تصویر از یک مولکول اتانول. اتانول، الکل اتیلیک است که بعضاً به عنوان الکل غلات نیز شناخته می‌شود.
 
اتانول به عنوان الکل اتیلیک یا الکل غلات نیز شناخته می‌شود. از مخلوط تخمیر شده ذرت، مخمر، شکر و آب تهیه می‌شود. الکلِ حاصل از مرتبه 100 تا 200 پروف است (200 پروف، الکل خالص است).
 
علاوه بر استفاده در آزمایشگاه، اتانول جایگزین محبوب سوخت و ماده افزودنی معروف بنزین است. از آن جا که قابل اشتعال است، اتانول برای حمل و نقل بسیار گران است، از این رو ممکن است منطقی باشد که آن را خودتان تقطیر کنید. هرکسی می‌تواند یک دستگاه تقطیر داشته باشد، اما به شما توصیه می‌شود که برای ساختن اتانول مجوز بگیرید.
 
انجام کار آسان است.
 
زمان مورد نیاز: 3 تا 10 روز، و بعضی اوقات طولانی‌تر.
 

مراحل انجام کار چگونه است

اگر کاملاً با ذرت شروع می‌کنید، ابتدا نیاز دارید که نشاسته ذرت را با "جوانه زدن" ذرت به قند تبدیل کنید. ذرت را درون یک ظرف قرار دهید، آن را با آب گرم بپوشانید و یک پارچه را روی ظرف قرار دهید تا از ورود آلودگی جلوگیری کرده و از گرما محافظت کنید. در حالت ایده آل ، ظرف یک سوراخ برای تخلیه آرام در قسمت پایین خواهد داشت. هرچه سطح مایع کم می‌شود ، هر از گاهی آب گرم را اضافه کنید. این تنظیم را حدود 3 روز یا تا زمانی که ذرت جوانه‌هایی به بلندی حدود دو اینچ داشته باشد ادامه دهید.  
 
اجازه دهید ذرت جوانه زده خشک شود. سپس آن را به صورت آرد بلغور خرد کنید. روش دیگر، شروع با آرد ذرت است. سایر غلات را می‌توان تقریباً به همین روش تهیه کرد (مثلاً مخلوط چاودار).
 
خمیر یا حریره با اضافه کردن آب جوش به آرد ذرت تهیه می‌شود. خمیر برای شروع فرایند تخمیر گرم نگه داشته می‌شود. مخمر اضافه می‌شود البته در صورت موجود بودن (به عنوان مثال، نصف پوند مخمر در هر 50 گالن خمیر)، و شکر (با دستور العمل‌های متغیر). با مخمر، تخمیر حدود 3 روز طول می‌کشد. بدون مخمر، تخمیر می‌تواند بیش از 10 روز طول بکشد. پس از متوقف شدن حباب دهی، خمیر آماده "اجرا" است. خمیر به اسید کربنیک و الکل تبدیل شده است. به آن "واش" یا "ماء الشعیر" یا "خمیر ترش" گفته می‌شود.
 
خمیر ترش داخل یک اجاق گاز قرار می‌گیرد، که درپوش آن به صورت خاموش بسته شده و چسبیده است به گونه‌ای که درزبندی‌ای دارد که اگر فشار داخلی بیش از حد زیاد شود، می‌تواند باز شود و گاز خارج شود. در بالای اجاق گاز، یک لوله مسی یا "بازو" وجود دارد که از یک طرف گشاد است و مخروطی می‌شود و از قطر 4 تا 5 اینچ به قطر همان "مارپیچ" (1 تا 1و یک چهارم اینچ) کاسته می‌شود. علاوه بر استفاده در آزمایشگاه، اتانول جایگزین محبوب سوخت و ماده افزودنی معروف بنزین است. از آن جا که قابل اشتعال است، اتانول برای حمل و نقل بسیار گران است، از این رو ممکن است منطقی باشد که آن را خودتان تقطیر کنید. "مارپیچ" را می‌توان با گرفتن یک طول بیست فوتی لوله مسی، و پر کردن آن از ماسه و بستن انتهای آن، و پیچاندن آن در اطراف یک تیر حصار ایجاد کرد.
 
