بارها و بارها در می یابیم که داریم باز همان سرود را تکرار می کنیم: یک مزرعه با استفاده از فناوری هوشمندتر مزرعه ای سودآورتر است. اما دانستن این که از کجا باید شروع کرد و چه فناوری را باید پیاده سازی کرد، اغلب دلهره آور، و گیج کننده است و تأمین بودجه آن سخت است. به همین دلیل ما لیستی ساده و مختصر از فناوری های لازم برای سرمایه گذاری و روش های دقیق مزرعه داری را برای اتخاذ سود آوری مزارع برای سال ها و برداشت های بعدی تهیه کرده ایم.
 

پهپاد بگیرید

موارد استثنایی در مورد این قانون بسیار کم است. اکثر مزارع باید حداقل یک پهپاد داشته باشند. مزارع بزرگ تر اغلب به بیش از یک هواپیمای بدون سرنشین احتیاج دارند. اما قاعده کلی این است که هر مزرعه باید از داشتن حداقل یک هواپیمای بدون سرنشین بهره مند شود. هواپیماهای بدون سرنشین در ابتدایی ترین سطح، چشم انداز پرنده ای از مزارع را در اختیار کشاورزان قرار می دهند که به آنها امکان شناسایی مشکلات و نظارت بر سایر مناطق را می دهد. کشاورزی که فناوری را در مرکز مدل کاری خود قرار داده و سپس از آن به درستی استفاده می کند، کشاورزی است که در جایی که دیگران ناکام می مانند، موفق می شود. اما با آموزش صحیح و نرم افزاری، هواپیماهای بدون سرنشین می توانند سطح بالایی از مهارت فنی را در شیوه های مدیریت مزرعه شما به ارمغان آورند. تصمیم بگیرید که با خواندن سایر مقالات مربوطه، مزایای بسیاری که هواپیماهای بدون سرنشین می توانند برای مزرعه شما به همراه داشته باشند را بررسی کنید. هواپیماهای بدون سرنشین به عنوان آخرین اسباب بازی در مزرعه فناوری دیده می شوند. حقیقت این است که آنها آخرین ابزار مزرعه فناوری هستند. آنها روش های نو آورانه و مؤثر کشاورزی را برای مزارع در کل طیف کشاورزی به ارمغان می آورند.
 

از تلفن هوشمند یا رایانه لوحی خود استفاده کنید

شرکت های فناوری کشاورزی در زمینه مدیریت داده های مزرعه شما روش های جدید و ابتکاری ابداع می کنند. هیچ چیز بیشتر از برنامه های موجود برای کمک به نگه داشتن مزرعه در بهینه ترین حالت مؤثر نیست. این برنامه ها به خوبی با هواپیمای بدون سرنشین هماهنگی می کنند زیرا نرم افزار نصب شده اغلب می تواند مستقیماً به تلفن شما بازخورد  داشته باشد. این بدان معناست که مثلاً مشکلِ رطوبتِ شناسایی شده توسط هواپیمای بدون سرنشین شما با فشار یک دکمه بر روی تلفن شما برطرف می شود. کنترل آبیاری مزارع شما هرگز ساده تر از این نبوده و می توان آن را به راحتی از روی صندلی راحتی انجام داد. برنامه ها همچنین اطلاعات به روز را به صورت بلادرنگ به شما ارائه می دهند. این بدان معنی است که برای اولین بار یک کشاورز تمام جنبه های مزرعه خود و همچنین داده های مزارع همسایه را در نوک انگشتان خود دارد. به این معنی که او می تواند با اطلاعات صحیح بیشتر و با دقت بیشتری تصمیمات درست را اتخاذ کند.
 

در ابرها زندگی کنید

نگران نباشید. خدمات Cloud  یا ابر به شما امکان می دهد تمام داده های مدیریت مزرعه خود را ذخیره کنید. حتی جوامع کشاورزی بزرگی وجود دارند که داده های بزرگ را با یکدیگر به اشتراک می گذارند. این ویژگی در بسیاری از برنامه ها نیز وجود دارد همان طور که در نکته های قبل ذکر کردیم. دسترسی به چنین داده هایی این امکان را برای شما فراهم می کند تا بفهمید دیگران کجا تلاش کرده اند، شکست خورده اند یا موفق شده اند و سپس بدون ایجاد خسارت مالی، تغییرات را اجرا کنید. آیا نمی دانید چگونه می توانید میزان سموم دفع آفاتی را که برای آن هزینه می کنید کاهش دهید در حالی که عملکرد مشابه را حفظ کنید؟ داده های بزرگ نوع اطلاعاتی از این دست را کانال می کنند و به شما امکان می دهند ببینید که در مارک های دنیای واقعی کدام مارک از همه بهتر است. با ادغام فزاینده فناوری با کارهای روزمره کشاورزان، اکنون تعجب آور نیست که داده های جمع آوری شده به صورت منفعلانه انجام می شود. به این معنی که کشاورزان تنها لازم است اطلاعات بسیار کمی وارد کنند زیرا نرم افزار همه کارها را برای آنها انجام می دهد.
 
