طرز تهیه یک صبحانه‌ جالب سیب‌ زمینی پر شده با تخم‌ مرغ

مناسب برای 6 نفر

198 کالری

در علم تغذیه اهمیت صبحانه به قدری زیاد است که آن را سرمایه ای برای سلامتی طولانی مدت می دانند. خوردن یا نخوردن صبحانه و حتی نوع انتخاب های غذایی وعده صبحانه در وضعیت قند خون فرد و تمایل او به مصرف مواد قندی و شیرینی ها در طول روز بسیار تأثیرگذار خواهد بود. سیب‌ زمینی پر شده با تخم‌ مرغ یک پیشنهاد عالی و مقوی برای صبحانه میباشد.
 
زمان آماده سازی 
25 دقیقه
 
زمان پخت 
20 دقیقه
 
مواد لازم
سیب‌ زمینی کوچک تا متوسط 3 عدد

کره 2 قاشق غذاخوری

فلفل دلمه‌ ای قرمز ریز خرد شده نصف فنجان

پیازچه‌ خردشده ¼ فنجان

تخم‌ مرغ بزرگ زده‌ شده 3 عدد

نمک ¼ قاشق چای‌ خوری

فلفل پودرشده ¼ قاشق چای‌ خوری

پنیر مکزیکی رنده شده نصف فنجان
 
مراحل پخت
1.با چنگال، چند سوراخ در سیب‌ زمینی‌ ها ایجاد کنید و آنها را به مدت ۵ دقیقه در مایکرویو با درجه‌ی بالا قرار دهید. آنها را پشت و ‌رو کنید و همچنان با دمای بالا بپزید تا کاملا نرم شوند.حدودا ۴ دقیقه‌ی دیگر. یا حدود ۵۰ دقیقه تا یک ساعت در فر با درجه‌ی حرارت ۳۵۰ درجه‌ی فارنهایت قرار دهید.

هنگامی که به‌ قدر کافی خنک شدند، آنها را از درازا نصف کنید و با قاشق، گوشت شان را بیرون بیاورید. یک حاشیه (لبه) نیم سانتی از سیب‌ زمینی باقی بگذارید.

گوشت سیب زمینی را خرد کنید و حدود یک فنجان از آن را کنار بگذارید. سیب‌ زمینی باقی‌ مانده را برای مصارف دیگر نگه دارید یا دور بریزید.

2.کره را در یک قابلمه‌ ی نچسب بزرگ بریزید و روی شعله‌ی متوسط بالا بگذارید. فلفل دلمه‌ ای، پیازچه و سیب‌ زمینی خرد شده را به آن اضافه کنید.

بگذارید به‌ مدت ۳ تا ۴ دقیقه بپزد تا فلفل ها نرم شوند و در این حین دائما بهم بزنید. تخم‌ مرغ‌ ها، نمک و فلفل را اضافه کنید، بگذارید ۱ تا ۲ دقیقه بپزد تا تخم‌ مرغ‌ ها سفت شوند و گاهی اوقات بهم بزنید. تابه را از روی حرارت بردارید و پنیر را اضافه کنید.

3.هر نیمه‌ ی سیب‌ زمینی را با حدود نصف فنجان از مخلوط تخم‌ مرغ پر کنید. اجازه دهید کاملا خنک شود. سپس دور هر کدام فویل ضخیم بپیچید و تا یک روز در سردکن یا یخچال بگذارید.

4.یک منقل آماده کنید و اجازه دهید زغال‌ ها کاملا داغ شوند. فویل‌ های حاوی سیب‌ زمینی را ۱۰ تا ۱۵ سانتی‌ متر بالای زغال‌ ها نگه دارید، آنها را بچرخانید تا کاملا گرم شده و بخار کنند ( ۱۰ تا ۱۵ دقیقه). سپس با دقت آنها را باز کنید. یک روش دیگر فویل دور سیب‌ زمینی‌ ها را باز کنید و آنها را در مایکرویو دوباره گرم کنید.
 

نکته ۱

سیب زمینی ها هر کدام ۱۵۰ تا ۲۰۰ گرم باشند.
 

نکته ۲

می‌ توانید این غذا را زودتر درست کنید و تا یک روز در سردکن یا یخچال قرار دهید.


منبع: سایت راستینه