مواد بین رولت مرغ کاملا سلیقه ای است. می توانید از سبزیجات مختلف استفاده کنید.


رولت مرغ چرخ کرده با ژامبون


مواد لازم
سینه ی مرغ3 عدد 

ژامبون 200 گرم 

 فلفل دلمه ای1 عدد بزرگ

پنیر پیتزا  به مقدار لازم

پیاز1 عدد 

 جعفری3 قاشق غذاخوری 

 نمک و فلفلبه مقدار لازم 

 زعفرانبه مقدار لازم 

 آرد سوخاری2 قاشق غذاخوری 

تخم مرغ1-2 عدد 

طرز تهیه
در این روش هم مانند روش های دیگر مرغ را 2 بار چرخ کنید و پیاز را رنده کنید و آب آن را بگیرید، و با نمک و فلفل و زعفران مخلوط کنید و خوب ورز بدهید، اگر مواد آن شل بود 2 قاشق آرد سوخاری به آن اضافه کنید و اجازه بدهید کمی استراحت کند روی صفحه ای پلاستیکی پهن کنید، سپس مرغ را روی آن باز کنید و بعد روی آن ورقه های کالباس را قرار بدهید و بعد روی کالباس ها جعفری خرد کرده و فلفل دلمه ای نگینی شده و بعد در آخر روی همه ی آن ها پنیر پیتزا بریزید.

و در آخر با کمک پلاستیک یا سلفون آن را رول کنید. حدود یک ساعت داخل یخچال قرار بدهید تا خودش را بگیرد و بعد یک عدد تخم مرغ را داخل یک ظرفی بزنید و مقداری پودر سوخاری داخل ظرف دیگری بریزید. رولت را داخل تخم مرغ بغلتانید و بعد آن را داخل پودر سوخاری بغلتانید.
 
و بعد داخل تابه ای روغن بریزید زمانی که داغ شد رولت را در آن سرخ کنید. دقت کنید اطراف رولت باید کاملا سرخ شوند. در پایان رولت را در ظرف سرو بگذارید اجازه بدهید خنک شود و بعد آن را برش بزنید.


رولت مرغ سوخاری


مواد لازم
سینه ی مرغ3 تکه 

پیاز 2 عدد 

 قارچ 1 پیمانه

 گردو خرد شده 5 قاشق غذاخوری 

 زرشک2 قاشق غذاخوری

ذرت 1 پیمانه

آرد سوخاری  به مقدار لازم

نمک و فلفل  به مقدار لازم

زعفران آبکردهبه مقدار لازم

زردچوبه به مقدار لازم

طرز تهیه
برای تهیه رولت مرغ با این روش بهتر است فقط از سینه ی مرغ استفاده شود، مرغ ها را دوبار چرخ کنید و پیاز را رنده کنید و آب آن را بگیرید و به مرغ اضافه کنید و نمک و فلفل و زعفران را به آن اضافه کنید و خوب ورز بدهید سپس مرغ را داخل یخچال قرار بدهید تا منسجم شود.
 
اکنون به سراغ مواد بین رولت می رویم، پیاز را ریز خرد کنید و داخل روغن تفت بدهید کمی که نرم شدند قارچ های خرد شده را به آن اضافه کنید و کمی تفت بدهید زمانی که آب قارچ ها تمام شد در صورت تمایل ذرت و گردوی خرد شده و زرشک را به آن اضافه کنید و تفت بدهید. نمک و فلفل و زردچوبه هم به این مواد اضافه کنید.
 
زمانی که مواد خوب پختند آن ها را کنار بگذارید تا خنک شوند. سپس یک تکه پلاستیک را روی صفحه ای صاف باز کنید. اگر مواد مرغتان شل بود یکی دو قاشق آرد به آن اضافه کنید و بعد مرغ را روی آن پهن کنید سعی کنید همه قسمت های مرغ یکسان پهن شده باشد ضخامت مرغ نباید زیاد باشد.
 
بعد از آن از مواد قارچ یک لایه ی نازک روی کل مرغ بریزید و پهن کنید و در آخر روی آن را لایه ای پنیر پیتزا بریزید و به آرامی با پلاستیک آن را رول کنید. و بعد داخل یخچال بگذارید تا سرد شود و خودش را بگیرید. پس نیم ساعت الی 1 ساعت آن را از یخچال خارج کنید. بعد داخل ظرفی مقداری آرد سوخاری بریزید و آن را داخل آرد سوخاری ها بغلتانید. و داخل تابه ای روغن بریزید و با حرارت کم سرخ کنید اگر حرارت زیاد باشد مرغ های قسمت وسط آن پخته نمی شوند.
 