 

بگذارید GPS کارها را انجام دهد

اکثر فناوری ها و ماشین آلات کشاورزی دارای عناصر GPS مجهز هستند. این بدان معنی است که می توان به جای نشستن روی تراکتور ، عملکردی را که به عنوان autosteer شناخته می شود، انجام داد. البته، این فناوری دارای برچسب قیمتی است و گاهی اوقات می توان کمّی کردن واقعی بازده سرمایه گذاری را سخت دانست اما به چند دلیل استفاده از این فناوری را تأیید می کنیم. اولاً، وقت شما را برای تمرکز روی چیزهایی آزاد می کند که ممکن است به طور معمول به یک روز دیگر موکول نمایید. این بدان معناست که شما ممکن است واقعاً وقت داشته باشید که با آن قسمت مشکل رو به رو شوید یا زمان لازم را برای اصلاح فلان قطعه ماشین آلات قدیمی به دست آورید تا بتوانید آن را بفروشید. برخی از کشاورزان بذر پاشی خود را فقط در مکان های خاص با عملکرد بالا متمرکز کرده اند و دریافته اند که رشد به روش متمرکزتر به معنای دستیابی به عملکرد یکسان یا بالاتر اما با استفاده از بذری کمتر است. به هر حال همواره اموری با سود آوری کم (اما به هر حال سود آور) وجود دارند که شما به خاطر وقت نداشتن آنها را موقتاً کنار گذاشته اید. ثانیاً، ماشین آلات مزرعه اگر چه قرن هاست که اصلاح و بهتر شده اند، اما همیشه عملی ترین ماشین آلات برای کار انسان نیستند. بسیاری از آسیب های اطراف مزارع از طریق کار با ماشین آلات به وجود می آیند، در برخی موارد این حوادث شدید یا کشنده هستند. Autosteer بلافاصله خطر تصادفات ناخوشایند را نفی می کند و شما را با حفظ سلامتی در صندلی راننده قرار می دهد.
 

محصولات را دیده بانی کنید

تقریباً به همان روشی که یک راننده مسابقه زمان های دور خود را کنترل می کند، یک کشاورز باید محصول خود را کنترل کند. نکته اصلی این است که عملکرد را ثبت کنید و به حداکثر عملکرد بالقوه برسید (هر مزرعه سقف عملکرد دارد) و به طور مداوم در آن جا بمانید. نمایشگرهای عملکرد در حال حاضر به اشکال و اندازه های مختلفی ارائه می شوند، اما با گذشت زمان ثابت شده است که این نمایشگرها برای کشاورزانی که یک مزرعه با مدیریت دقیق را هدف قرار می دهند، بسیار ارزشمند هستند. حتی نرم افزاری نیز وجود دارد که می تواند به هواپیمای بدون سرنشین شما اتصال داده شود که براساس نتایج تصویری که هواپیمای بدون سرنشین پردازش می کند، پیش بینی عملکرد ایجاد کند. نظارت بر عملکرد برای مدت ها وجود داشته است اما تکنیک ها همیشه در حال بهبود هستند و بدون شک این چیزی است که همه کشاورزان باید روی آن سرمایه گذاری کنند.
 

کود با نرخ متغیر

این روشی است که مدتی است که در صحنه کشاورزی دقیق به وجود آمده است. کشاورزان اساساً محتوای مواد مغذی مناطق مزارع خود را آزمایش می کنند و کود را در مکان هایی که بیشتر از همه مورد نیاز است می ریزند. هر مزرعه باید از داشتن حداقل یک هواپیمای بدون سرنشین بهره مند شود. در جاهایی که خاک از نظر مواد مغذی غنی است و توجه زیادی به آن لازم نیست، کود به میزان کمتری استفاده می شود. این نتیجه هنوز هم نیاز به همان مقدار کود برای استفاده دارد اما به ایجاد کیفیت خاک بسیار سازگار تری در کل زمین کمک می کند و به نوبه خود عملکرد کلی بیشتری را در بهبود کیفیت محصول باعث می شود. گاهی اوقات روش های ساده بیشترین سود را به بار می آورند. اکنون فناوری های جدیدی در دسترس است که امکان اندازه گیری سریع تر سطح تغذیه خاک را فراهم می کند و این روند را تسریع می نماید.
 

