مصرف مخلوط عسل و دارچین در وعده صبحانه باعث درمان بیماری های قلبی و کاهش کلسترول بد خون می شود و از بروز حمله قلبی جلوگیری می کند. مردم بسیاری از فرهنگ ها استفاده از عسل و دارچین را برای درمان بسیاری از مشکلات بهداشتی مختلف برای قرن ها استفاده کرده اند که مهم ترین آنها را در ادامه این مطلب به شما خواهیم گفت.


کمک به درمان آرتروز

روزانه، صبح و شب، یک فنجان آب داغ با دو قاشق چای خوری عسل و یک قاشق چای خوری دارچین بخورید. اگر به طور منظم مصرف شود، آرتروز مزمن نیز می تواند درمان شود.


درمان عفونت مثانه

دو قاشق سوپ خوری پودر دارچین و یک قاشق چای خوری عسل را در یک لیوان آب ولرم بریزید و آن را بنوشید. میکروب ها را در مثانه از بین می برد.


کلسترول

دو قاشق سوپ خوری عسل و سه قاشق سوپ خوری پودر دارچین مخلوط شده در یک لیوان آب سطح کلسترول را در خون به میزان 10 درصد در عرض دو ساعت کاهش می دهد.


درمان سرماخوردگی

یک قاشق سوپ خوری عسل با 1/4 قاشق چای خوری دارچین را به مدت سه روز برای درمان بیشتر سرفه ها، سرما خوردگی ها و تمیز کردن سینوس ها استفاده کنید.


برای بیماری های قلبی

مخلوطی ا عسل و پودر دارچین را درست کنید، و برای کاهش کلسترول در شریان ها، صبح ها برای کاهش کلسترول در شریان ها و نجات بیمار از حمله قلبی استفاده کنید.


ناراحتی معده

درد معده را بهبود می دهد و زخم معده را از ریشه از بین می برد.


رفع نفخ و گاز معده

اگر عسل با پودر دارچین خورده شود، معده از گاز خلاص می شود.1


از بین بردن اثر خارش نیش های حشرات 

مخلوطی از یک سهم عسل، ٢ سهم آب ولرم و یک قاشق چای خوری پودر دارچین را روی قسمتی از بدن که احساس خارش می کنید،قرار دهید خارش و درد در عرض یک یا ٢ دقیقه فروکش خواهد کرد.


درمان التهاب مفصل(آرتریت)

روزانه،یک وعده صبح و یک وعده شب، مخلوطی از یک فنجان آب گرم، ٢ قاشق چای خوری عسل و یک قاشق چای خوری پودر دارچین مصرف شود.این مخلوط معجزه گر در صورت مصرف به طور منظم آرتریت های مزمن را نیز درمان می کند.بررسی های اخیر روی ٢٠٠ بیماری که قبل از صرف صبحانه از این مخلوط استفاده کردند نشان داد، ٧٣ نفر از آنان در عرض یک هفته کاملا از درد رهایی پیدا کردند و پس از یک ماه بیشتر افرادی که قادر به راه رفتن یا حرکت نبودند،بدون احساس هیچ دردی توانایی راه رفتن و تحرک خود را به دست آوردند. 


درمان درد دندان

مخلوطی از یک قاشق چای خوری پودر دارچین و ٥ قاشق چای خوری عسل تهیه کنید و روی دندان خراب بمالید.این عمل را ٣ بار در روز تکرار کنید تا درد تسکین یابد. 


کاهش کلسترول

٢ قاشق غذاخوری عسل را با ٣ قاشق چای خوری پودر دارچین در یک لیوان چای حل کنید و بنوشید.این کار میزان کلسترول خون را طی ٢ ساعت به ١٠ درصد کاهش می دهد. 


تقویت سیستم ایمنی

استفاده روزانه از عسل و پودر دارچین سیستم ایمنی بدن را تقویت کرده و بدن را از حمله باکتری و ویروس محافظت می کند. دانشمندان دریافتند که عسل دارای مقدار زیادی ویتامین و آهن است. مصرف مداوم عسل گلبول های سفید خون را تقویت می کند تا بتواند با باکتری ها و بیماری های ویروسی مقابله کند.


