بيسكوتي پسته






مواد لازم

كره 60 گرم
وانيل يك هشتم قاشق چايخوري
شكر 220 گرم (1 پيمانه)
تخم مرغ 2 عدد
آرد 260 گرم ( يك و سه چهارم پيمانه)
جوش شيرين يك دوم قاشق چايخوري
پسته خام 110 گرم (سه چهارم پيمانه)
تخم مرغ اضافه 1 عدد
آب 1 قاشق سوپخوري
شكر اضافه 2 قاشق چايخوري
گيلاس شكري 60 گرم، خرد شده

طرز تهيه

1-كره، وانيل و شكر را در يك كاسه متوسط در حدي كه باهم تركيب شوند با همزن برقي بزنيد. تخم مرغ ها را دانه دانه به آن اضافه نماييد، سپس به آن آرد و جوش شيرين الك شده را اضافه كنيد و با ليسك مخلوط كنيد. گيلاس شكري شده و پسته برشته شده را اضافه كرده و خمير به دست آمده را در كيسه فريز قرار دهيد تا به مدت 1 ساعت در يخچال استراحت كند.
2-فر را روي حرارت 180 درجه سانتي گراد گرم كرده و سيني فر را چرب كنيد.
3-خمير را روي سطح آرد پاشي شده كمي ورز دهيد تا يك دست شود ولي چسبندگي خود را از دست ندهد. خمير را به دو قسمت مساوي تقسيم كنيد و هر قسمت را به شكل استوانه هاي 30 سانتي متر درآوريد و آن ها را با فاصله روي سيني چرب شده قرار دهيد. اجازه دهيد خمير در جاي خنك 15 دقيقه استراحت كند.
4-تخم مرغ اضافه را با آب مخلوط كنيد و روي خميرها را با مخلوط تخم مرغ و آب قلم مو بزنيد. روي آن ها را شكر اضافه بپاشيد، سپس به مدت 20 دقيقه در فر بپزيد. اجازه دهيد حداقل 3 ساعت تا 1 شب در دماي معمولي خنك شوند.
5-فر را روي حرارت 160 درجه سانتي گراد گرم كنيد.
6-با كمك چاقوي مخصوص برش نان استوانه ها را به ضخامت 1 سانتي متر برش بزنيد و برش ها را روي سيني قرار دهيد و آن ها را در فر به مدت 15 دقيقه يا تا زماني كه برشته شوند قرار دهيد. برش ها را 1 مرتبه در حين زمان پخت برگردانيد، سپس آنها را روي تور فلزي خنك كنيد.

نكته

ـ بيسكوتي همان بيسكويت به زبان ايتاليايي است. بيسكوتي ها، بيسكويت هايي ترد و شكننده هستند كه داراي 2 مرحله پخت مي باشند، كه سخت و شكننده بودن از خوصيات اصلي آن است.
منبع: هنر آشپزي،شماره 55