طرز تهیه پای سبزیجات زمستانه

مناسب برای 4 نفر

388 کالری

یک برش از این پای گیاهی خوشمزه، شامل تمام ۵ واحد سبزی مورد نیاز روزانه‌ی شماست.
 
زمان آماده سازی
 15 دقیقه
 
زمان پخت
45 دقیقه
 
مواد لازم
روغن زیتون ۲ قاشق غذا خوری

پیاز برش‌ خورده ۲ عدد

آرد ۱ قاشق غذا خوری

هویج ۳۰۰ گرم (حدود ۲ عدد)

گل کلم نصف یک عدد

سیر ۴ حبه

رزماری ۱ شاخه

گوجه فرنگی خرد شده ۴۰۰ گرم

نخود سبز منجمد ۲۰۰  گرم

سیب‌ زمینی ۹۰۰ گرم

شیر ۲۰۰ میلی‌ لیتر
 
مراحل پخت
1.یک قاشق غذاخوری از روغن را در قابلمه بریزید و روی حرارت متوسط گرم کنید. پیازها را اضافه کرده و برای ۱۰ دقیقه بپزید تا نرم شوند، سپس آرد را اضافه کنید و برای ۲ دقیقه‌ی دیگر بپزید. هویج، گل کلم، سیر و رزماری را اضافه کرده و برای ۵ دقیقه بپزید. به طور منظم بهم بزنید تا شروع به نرم شدن کنند.

2.گوجه فرنگی‌ ها را به همراه یک لیوان آب به سبزیجات اضافه کنید. سر ظرف را بگذارید و اجازه دهید ۱۰ دقیقه آرام بجوشد. سپس سر ظرف را بردارید و برای ۱۰ تا ۱۵ دقیقه دیگر بپزید تا زمانی که سس غلیظ و سبزیجات کاملا پخته شوند. ادویه بزنید و نخود سبز ها را اضافه کنید. سپس برای ۱ دقیقه‌ی دیگر بپزید.

3.در این حین، سیب‌ زمینی‌ ها را برای ۱۰ تا ۱۵ دقیقه بپزید تا نرم شوند. آب آن را خالی کنید و به قابلمه برگردانید و له کنید. بقدر کافی شیر اضافه کنید تا به یک غلظت نسبتا نرم برسید، سپس روغن زیتون باقی‌ مانده را اضافه کنید و ادویه بزنید.

4.گریل را گرم کنید. مخلوط سبزیجات داغ را در یک ظرف پای بریزید، روی آن پوره سیب‌ زمینی پهن کنید و سپس با یک چنگال به آرامی روی آن خراش ایجاد کنید. برای چند دقیقه آن را زیر گریل قرار دهید تا رویش ترد و طلایی شود.


منبع: سایت راستینه