در حالی که برخی از کشاورزان هنوز در اتخاذ روش های کشاورزی بدون خاکورزی احتیاط می کنند، برخی دیگر جهش های ایمانی به این روش ها را تجربه می کنند و به طور کامل در شوق این کشاورزی جدید سرمایه گذاری می کنند. کشاورزی بدون خاکورزی به معنای انجام کشاورزی بدون خیش و فرسایش و آماده سازی خاک یا با خاکورزی کم، به منظور بهبود شرایط خاک و، از لحاظ نظری، افزایش عملکرد و سلامت گیاه، است. اما کشاورزی بدون خاکورزی به معنای عدم تلاش نیست. در حقیقت، کشاورزی بدون خاکورزی در مقایسه با کشاورزی توأم با خاکورزی، در ابتدا مستلزم برنامه ریزی و کار بیشتری خواهد بود. اگر با کشاورزی دقیق غریبه نیستید، امید این است که قاعدتاً نباید خیلی ترسیده باشید.
 
هر چند که کشاورزی بدون خاکورزی محبوب شده است، بسیاری از ما هنوز مطمئن نیستیم که چگونه می توان به درستی این کار را انجام داد، به خصوص هنگامی که یک منطقه وسیع از زمین های کشاورزی برای مدیریت با روش های بدون خاکورزی در اختیار داشته باشیم. اکثر ماشین های کشاورزی مدرن بسیار هوشمندانه عمل می کنند. برخی از آنها دارای تنظیمات خاصی هستند که برای مزارع بدون خاکورزی طراحی شده اند به همین دلیل است که ما این مقاله را راجع به حقایق، نکات و ایده هایی برای چگونگی کارکرد کشاورزی بدون خاکورزی و چگونگی غلبه بر برخی از مشکلات آن که حتی ممکن است متوجه نشوید، جمع آوری کرده ایم. با خواندن این مقاله می توانید ایده های خوبی در مورد سرعت بخشیدن به روند کاشت در مزرعه خود ارائه دهید.
 
بزرگ ترین مشکلی که کشاورزانِ بدون خاکورزی با آن رو به رو هستند عموماً در زمان بذر پاشی رخ می دهد. همه کشاورزان پول کافی ندارند که تمام ماشین آلات خود را به طور کامل جایگزین کنند و به یک متخصص مراجعه کنند تا به آنها بگوید که چگونه بهترین کار را انجام دهند. بنا بر این، ما این کار را انجام می دهیم. از زارعان قدیمی خود استفاده می کنیم، نفسی عمیق می کشیم ، بیرون می رویم و کار را شروع می کنیم. اما این می تواند یک اشتباه بزرگ باشد و مشکلات زیادی را برای مزرعه شما ایجاد می کند – که حتی ممکن است برخی از آنها را متوجه نشوید. به عنوان اولین کشاورز بدون خاکورزی، دانستن این نکات بسیار ارزشمند است.
 
صرف نظر از خاک، آب و هوا، محصولات، تجربه و بودجه، در این جا چند نکته وجود دارد که شما باید در شرایط کاشت آهسته در مزرعه بدون خاکورزی در نظر داشته باشید:
 

کاهش ارتعاشات

به طور طبیعی اولین فکر شما در مورد سرعت بخشیدن به زمان کاشت این است که فقط پا را بر روی پدال فشار دهید. رانندگی سریعتر به معنی کاشت سریعتر است. اگر چه این درست است، اما شما با این کار همچنین یک مشکل جدید ایجاد می کنید: لرزش ها.
 
اجرای یک مزرعه بدون خاکورزی اغلب به این معنی است که به طور طبیعی مزارع شما دارای دست انداز و ناهمواری باقی مانده اند تا این که مثلاً با یک گاوآهن صاف شده و کاشته شده باشند. بنا بر این، هرچه سریعتر بر روی خاک حرکت کنید، بازجهنده تر خواهد بود. و این امر نه تنها دقت در کاشت را دشوارتر می کند، بلکه باعث افزایش ارتعاشات به بالا و پایین در محل ابزار پیوستی بذر افشان می شود.
 
علاوه بر این، هرچه ماشین کاشت شما با سرعت بیشتری حرکت کند، مسافت بیشتری نیز طی می کنید. همان طور که بذرهای شما از بذر افشان رها می شوند و به زمین می افتند قاعدتاً سریع تر حرکت می کنند و از زاویه دیگری به زمین برخورد می کنند. این می تواند انواع مشکلات را با دانه هایی که به هر سو منتقل می شوند ایجاد کند - که یک کابوس واقعی هنگام برداشت محصول است - و شما ممکن است حتی متوجه نشوید که این اتفاق دارد می افتد.
 
برای کاهش مشکل ارتعاشات، دو گزینه پیش رو دارید. در مرحله اول، سعی کنید فنر های موجود در ماشین کاشت را تنظیم کنید تا اطمینان حاصل شود که برای نوع زمینی که در آن کاشت می کنید، کالیبره شده باشند - به یاد داشته باشید که بسته به نوع خاک، بذرها و زمین، فنرها را از مزرعه ای به مزرعه دیگر تنظیم کنید.
 