جلوگیری از آنفلوآنزا

دانشمندی در اسپانیا ثابت کرده که مخلوط عسل و دارچین دارای مواد مفید طبیعی است که از میکروب های آنفلوآنزا جلوگیری به عمل می آورد .2


دیابت

مطالعات اخیرا منتشر شده در مجلات مرکز تحقیقات فارماکوگنوزی و تغذیه نشان می دهد که تا حد ۱۵۰۰ میلی گرم دارچین بصورت مکمل می تواند به میزان چربی بدن، کبد، آنزیم ها، مقاومت در برابر انسولین و حساسیت بالای پروتئین واکنشیِ C در دیابتی ها و افرادی که بیماری کبد چرب غیر الکلی دارند کمک کند.

در تحقیقی از دوبی، مشاهده شده که عسل درجه گلوکز پلاسمای خون را در دیابتی ها نسبت به دکستروز و ساکارز کمتر بالا میبرد. بعضی معتقدند که خاصیت تقویت کننده انسولینِ دارچین می تواند با این موضوع مقابله کرده و درنتیجه با خوردن عسل و دارچین با هم میزان گلوکز خون حتی کمتر از این ها افزایش می یابد و این ترکیب را به یک خوراکی با شاخص گلیسمی پایین تبدیل می کند.


آکنه و عفونت های پوستی

روغن دارچین با عسل در سرتاسر جهان برای درمان ناراحتی های پوستی همچون آکنه و عفونت های پوستی بخاطر خواص ضد باکتری آن استفاده می شود.

محققان ایرانی کشف کرده اند که بدلیل خواص ضد باکتریایی، ضد التهاب و آنتی اکسیدانی آن عسل حتی در درمان زخم و سوختگی هم قوی تر عمل کرده و نسبت به داروهای شیمیایی مرسوم، آثار کمتری از عفونت روی پوست بجا می گذارد.


عفونت دستگاه ادراری

نشریه ایرانی علوم پزشکی، مقاله ای را سال پیش منتشر کرد که تاثیر عصاره ی ۲۸ گیاه را در برابر باکتری هایی مثل ای-کولی اندازه می گیرد. (باکتری اصلی در ایجاد عفونت ادرار)

درخت اصلی دارچین (Cinnamomum zeylanicum)، در بین چهار مورد از قوی ترین درختان است. این موضوع مقاومت بدنی بالای افرادی که عسل را با دارچین به رژیم غذایی خود اضافه کرده اند را توضیح میدهد. همچنین دلیلی بر این است که این افراد عفونت های ادراری کمتری را تجربه می کنند.


انرژی

داروهای محلی چینی، دارچین را برای افزایش انرژی حیاتی قرن هاست استفاده می کنند، و بخاطر خاصیت انسولین افزون آن، دارچین به مردم انرژی می دهد در حالی که قند خون را نیز تنظیم می کند.

و البته، عسل انرژی خالص است. بنابراین وقتی یک قاشق چای خوری از ترکیب این دو را بخورید، یک افزایش انرژی بالا با گلیسمی پایین دریافت می کنید که به شما در فعالیت های سنگین یا هنگام خستگی میان کار کمک می کند.


ورم لثه

سال های اخیر، مطالعات زیادی منتشر شده که ادعا دارند عسل مانوکا می تواند انواع ورم لثه و ناراحتی های اطراف دندان را درمان کند.

بخاطر خواص ضدمیکروبی بالای آن، محققان دانشکده دندانپزشکی، دانشگاه اوتاگو، دانیدین و نیوزیلند دریافتند که مکیدن یا جویدن محصولات عسل مانوکا نه تنها ۳۵٪ خرابی های سطح دندان را کم می کند، بلکه ۳۵٪ هم احتمال خونریزی در افراد مبتلا به ورم لثه را کاهش میدهد!


افزایش طول عمر

روزانه چهار قاشق عسل، یک قاشق پودر دارچین و سه فنجان آب را بجوشانید تا چای به دست آورید. مصرف این چای خوشمزه به طور مداوم باعث جوانی و جلوگیری از پیری زود رس می شود.3


پی نوشت:
1.www.namnak.com
2.www.seemorgh.com
3.www.ahoota.com