زير پوست جنگ ...






وقتي حضرت امام( رحمت الله علیه ) فرمودند: " ما، در جنگ، ابهت دو ابرقدرت شرق و غرب رو شکستيم. " شايد خيلي ها فقط از شرق و غرب شوروري و آمريکا رو به خاطر مي آوردن؛ ولي بعد از گذشت دو دهه از پايان جنگ، دست خيلي از کشورها تو کمک به صدام در جنگ با بدست اومدن اسناد و مدارک رو شد تا بدونيم که فقط شوروري و امريکا پيشتيبان صدام نبودند و به واقع جنگ تحميلي، جنگي نابرابر بين ايران و بسياري از کشورها (بخوانيد بيش از 35 کشور ) بود.
شايد خيلي ها اين موارد رو شنيده باشند ولي تکرار اون مي تونه ما رو به فکر بندازه که چه عاملي باعث پيروزي ايران تو اون جنگ نابرابر بود؟.... (مطالب داخل پرانتر تو پايان هر بخش، قسمتي از منابع اين مدارکه.)

هدف از جنگ مبارزه با انقلاب اسلامي

طه ياسين رمضان نخست وزير عراق: اين جنگ به خاطر قرارداد 1975 و يا چند صد کيلومتر و نصف اروند نيست. اين جنگ به خاطر سرنگوني رژيم جمهوري اسلامي است.
لس آسپين (رئيس کميته نيروهاي مسلح مجلس نمايندگان آمريکا): بايد هدف استراتژيک آمريکا متوقف کردن ايران در گسترش انقلاب اسلامي بنيادگراي خود به جهان عرب و به ويژه خليج فارس باشد. حتي اگر در اين راه استفاده از نيروي نظامي لازم شود. (ريشه هاي تهاجم- فرهاد درويشي)

تا نيم ساعت ديگر کمر ايران خواهد شکست

وفيق السامرايي (مسئول بخش ايران در استخبارات عراق): راس ساعت دوازده روز 22 سپتامبر 1980 (31 شهريور 1359) 192 فروند هواپيماي جنگنده نيروي هوايي عراق، به طرف اهدافشان در داخل خاک ايران به پرواز در آمدند. در همين لحظه فرمانده کل قوا، صدام حسين در حالي که چفيه قرمز رنگ به سر داشت و نوار فشنگ به دور کمر خود بسته بود، بي آنکه درجات نظامي اش را نصب کرده باشد، وارد اطاق عمليات شد. «عدنان خيرالله» وزير دفاع به او چنين گفت: سرور من! جوانها بيست دقيقه قبل به پرواز در آمدند. صدام حسين به او پاسخ داد: تا نيم ساعت ديگر کمر ايران خواهد شکست. (ويراني دروازه شرقي- وفيق السامرايي)

پيوند ماهواره اي آمريکا و عراق

کنت تيمرمن محقق و نويسنده آمريکايي: پيوند ماهواره اي در صدر موافقت هاي بلند مدت عراق و آمريکا بود و در مورد تحرکات نيروي هوايي ايران نيز اطلاعات با ارزشي در اختيار ارتش عراق قرار مي گرفت، اين اطلاعات را آواکسهاي آمريکايي مستقر در رياض، به کمک پرسنل آمريکايي از منطقه نبرد جمع آوري مي کردند در همين راستا مجتمع پيشرفته و پرهزينه در بغداد ساخته شد تا اطلاعات مستقيما از ماهواره دريافت و پردازش بهتري از اطلاعات بر روي عکس ها صورت پذيرد.
سر لشکر وفيق السامرايي (مسئول اسبق بخش ايران در استخبارات عراق): اين عکسها به گونه اي بود که ما به راحتي مي توانستيم تصاوير سربازاني که در پادگان هاي ايران در حال آموزش هستند را مشاهده کنيم، حتي کسي که در رژه دست و پايش را به اشتباه حرکت مي داد در اين عکس ها مشخص بود. هنگامي که کارخانه سيمان را بررسي مي کرديم. تعداد کيسه هايي که روي کاميون قرار داشت را به راحتي شمارش مي کرديم در عين حال ماهواره ها نتايج حملات هوايي و موشکي را نيز گزارش مي دادند. (سوداگري مرگ- کنت آرتيمرمن)

