 
مواد لازم
بادام درختی ۱ فنجان

گردوی خام 1 فنجان

پسته‌ 1 فنجان

تخم مرغ 3 عدد

عسل دو سوم فنجان

عصاره‌ وانیل 1 قاشق غذاخوری

آرد یک و یک چهارم فنجان

آرد سفید گندم ۱ فنجان

آرد بادام نصف فنجان

دانه‌ انیسون ۱ قاشق چایخوری

بیکینگ پودر ۱ قاشق چایخوری

نمک یک‌ چهارم قاشق چایخوری

چیپس شکلات یک و یک چهارم فنجان
 
مراحل پخت
1.رک‌ ها را در طبقه‌ وسط و سوم فر از بالا قرار دهید. فر را تا ۳۲۵ درجه‌ فارنهایت گرم کنید. یک سینی فر لبه‌ دار را با کاغذ مومی بپوشانید.

2.بادام درختی، گردو و پسته را در سینی فر بریزید و ۸ تا ۱۰ دقیقه در فر بگذارید تا تُست شوند. سپس آنها را کنار بگذارید تا خنک شوند.

3.تخم مرغ ها، عسل و وانیل را در یک کاسه‌ متوسط باهم مخلوط کنید. آرد همه‌ منظوره، آرد گندم کامل، آرد بادام درختی، دانه‌ انیسون، بیکینگ پودر و نمک را در یک کاسه‌ بزرگ بریزید و بهم بزنید. مخلوط تخم‌ مرغ را به مواد خشک اضافه کنید و مخلوط نمایید. آجیل‌ ها را اضافه کنید و بهم بزنید.

4.خمیر را نصف کنید و به شکل دو کُنده‌ ۳ در ۱۲ اینچی درآورید و روی سینی فر بگذارید (برای شکل دادن به خمیر، دست‌ تان را مرطوب کنید).

5.آنها را حدود ۳۰ تا ۴۰ دقیقه در فر بگذارید تا کاملا قهوه‌ ای و وسط‌ شان سفت شود. اجازه دهید بمدت ۳۰ دقیقه روی رک سیمی خنک شوند.

6.درجه‌ فر را به ۲۰۰ کاهش دهید. یک سینی فر بزرگ دیگر را با کاغذ مومی بپوشانید.

7.کُنده‌ ها را روی تخته برش قرار دهید و با استفاده از یک چاقوی دندانه‌ دار، به قطعات نیم‌ اینچی برش بزنید. بیسکوتی را از سمت برش‌ خورده روی سینی‌ های فر آماده قرار دهید.

8.یک ساعت در فر بگذارید. سپس آنها را پشت‌ و‌ رو کنید و یک ساعت دیگر نیز بپزید تا وسط‌ شان کاملا سفت شود. اجازه دهید خنک شوند.

9.یک طرف هر بیسکوتی را با شکلات بپوشانید و مجددا روی سینی فر قرار دهید. ۲۰ دقیقه در یخچال بگذارید تا سفت شوند.
 

نکته برای آماده‌ سازی از قبل

بیسکوتی‌ ها را بدون آغشته کردن به شکلات در ظرف سر بسته بریزید و تا ۲ هفته نگهداری کنید. بیسکوتی‌ های آغشته به شکلات را بین لایه‌ های کاغذ مومی قرار دهید و تا ۲ هفته در یخچال بگذارید.


منبع: سایت راستینه