طرز تهیه تورتیلای اسفناج و سیب‌ زمینی شیرین

مناسب برای 8 نفر

306 کالری

سیب‌ زمینی شیرین به این تورتیلای سالم الهام گرفته از اسپانیا، طعم متفاوتی اضافه می‌ کند. می‌ توانید آن را از قبل آماده کرده و به‌ عنوان پیش‌ غذا سرو کنید.
 
زمان آماده سازی 
10 دقیقه
 
زمان پخت 
60 دقیقه
 
مواد لازم
برگ اسفناج کوچک 300 گرم

روغن زیتون سبک 8 قاشق غذاخوری

پیاز بزرگ، ریز خردشده 2 عدد

سیب‌ زمینی شیرین متوسط 4 عدد (حدود ۸۰۰ گرم)

سیر ریز خردشده 2 حبه

تخم‌ مرغ بزرگ 8 عدد
 
مراحل پخت
1.برگ‌ های اسفناج را درون یک توری بزرگ بریزید و یک کتری آب جوش روی آنها خالی کنید تا کمی نرم شوند. آب آنها را بگیرید و وقتی کمی خنک شدند، فشار دهید تا آب‌ شان خالی شود (آنها را بیش‌ از حد نچلانید).

2.سه قاشق غذاخوری از روغن را در یک تابه‌ ی نچسب در دار گرم کنید و سپس پیازها را به‌مدت ۱۵ دقیقه تفت دهید تا کمی نرم شوند اما رنگ‌ شان تغییر نکند.

سه قاشق غذاخوری دیگر روغن اضافه کنید و سپس سیب‌ زمینی و سیر را بریزید. آنها را با پیاز مخلوط کنید، ادویه بزنید، درب تابه را بگذارید و به‌مدت ۱۵ دقیقه‌ ی دیگر یا تا زمانی که سیب‌ زمینی‌ ها کاملا نرم شوند، روی حرارت متوسط بپزید. گاهی اوقات بهم بزنید تا به ته تابه نچسبند.

3.تخم‌ مرغ‌ ها را در یک کاسه‌ ی بزرگ بهم بزنید، سیب‌ زمینی و پیاز پخته را اضافه کنید و کاملا مخلوط نمایید. برجستگی‌ های اسفناج را جدا کنید، آن را به مخلوط اضافه نماید و کاملا بهم بزنید. سعی کنید سیب‌ زمینی‌ ها را له نکنید.

4.دو قاشق غذاخوری دیگر روغن در تابه بریزید و مخلوط سیب‌ زمینی شیرین و تخم‌ مرغ را در آن خالی کنید. سر تابه را بگذارید و به‌مدت ۲ دقیقه یا تا زمانی که ته و دور آن قهوه‌ ای طلایی شود و وسط آن نسبتا سفت شود، روی حرارت کم متوسط بپزید. اطراف آن را با یک چاقوی پالت از تابه جدا کنید تا نچسبد.

5.برای برگرداندن تورتیلا، یک بشقاب روی تابه قرار دهید، سپس آن را برگردانید. حالا تورتیلا را از روی بشقاب به داخل تابه سُر دهید و طرف دیگر آن را ۵ تا ۱۰ دقیقه دیگر بپزید تا سفت و طلایی شود.اگر لبه‌ های آن در موقع برگرداندن، کمی ترک خورد، نگران نشوید. چون وقتی کاملا بپزد و سفت شود، فوق‌ العاده به‌ نظر خواهد رسید. پس از طلایی شدن طرف دوم، با یک چاقوی پالت کناره‌ های آن را از تابه جدا کنید. شعله را خاموش کرده و بگذارید ۵ دقیقه خنک شود. سپس آن را برش بزنید و سرو کنید.


منبع: سایت راستینه