دو عيد بزرگ اسلامي

نويسنده: حضرت امام خميني ( رحمت الله عليه)




ولادت سراسر باسعادت و هجرت با برکت حضرت خاتم النبيين و افضل المرسلين را که مبدأ نهضت اسلام و الهي و مصدر بسط عدالت و فرهنگ انسان سازي و منشأ حرکت به سوي برچيدن اساس ظلم و نابکاري و ارتقاء به مقام والاي انساني و هجرت از تمام ظلم ها و خصت هاي شيطاني و حيواني به سوي نور مطلق و سرچشمه کمال و مؤسس امت و امامت است به جمع مستضعفين و محرومين و تمام ملت هاي جهان خصوصاً عموم مسلمين تبريک عرض مي کنم... (1358/11/15)
ما در آستانه روز مقدّسي هستيم و عيد مبارکي که در آن روز بزرگترين شخصيت معالم براي اصلاح بشر و تحوّل، بزرگتر تحولات، و نيز ولادت با سعادت فرزند او حضرت صادق(ع) که مذهب را ترويج و اسلام را ارائه داد به مردم. تحوّل از شرک ها، الحادها، آتش پرستي ها و همة انحراف ها، به استقامت و توحيد و توحيدپرستي، در مرکزي که به جاي توحيد و به جاي حکومت الله بت ها نشسته بودند و در عصري که به جاي ستايش حق تعالي آتش ها پرستيده مي شدند. امروز روز مبارکي است که ما نزديک به او مي شويم و روز نويدي است که بشر را نويد داد به استقامت و راهنمائي به صراط مستقيم انسانيت و پيروان آن حضرت کساني هستند که همان راه را و همان خط را تعقيب مي کنند و از خود شروع مي کنند و به ديگران سرايت مي دهند. شما جوانان... اميد اين ملت هستيد که بايد اين راهي را که فرا راه شما گذاشته شده است به آخر برسانيد و اين نهضتي را که در راه او آن همه جانفشاني شده است، ادامه بدهيد و اين صراط مستقيمي را که انبياء جلو راه بشر گذاشتند و نبي اکرم آخرين انبياء و اشرف همه، آن راه را جلو مردم گذاشتند و مردم را دعوت به اين صراط مستقيم کردند و هدايت کردند به راه انسانيت و خروج از همة انحاء کفر و الحاد و خروج از همة ظلمات به نور مطلق، بايد شما جوان ها همان راه را ادامه دهيد تا اينکه پيرو رسول اکرم و در مکتب حضرت صادق(ع) پيروان شايسته باشيد. (1359/11/2)
به همه ملت اسلام تبريک ولادت با سعادت رسول اکرم صلي الله عليه و آله وسلّم و ولادت فرزند بزرگوارش، مبدأ همة فيض ها و حامل پيام هاي رسول اکرم، حضرت صادق سلام الله عليه را تبريک عرض مي کنم و...
تبريک عظيم در وقتي است که مسلمين توجه بکنند به گرفتاري هايي که دارند و توجه بکنند به اينکه از کجا اين گرفتاري ها آمده است و علل آمدن اين گرفتاري ها چيست و راه نجات از آن چيست.
رسول الله پايه سياست را در ديانت گذاشته است. رسول الله صلي الله عليه و آله و سلّم تشکيل حکومت داده است، تشکيل مراکز سياست داده است... سياستي که در صدر اسلام بود يک سياست جهاني بود. پيغمبر راسلام دستش را دراز کرده بود در اطراف عالم و عالم را داشت دعوت مي کرد به اسلام و دعوت مي کرد به سياست اسلامي و حکومت تشکيل داد و خلفاي بعد حکومت تشکيل دادند. در صدر اسلام از زمان رسول خدا تا آن وقتي که انحراف در کار نبود، سياست و ديانت توأم بودند، اين آخوندهاي درباري و اين به اصطلاح سلاطين آمريکايي يا شوروي يا بايد پيغمبر و پيغمبران را و خلفاي پيغمبر و پيغمبر را تخطئه کنند يا بايد خود و حکومت هاي خود را تخطئه کنند. امر داير بين اين دو است و از اين خارج نيست. (61/10/12)