نوزاد در سه ماهگی سعی در بلند کردن سر خود می کند. اما با افزایش قدرت گردن و بالا تنه، می تواند در حالی که بر روی شکم قرار دارد سر خود را بلند کرده و سرانجام با کمک دستها خود را بالا بکشد و نیز سر خود را بالا نگاه دارد و به اطراف نگاه کند.
 
همچنین ممکن است متوجه شوید کودکتان پاهای خود را کشیده و لگد می زند. این حرکت باعث تقویت عضلات پا شده و نوزاد را آماده چرخیدن می کند که این امر معمولاً در حدود 4 تا 6 ماهگی اتفاق می افتد. اما مراقب باشید، چرا که حتی نوزادان بسیار کوچک نیز ممکن است گاهی اوقات غلت بزنند، بنابراین بسیار مهم است که هرگز نوزاد را بدون مراقب بر روی میز، تخت یا سایر سطوح بلند قرار ندهید.
 
نوزادان از بدو تولد از رفلکس در دست گرفتن اشیاء برخوردارند، اما در طول سه ماهه نخست شروع به باز و بستن دست خود کرده و دستان خود را در دهان فرو می برند. نوزاد شما احتمالاً می تواند یک جغجغه یا اسباب بازی که در درستانش قرار داده شده است را تکان داده و به هنگام خسته شدن از آن رهایش کند.
 
بینایی نوزاد نیز شروع به بهبود می کند، به این گونه که کودک دلبندتان از توانایی دنبال کردن اشیاء متحرک با چشمان خود برخوردار خواهد شد.
 
 
منبع: اپلیکیشن ردیاب کودک (‏Baby Tracker‏)‏