عبادت باعث لاغری میشه !!!






آيا عبادت كردن مى تواند باعث لاغرى شما شود؟

« مارك ديويد »، روانشناس و متخصص تغذيه در كتاب خود به نام « آهسته لاغر شويد » مى گويد:
بيش از ۲۰ سال از عمر خويش را صرف گفت وگو با بيمارانى كردم كه از بى نظمى غذا و مشكلات اضافه وزن خود شكايت داشتند و من به آنها پيشنهاد كردم كه مدت زمانى در طول روز را صرف عبادت و راز و نياز با خداوند كنند و اين راه حتى از شمردن ميزان كالرى و بر اساس كالرى مخصوص غذا خوردن ، مؤثرتر واقع شد ،
زيرا عبادت به آنها كمك مى كرد تا از استرس رهايى پيدا كنند و استرس عاملى است كه روى متابوليسم و هضم غذا اثرگذار است.
چاق شدن بستگى به چيزى كه مى خوريم ندارد، بلكه نحوه غذا خوردن مهم است.
او در كتاب خود به اينكه چگونه آهسته غذا خوردن باعث كاهش وزن و تسريع متابوليسم بدن مى شود، صحبت مى كند.
وقتى كه ما قبل از غذا خوردن عبادت مى كنيم و واقعاً با خلوص نيت با خدا راز و نياز مى كنيم، بدن در يك حالت آرامش قرار مى گيرد و وقتى بدن شما در اين حالت قرار مى گيرد، متابوليسم هضم غذاى شما در كمتر از يك دقيقه تغيير قابل ملاحظه اى مى كند.
در يك لحظه مواد غذايى بهتر جذب و خون بيشترى نيز براى اين كار مصرف مى شود، حتى اكسيژن كافى نيز به منظور هضم و جذب غذا فرستاده مى شود. حتى آنزيم هايى كه براى به هم زدن غذا لازم است نيز بيشتر از حد فرستاده مى شود و هضم غذا به راحتى و سريعتر انجام مى شود.
ايمان قوى و اعتقاد به خداوند باعث مى شود تا روح شما آرامش داشته باشد و يك ارتباط روحانى در زندگى شما به وجود بيايد و ديگر شما با استرس هاى ناشى از كار، زندگى و هويت مواجه نخواهيد بود و اين آرامش و صلح درونى بر روى سيستم هاى بدن شما اثرگذار خواهد بود.
* ارسال مقاله توسط عضو محترم سایت با نام کاربری : mehdi77