اگر تنظیم فنرها تفاوتی چندانی برای شما ایجاد نمی کند، سعی کنید وزن بیشتری به ماشین کاشت اضافه کنید تا جلوی پرش زیاد آن گرفته شود. اگر همه راه های دیگر به شکست منجر شود، ممکن است لازم باشد دستگاه دیگری خریداری کنید، که نکته مفید بعدی ماست. اگر مایل نیستید روش ها و ماشین آلات خود را تغییر دهید، شاید کشاورزی بدون خاکورزی برای شما خوب نباشد!
 

سرمایه گذاری در ماشین آلات مناسب

اکثر ماشین های کشاورزی مدرن بسیار هوشمندانه عمل می کنند. برخی از آنها دارای تنظیمات خاصی هستند که برای مزارع بدون خاکورزی طراحی شده اند، از این رو همه چیز از قبل تنظیم شده و آماده است. ماشین های دیگر کاملاً قابل تنظیم هستند، بنا بر این با داشتن دانش کافی می توانید مهره ها و پیچ ها را کاملاً تنظیم کنید تا کاملاً برای کشاورزی بدون خاکورزی مناسب باشند.
 
با خواندن (یا مرور) بروشور تولید کنندگان ماشین آلاتتان که همراه دستگاه هاست و انجام برخی تحقیقات آنلاین شروع کنید. شما ممکن است دریابید که دیگران فیکس کردن های ساده تری برای این ماشین آلات یافته اند تا آنها را برای کشاورزی بدون خاکورزی سازگارتر سازند. و فراموش نکنید که از کامنت ها و آن چه که در نظرات زیر آن یافته ها پیدا کردید نیز استفاده کنید.
 
ما می دانیم که جایگزینی تمام ماشین آلات یک کشاورز با قطعات مربوط به کشاورزی بدون خاکورزی خارج از بودجه بسیاری از کشاورزان است. اما هنوز گزینه هایی از جمله اجاره ماشین آلات و خرید آنها همراه با همسایگان برای کار اشتراکی با آنها را در اختیار دارید. بسیاری از فناوری های جدید وجود دارد، با قطعات جدیدتری که هر روز به بازار می آید. شما نیازی به سرمایه گذاری در خرید جدیدترین تراکتور خود گردان ندارید، اما مطمئناً تهیه یک نسخه جدید از تجهیزات، کار اشتباهی نخواهد بود.
 
اگر دستگاه شما به راحتی به یک ابزار کشاورزی بدون خاکورزی تبدیل نمی شود و هنوز جدی هستید که این کار را انجام دهید، پس توصیه های ما را برای تراکتورهای جدید و قطعات قابل اتصال که به طور خاص برای مزارع بدون خاکورزی طراحی شده اند بررسی کنید.
 

ماشین آلات پیشنهادی ما

Exact Emerge Planter توسطJohn Deere
این یک کارنده و بذر افشان برتر از یکی از معتبرترین تولیدکنندگان ماشین آلات کشاورزی در جهان است. این دستگاه می تواند همه‌ی آن چیزی باشد که مزرعه شما برای موفقیت در اجرای بدون خاکورزی نیاز دارد.
 
این دستگاه به طور خاص برای اطمینان از کاشت دقیق بذر با سرعت بالاتر طراحی شده است. این دستگاه در سرعت های بالا به خوبی کار می کند، و بذر پاشی هایی کاملاً هدفمند را با سرعت 5 مایل در ساعت و 10 مایل در ساعت ارائه می دهد. کشاورزی بدون خاکورزی به معنای انجام کشاورزی بدون خیش و فرسایش و آماده سازی خاک یا با خاکورزی کم، به منظور بهبود شرایط خاک و، از لحاظ نظری، افزایش عملکرد و سلامت گیاه، است. این امر مهم با استفاده از یک سیستم ساده و در عین حال فوق العاده مؤثر از تسمه های برس صورت می گیرد که در سطح زمین قرار می گیرند و اطمینان می دهند که همه دانه ها با دقت گرفته و کاشته می شوند. همچنین برای کارکرد بهینه این دستگاه نیاز دارید سیستم downforce (فشار به پایین) فعال John Deere را نیز بخرید.
 
 Speed ​​Tubeتوسط Precision Planter
یکی از مواردی که ما در مورد Precision Planter بیشتر دوست داریم این است که صرف نظر از برندشان آنها هرگز از اختراع دستگاه های جدید و افزودن تجهیزات به طیف وسیعی از تجهیزات کشاورزی واهمه ندارند. سیستم کاشت  Speed ​​Tube آنها کاملاً چیزی دِبش است!
 
سیستم، زیرکانه سرعت حرکت روی زمین را محاسبه می کند و سرعت کاشت بذر را متناسب با آن افزایش می دهد، و باعث کاهش پرش می شود و هر بار به طور کامل وجود ردیف ها را تضمین می کند. دقیقاً مانند John Deere ، آنها توصیه می کنند که هنگام کار در مزارع بدون خاکورزی از برخی از تجهیزات فشار به پایین استفاده کنید - اما خوشبختانه این قطعه از تجهیزات به طور یکسان در مزارعِ همراه با و بدون خاکورزی کار خواهد کرد. بهتر است با این دستگاه به سرعت 8 مایل در ساعت پایبند باشید، که البته سرعت آن همپای سرعت John Deere Exact Emerge Planter نیست اما هنوز هم خیلی خوب است.
 
منبع: farmmanagement