بعد از پخت کامل اطراف آن را کامل سرخ کنید.1


رولت مرغ با سبزیجات


مواد لازم
سینه مرغ ۱ عدد

سبزی ( گشنیز و شوید و ترخون و جغفری و ریحان ) ۶ قاشق غذا خوری خرد شده

هویج ۲ عدد

آبلیمو ۵ قاشق غذا خوری

پیاز درشت ۱ عدد

نمک و زردچوبه و دارچین به مقدار لازم

پودر فلفل سیاه و قرمز به مقدار لازم

روغن زیتون ۲ قاشق غذا خوری

آب گوجه فرنگی ۲ لیوان

طرز تهیه
سینه مرغ را به دو تکه از سمت استخوان جناغ به سمت طرفین با کارد بدون آنکه آسیب ببیند از استخوان جدا کنید . و هر تکه را از وسط با کارد باز کرده تا کاملا به یک تکه پهنی تبدیل شود. سپس نمک و زردچوبه و آبلیمو و پیاز رنده شده و روغن زیتون اضافه کنید و کاملا قطعات مرغ را به آن ها آغشته کنید .گوشت باید چند ساعت در این حالت درون یخچال بماند اگر رولت را برای ناهار میخواهید درست کنید بهتر است که شب قبل این کار را انجام دهید. هویج ها را درسته بپزید. گوشت را درون سلفون و یا نایلکس قرار دهید طوری که هم زیر وهم روی آن را پوشش دهد و سپس چندبار با گوشت کوب به گوشت ضربه بزنید واز نایلکس خارج کنید و آن را کف سینی پهن کنید و نمک و زردچوبه و فلفل و دارچین بپاشید و یک لایه سبزی خرد شده بریزیدبعد هویج را قرار دهید.

در ادامه آموزش آشپزی سلامت دات لایف شما باید لبه گوشت را روی هم بیاورید و برای اینکه باز نشود با نخ تمیز و سفیدی ببندید. رولت های آماده را در ظرفی بگذارید و آب گوجه فرنگی ونمک و زردجوبه به آن اضافه کنید و روی حرارت ملایم بپزید. وقتی پخته شد نخها را باز کنید و برش دهید و رولت مرغ ها را در دیس بچینید.2


رولت مرغ چرخ کرده بدون فر


مواد لازم
پیاز ۱ عدد

روغن سرخ کردنی به میزان لازم

کالباس (ژامبون) ۸ ورق

سینه مرغ ۲ عدد

فلفل دلمه ای ریز خرد شده ۲ عدد

جعفری خرد شده مقداری

زعفران دم کرده غلیظ ۳ قاشق

نمک و زرد چوبه به میزان نیاز

پنیر پیتزای رنده شده به میزان لازم

آرد سوخاری (برای غلتاندن) به میزان لازم

تخم مرغ (برای غلتاندن) ۱ عدد

طرز تهیه
اول سینه ی مرغمون رو به همراه پیازچرخ میکنیم و بعد با نمک و زرد چوبه (من زردچوبه رو حتما سعی میکنم در اکثر غذاهام استفاده کنم چون واقعا مفیده) و زعفران کاملا مخلوط کرده و ورز میدیم.

کیسه فریزر رو بازکرده و روی سطح کار پهن میکنیم مقداری روش رو با روغن چرب میکنیم و بعد از مواد گوشت به اندازه یک مشت برداشته و روی نایلون پخش میکنیم.بعد از اینکه کامل باز کردیم روش ورقه ژامبون میزاریم و بعد فلفل دلمه ای (که قبلا برای رفع خامی تفت دادم) و جعفری خردشده (و یا هر چیزی که دوست داشتین) و در اخر روش پنیر پیتزای رنده شده میریزیم.

بعد بطور همزمان دو طرف نایلون رو بالا اورده ودو سر رولت رو بهم وصل میکنیم و مدت یک الی دو ساعت در یخچال قرارمیدیم تا خودشو بگیره.

و بعد نایلکسش رو جدا کرده و در تخم مرغی که هم زده شده میزنیم.

و بعد در آرد سوخاری غلتونده.

در روغن سرخ میکنیم.

در آخر برای سرو به آرومی و با چاقوی تیز به آرومی در اندازه های دلخواه برش بزنید و نوش جان کنید.3


پی نوشت:
1.www.beytoote.com
2.www.shandizkaraj.ir
3.www.kiashpaze.ir