شن و ماسه مانع از پیچ خوردگی لوله در هنگام مارپیچ کردن آن می‌شود. پس از تشکیل مارپیچ، ماسه‌ها از لوله با فشار خارج داده می‌شوند. مارپیچ در یک بشکه قرار داده شده و تا انتهای بازو مهر و موم می‌شود. بشکه پر از آب سرد و جاری نگاه داشته می‌شود تا بتواند الکل را تغلیظ کند. آب از بالای بشکه وارد و از یک دهانه در انتها به بیرون جریان می‌یابد. برای تبخیر الکل موجود در خمیر ترش، آتشی در زیر اجاق گاز نگاه داشته می‌شود.
 
اتانول در 173 درجه فارنهایت تبخیر می‌شود، که دمای هدف برای مخلوط است. بخار به بالای اجاق گاز می‌رود، وارد بازو می‌شود و تا نقطه چگالش در مارپیچ خنک می‌شود. مایع حاصل در انتهای مارپیچ، به طور سنتی در کوزه‌های شیشه‌ای جمع آوری می‌شود. این مایع شفاف خواهد بود و رنگی شبیه به ماء الشعیر تیره دارد.
 
این اولین مایع علاوه بر الکل حاوی آلاینده‌های روغنی فرار است. پس از آن، مایع جمع آوری می‌شود. ظروف محتوی مایعی که از بالای خمیر ترش جمع آوری می‌شود، "singlings " نامیده می‌شوند. به مایع جمع آوری شده در انتهای این مرحله  low wine"" گفته می‌شود. low wine را می توان جمع کرد و به دستگاه تقطیر بازگرداند تا دو باره پخته شود. جمع آوری‌های اولیه پروف بیشتری نسبت به جمع آوری‌هایی دارند که با پیشرفت تقطیر به دست می‌آیند.
 
singlings تمایل دارند که ناخالصی داشته باشند و نیاز به تقطیر مضاعف دارند، بنا بر این وقتی low wine به جایی رسید که وقتی یک قاشق غذاخوری یا در همین حدود از آن روی شعله ریخته شود محترق نشود (یعنی دارای پروف بیش از حد پایین باشد)، گرما از روی دستگاه تقطیر برداشته می‌شود، و اجاق گاز تمیز می‌شود. مایع باقی مانده در دستگاه تقطیر، به نام "پشتیبان" یا "شیب" ، قابل بازیابی و ریختن با دانه های جدید (و شکر، آب، و احتمالاً مالت) در یک بشکه خمیر برای تقطیرهای بعدی است. قبل از هشت مورد استفاده خمیر را دور بیاندازید.
 
singlings داخل اجاق گاز ریخته می‌شوند و دستگاه تقطیر به عمل باز گردانده می‌شود. جمع آوری‌های اولیه می‌توانند به الکل خالص (200 پروف) نزدیک باشند در حالی که جمع آوری‌های انتهایی، با استفاده از تست شعله‌وری روی شعله، در حدود 10 پروف هستند.
 
پروف مورد نظر بستگی به کاربرد بستگی دارد. بالاترین پرفی که معمولاً از یک دستگاه تقطیر حاصل می شود 190 پروف است. به عنوان مثال، برای استفاده از الکل به عنوان یک جایگزین سوخت، برای به دست آوردن پروف 200 اتانول ممکن است به تصفیه اضافی با الک نیاز باشد.
 

نکات

اگر در ایالات متحده زندگی می‌کنید، ممکن است مجوز لازم باشد تا به طور قانونی بتوانید اتانول تقطیر نمایید.
 
دستگاه‌های تقطیر به طور سنتی نزدیک به یک منبع آب مانند یک جریان آب یا رودخانه کار می‌کردند، زیرا از آب خنک برای چگال کردن الکل در لوله استفاده می شد ("مارپیچ").
 
لازم است که درپوشهای قابل جابجایی وجود داشته باشد تا هنگام افزایش فشار ناشی از گرم شدن خمیر، ظرف منفجر نشود.
 

آنچه شما نیاز دارید

25 پوند آرد ذرت یا 25 پوند ذرت کامل پوست گرفته
100 پوند شکر (ساکاروز)
100 گالن آب    
6 اونس مخمر    
 
منبع: دکتر آنی ماری هلمنستاین thought co