بذرپاشی با نرخ متغیر

این روش تقریباً به همان مزیت کود دهی با نرخ متغیر است که اجازه می دهد تا کشاورزان بر روی بذر پاشی مناطقی که بیشترین نیاز به بذر را دارند، با ترک سایر قسمت های مزرعه که به بذر کمتری نیاز دارند، تمرکز کنند، تا با مصرف بذر کمتر، بذر تولیدی را کم کنند. برخی از کشاورزان بذر پاشی خود را فقط در مکان های خاص با عملکرد بالا متمرکز کرده اند و دریافته اند که رشد به روش متمرکزتر به معنای دستیابی به عملکرد یکسان یا بالاتر اما با استفاده از بذری کمتر است. این مدیریت فنی مزرعه است و نیاز به بسیاری از داده های قابل اعتماد و همچنین برنامه ریزی دقیق و فناوری خوب بذر پذیری دارد تا اطمینان حاصل شود که هدر رفت در حداقل مقدار ممکن است.
 
 

کنترل خودکار بخش

یادتان باشد که قبلاً به فشار دادن یک دکمه برای آبیاری اشاره کردیم؟ خوب این اوج آن فناوری است. همچنین با پیشرفت این فناوری قیمت آن کمتر و مقرون به صرفه تر می شود. این بدان معناست که مزرعه شما در بخش هایی سازمان یافته است و سپس با استفاده از نرم افزار این امکان را برای شما فراهم می کند که به صورت خودکار آن را کنترل کنید که در چه بخشی و چه زمانی چه اتفاق بیافتد. کشاورزان اساساً محتوای مواد مغذی مناطق مزارع خود را آزمایش می کنند و کود را در مکان هایی که بیشتر از همه مورد نیاز است می ریزند. به بیان ساده، این بدان معناست که مثلاً شما می توانید به آبپاش های خود بگویید تا ساعت 7 عصر با پایین آمدن آفتاب عصر در قسمت A روشن باشند. و هنگامی که خورشید بیشتر به بخش B می رود، بخش A خاموش شود و B شروع شود. این بدان معناست که آب در جاهایی که لازم است و در مواقع مورد نیاز استفاده می شود. کنترل خودکار بخش پیچیدگی های بسیار بیشتری دارد و عملکردی بیش از یک تایمر ساده برای سیستم آب پاش شما دارد اما برای اختصار و سادگی می گوییم لازم است دارای این تکنولوژی باشید، زیرا مقرون به صرفه تر است، و باید واقعاً به خواندن در مورد آن، و همچنین سرمایه گذاری در آن، توجه کنید.
 
این هشت روش و فناوری اصلی ما است که به شما توصیه می کنیم که سعی کنید تا حد ممکن در مدیریت مزرعه روزانه خود از آنها استفاده کنید. ما به طور خاص آن ایده هایی را انتخاب کردیم که به راحتی در روال کشاورزی شما پیاده سازی می شوند و به شما نه تنها امکان تمرکز بر کارهای کشاورزی را که در آن فناوری هنوز عقب هستید، می دهند بلکه باعث بهبود محصولتان نیز می شوند. کشاورزی که فناوری را در مرکز مدل کاری خود قرار داده و سپس از آن به درستی استفاده می کند، کشاورزی است که در جایی که دیگران ناکام می مانند، موفق می شود. بهبود عملکرد سال به سال افزایش می یابد و به اندازه کافی پایدار می شود تا یک پیش بینی رشد را مدل سازی کند. تقریباً به همان روشی که یک راننده مسابقه زمان های دور خود را کنترل می کند، یک کشاورز باید محصول خود را کنترل کند. با اجازه سرمایه گذاری بیشتر. سرانجام می توان یک مزرعه را از نظر اداری بدون هیچ گونه زحمت و با کاری کم اداره کرد. در حالی که ما معتقدیم تحقق کامل این امر، موضوعی در آینده است اما مطمئن هستیم که آن آینده چندان دور نیست. مزارعی که نتوانسته باشند با این تکنولوژی ادغام شوند، عقب می افتند، سودآور نمی شوند، قابل دفاع نیستند و منسوخ می گردند. به همین دلیل است که کشاورزی دقیق باید در پیشتازترین جبهه های ذهن هر کشاورز مدرن باشد. تأمین میراث مزارع خود برای نسل های آینده هرگز به اندازه اکنون مهم نبوده است، اما با راهنمایی و سرمایه گذاری هوشمندانه ما نیز هرگز به این سادگی نبوده است.
 
منبع: Farm Management