هواپیماهای بدون سرنشین روزانه در مزارع در سراسر جهان مورد استفاده قرار می‌گیرند. آنها باعث تقویت بهره‌وری و دادن اجازه کنترل بیشتر به کشاورزان بر آن چه که در مزارع آنها رخ می‌دهد یا نمی‌دهد، می‌شوند. این هواپیماهای بدون سرنشین کوچک، شکل دنیای کشاورزی را تغییر داده‌اند و شیوه‌های کشاورزی را هم در مقیاس بزرگ و هم به صورت روز به روز ساده کرده‌اند.
 
اما آیا آنها نجاتی هستند که کشاورزان منتظر آن بوده‌اند؟ یا شاید آنها یک مسیح دروغین باشند که مزرعه شما را از مسیر خود خارج می‌کند؟ این مقاله به همه چیزهایی که شما باید درباره هواپیماهای بدون سرنشین که در مزرعه شما کار می‌کنند بدانید می‌پردازد. چیزهای خوب، چیزهای بد و چیزهای صرفاً غیر عادی.
 

خوب

گریزی از این واقعیت نیست که ما هواپیماهای بدون سرنشین را بیش از حد خوب می‌بینیم. بسیاری از وبلاگ‌ها پر از مقاله‌هایی است که از فن آوری پهپادی و استفاده از آن دفاع می‌کنند. از این رو، نوشتن این بخش بسیار آسان است.
 
دلایل بی شماری وجود دارد که باید در مورد کار کردن هواپیماهای بدون سرنشین برای مزرعه در نظر بگیرید. هیچ چیز بیشتر از این نیست که باعث صرفه جویی عظیمی در وقت و هزینه برای شما می‌شود.
 
هواپیماهای بدون سرنشین در جبهه‌های مختلف موجب صرفه جویی در هزینه می‌شوند:
 
* آنها در مصرف کود و کنترل آفات باعث صرفه جویی در هزینه می‌شوند. آنها مزارع را جستجو می‌کنند و اطلاعات دقیق در باره مکانهایی که به کود کمتر یا بیشتری نیاز دارند، بازخورد می‌دهند. همچنین در مورد جاهایی که مشکلاتی وجود دارد تا سپس کشاورز بتواند بر آن اساس عمل کند اطلاعات می‌دهند. هدف اصلی این است که کود و سموم دفع آفات به صورت صرفه جویانه و فقط در صورت نیاز مصرف شوند به جای پوشش سنتی کلی سراسری.
 
* دیده‌بانی احشام. به جای گذراندن روزها بر روی زمین در تلاش برای پیمایش زمین که گاهی زمین‌های ناهموار را شامل می‌شود، اکنون زارعین می توانند دام‌های خود را از هوا پیگیری کنند. صرفه جویی در روزهای تلف شده آنها به این معنی است که می توانند زمان بیشتری را برای کسب درآمد بیشتر صرف کنند.
 
* هدر رفتن آب کمتر. هواپیماهای بدون سرنشین، همانند جنبه کود دادن، می‌توانند به کشاورزان بگویند که چه زمانی مزارع  نیاز به آبیاری بهبود یافته یا افزایش یافته دارند. متقابلاً، این همچنین به کشاورزان می‌گوید که چه وقتی لازم نیست آبیاری کنند، که این بدان معناست که آب کمتری صرف می‌شود و مزارع در حد بهینه کار می‌کنند.
 

بد

ما آن را شِکَر پوش نخواهیم کرد، و می‌گوییم که استفاده از فناوری پهپاد چند مصرف و جنبه منفی نیز دارد. کشاورزان قطعاً باید از این موارد آگاه باشند. به نظر آگاهانه ما جنبه‌های بد از جنبه‌های خوب فراوان آن فراتر نمی‌رود.
 
گزارش‌هایی مبنی بر استفاده از هواپیماهای بدون سرنشین توسط بزهکاران برای سرقت تجهیزات وجود داشته است. بزهکاران از هواپیماهای بدون سرنشین برای پرواز بر روی زمین و هدف قرار دادن ماشین آلات مزرعه برای سرقت استفاده می‌کنند. این همیشه برای کشاورزان مهم است که بدانند آیا از هواپیماهای بدون سرنشین استفاده می‌شود یا نه تا در برابر بزهکاران فرصت طلب هوشیار باقی بمانند. توصیه ما این است که همه فن آوری را ایمن و تحت قفل و کلید نگه دارید آن چنان که مطمئن شوید هرگونه پرواز هواپیماهای بدون سرنشین غیر مجاز از روی زمین شما به شما گزارش می‌شود. این امر پنجره جنحه فرصت طلبان را تنگ می‌کند و از سرمایه گذاری فناوری شما محافظت می‌نماید.
 