شوروي بزرگترين تامين کننده نيازهاي تسليحاتي عراق

روزنامه القبس چاپ کويت: شوروي يک پل هوايي براي حمل اسلحه و مهمات به عراق برقرار کرده است. گورباچف با ارسال نامه اي به برخي سران عرب، به آنان اطمينان داده است که شوروي اجازه نخواهد داد عراق در جنگ با ايران شکست بخورد.
در نوامبر 1982 بين هزار تا هزار و دويست مشاور نظامي شوروي به عراق بازگشتند و 400 فروند تانک T55 و 250 فروند تانک T12 به عراق داده شد و مقادير عظيمي موشک گراد، فراگ 7، سام 9 و اسکادبي در راه بود. عراق تنها کشوري بود که از بلوک شرق به موشک اسکادبي مجهز شد. در سال 1983 شوروي بار ديگر تحويل سلاح در حجم وسيع را به عراق از سر گرفت و تمامي تجهيزاتي را که عراق در طي دو سال نخست جنگ با ايران در صحنه نبرد از دست داده بود جايگزين کرد.
چالز فيليپ ديويد (نويسنده کتاب جنگ خليج فارس توهم پيروزي): شوروي با 61% بزرگترين تامين کننده نيازهاي تسليحاتي عراق است. (رويارويي استراتژيها – حسن اردستاني و دعاوي ايران - آلن فريدمن)

ارائه مشاوره و کمک به نظاميان عراق

آمريکا پيش از اعزام سفير به بغداد، يک رئيس تمام وقت در ايستگاه اطلاعاتي آمريک ا در بغداد مستقر کرده بود، او از منزلت و جايگاه مهمي در نزد صدام برخوردار بود و قبل از هر حمله بزرگ مورد مشورت قرار مي گرفت.
آلن فريدمن به نقل از يکي از مقامات کاخ سفيد: نيروهاي ما در ميدان جنگ به نظاميان عراقي، کمکهاي نظامي تاکتيکي نظامي فراواني مي کردند و حتي گاهي نيز خود را دوشادوش سربازان عراقي در مرز ايران مي يافتند و اين وضعيت تا سال 1987 همچنان ادامه داشت.
هاوارد تيچر(کارشناس ارشد شوراي امنيت ملي کاخ سفيد): آمريکا براي صدام حسين کاري کرد که تا آن زمان براي هيچکدام از نزديکترين متحدان خود نکرده بود. (سوداگري مرگ- کنت آرتيمرمن و کسوف آخرين روزهاي CIA - مارک پري)

پول، نفت و خاک کويت در خدمت صدام

دکتر فواص بدر اقتصاددان مستقل کويتي: کويت در جريان جنگ عراق عليه ايران قريب به پانزده ميليارد دلار پول نقد به عنوان وام بلاعوض در اختيار بغداد قرار داده است و اين جدا از نفتي بود که کويت براي عراق صادر مي کرد.
افسران نيروي هوايي کويت اذعان کردند که نيروي هوايي عراق از پايگاه هوايي علي السالم کويت در طول جنگ به کرات استفاده مي کرده است. اين پايگاه چون در راس خليج قرار داشت راه عراق را براي هدف قرار دادن سکوهاي نفتي خارک 200 کيلومتر کوتاه تر مي کرد و اين امر به خلبانان عراقي کمک شاياني نمود. (ما اعتراف مي کنيم – محسن صفري)
حال با همه اين موارد، به نظرتون چه عاملي باعث پيروزي ايران تو جنگ تحميلي شد؟....
ارسال مقاله توسط عضو محترم سایت با نام کاربری : mohsen1358