تقویت موها و جلوگیری از ریزش مو و شوره سر (6)






سبوس برنج :

سبوس برنج برای موها خیلی مفید است از ریزش مو جلوگیری کرده و به شخص نیرو و جوانی می دهد و عمر موها را طولانی می سازد.

سبزیجات برای پرپشتی موها :

اگر می خواهید موهای سر شما پر پشت و قوی شود از سبزیجات استفاده کنید. نعناع، تره، ترتیزک بولاغ اوتی، برگ کلم، تربچه بهتر از همه شنبلیله را پخته به غذای روزانه اضافه کنید.

حفظ موها و طولانی کردن عمر آن ها و باز رویاندن آن ها

متخصصین علوم تغذیه می گویند استفاده از مواد غذایی چون گردو، جگر، فندق، شیر، ماست، و مخمر گوشت مفید است آن ها را باید در مواد غذایی خود قرار دهید.

تخم کاهو

تخم کاهو را در آب خیسانده و بر موهای خود بمالید و ماساژ دهید و پس از 30 تا 40 دقیقه آن را با آب نیم گرم شسته و کمی گلاب به موهایتان بزنید این کار موهایتان را تقویت کرده و پیازهای آن را محکم تر می کند.

روغن نخود سیاه و نخود سبز

عده ای از اطباء قدیم معتقد بودند که روغن این نوع نخودها را جوشانده و مقدار یک لیوان متوسط از آن را بنوشید نخود موادی دارد که برای تقویت موهای شما بسیار مفید است.

آب برگ کنجد

برخی دیگر می گویند: آب برگ کنجد برای تقویت و بلند شدن مو تاثیر نیکو دارد برای این کار بایستی آب آن را با کوبیدن یا فشار، گرفت و به سر مالید و ماساژ داد. مخلوط کردن برگ کنجد با ضاء جهت مشکی کردن مو نیز نتایج نیکو دارد و نیز جوشاندن برگ آن برای رشد مو و مشکی شدن مو مفید است.

پوست چلتوک

سبوس گندم، جو و ارزان دارای خواص بسیارند منجمله از سفیدی و ریزش مو جلوگیری می کند هیچ غذا و دارویی تاثیرش به خوبی و سرعت چلتوک برنج نیست. برای سیاه شدن یا جلوگیری از سفیدی زودرس موهایتان روزانه نیم سیر پوست چلتوک و لیمو عمانی دم کرده و میل نمایید. پوست برنج را در کمی آب بجوشانید و صاف کرده و آن را با هر غذایی که میل دارید مخلوط کرده یا بنوشید.

پوست گردو

جوشانده پوست گردو موی سر را قهوه ای می کند و مخلوط آن با حنا خضاب خوبی می باشد مغز گردو چون یکی از مغزهای روغنی است که دارای مواد معدنی از قبیل آهن، مس، و ... است روغن آن برای مالش اعضاء و موی سر بسیار عالی است.

روغن کنجد

روغن کنجد را به موهای خود بمالید و پوست سرتان را با آن ماساژ دهید این کار هم موهایتان را تقویت کرده هم به آن جلا می بخشد.

نان جو

نان جو از سفید شدن مو جلوگیری کرده و بعضی از ویتامین های لازمه برای حفظ و نگهداری موهایتان را تامین می کند و همچنین جگر، سبوس برنج، مخمر، ملاس سیاه نیز از سفید شدن مو جلوگیری می کنند.
منبع: www.khanevadeyema.com