تصادفات و جراحات نیز عامل بزرگی در فناوری پهپاد است. بعضی اوقات، هر چقدر هم که مراقب باشیم، حوادث اتفاق می‌افتد. هر چه این فناوری بیشتر و پیشرفته‌تر می‌شود، احتمال نقص نیز وجود دارد. مواردی از هواپیماهای بدون سرنشین در حال سقوط و از بین بردن قسمت‌هایی از مزارع / محصولات زراعی و همچنین ایجاد صدمه به اپراتورها، کارگران مزرعه یا عموم مردم وجود داشته است. تأکید بر نیاز به بیمه و احتیاط در استفاده از فن آوری پهپاد بسیار مهم است زیرا آنها اسباب بازی نیستند.
 
آخرین موضوع ولی به همان اهمیت این که ما چند گزارش پراکنده از کشاورزان در مورد به خطا افتادن در برابر قوانین حمل و نقل هوایی داشته‌ایم که هنوز باید در مورد استفاده از هواپیماهای بدون سرنشین به طور کامل حک و اصلاح شوند. مطمئناً، ایالات متحده در رابطه با قوانین مربوط به هواپیماهای بدون سرنشین پیشرو است، اما بسیاری از دولتها هنوز هم درگیر بازی هستند که منجر به چند چهره سرخ و جریمه شده است. بسیار مهم است که با اولیای امور حمل و نقل هوایی محلی خود بررسی کنید که چه قوانین و مقرراتی مربوط به هواپیماهای بدون سرنشین در فضای هوایی آنهاست. برخی از هواپیماهای بدون سرنشین زیر ارتفاعی پرواز می‌کنند که نقض مقررات تلقی می‌شود، اما بهتر است ایمن‌تر باشید تا متأسف‌تر.
 

زشت

دنیای هواپیماهای بدون سرنشین با چیزهای عجیب و شگفت انگیزی همراه است که می‌توان درباره آنها گفتگو کرد. چون می‌خواستیم از جنجال در مورد این که آنها چقدر خوب هستند اجتناب کنیم آن قسمت را کوتاه و شیرین نگه داشتیم. اما مطمئناً ما در مورد آنها فکر می‌کنیم که خیلی خوب هستند. مهم بودن جنبه‌های منفی پهپادها و استفاده از آنها مهم است که به آن نیز پرداختیم. اکنون به سمت غیر معمول چیزها توجه می‌کنیم.
 
یکی از عناصر عجیب که به سمت معادله پهپاد پرتاب شده است، دنیای مه آلود محافظت از داده است. در جایی که فناوری از جمع آوری داده‌های بزرگ پشتیبانی می‌کند، گاهی اوقات برای کشاورزان بسیار دشوار است که ارزیابی کنند که چه مقدار اطلاعات قابل تشخیص به اشتراک گذاشته می‌شود. دلایل بی شماری وجود دارد که باید در مورد کار کردن هواپیماهای بدون سرنشین برای مزرعه در نظر بگیرید. هیچ چیز بیشتر از این نیست که باعث صرفه جویی عظیمی در وقت و هزینه برای شما می‌شود. دانستن اطلاعات همسایه خود را همه خوب می‌دانیم تا وقتی که به صورت ناشناس ارائه می‌شود، و نمی‌توانید یک همسایه را از دیگری متمایز کنید. اما در مواردی که کشاورزان اطلاعات شخصی بیشتری را به اشتراک می‌گذارند، به ویژه در بین جامعه کشاورزی اروپا، احساس ناراحتی ایجاد می‌شود.
 
در حال حاضر، این محصول بسیار غیر معمول است و به خوبی آزمایش نشده است. در اکثر شرایط تحت آزمایش دنیای واقعی، داده‌ها به گونه‌ای ذخیره شده‌اند که ردگیری آنها تا منبع تنها از طریق داده‌ها، غیر ممکن است. باید همیشه چشممان باز باشد و اطلاعاتمان را به روز کنیم و متوجه تحولات بعدی در این رابطه باشیم.
 
منبع: Farm Management