دسر ژله شیر و موز


مواد لازم ژله شیر و موز
شیر :1/5 پیمانه
موز:4عدد
پودر ژله:3 قاشق غذا خوری
شکر:1 پیمانه کوچک
وانیل:مقداری


طرز تهیه
پودر ژله را در کمی آب سرد مخلوط کنید و روی حرارت ملایم بگذارید تا ژله حل شود .بعد از اینکه ژله شفاف شد شیر و شکر را به آن اضافه کنید و هم بزنید تا شکر کاملا  حل شود. سپس موز له شده و وانیل را با آنها اضافه کنید .

ژله آماده شده را در قالب مورد نظر ریخته و در یخچال قرار دهید تا بسته شود. بعد از بسته شدن ژله آن را از یخچال بیرون بیاورید و به دلخواه تزیین کنید و سرو نمایید.

نکات تکمیلی در مورد ژله شیر و موز
ژله شیر و موز جزو دسر - انواع ژله می باشد.

زمان آماده سازی مواد اولیه و مایحتاج آن حدودا 5دقیقه.

ژله شیر و موز را می توانید در وعده دسر - سرو کنید.

توجه نمایید مقدار مواد اولیه و دستور تهیه برای 4 نفر مناسب می باشد. 1


دسر موز


مواد لازم
موز بزرگ ۱ عدد
شیر ۲ لیوان
گلاب ۳ قاشق غذا خوری
تخم مرغ (زرده) ا عدد
وانیل‏ ۱/۴ قاشق چای خوری
نشاسته ۳ قاشق غذا خوری
شکر ۳/۴ لیوان
مغز پسته به مقدار لازم
پودر کاکائو ۱ قاشق غذا خوری


طرز تهیه
1. ابتدا همه مواد به غیر از مغز پسته و پودر کاکائو را داخل مخلوط کن ریخته وکاملا میکس کنید.

۲. مواد میکس شده را داخل ظرفی ریخته و روی حرارت قرار دهید و مرتب هم بزنید تا مواد به جوش آمده و غلیظ شود بعد از روی حرارت برداشته و مغز پسته را اضافه کنید.

۳. مواد آماده شده را دوقسمت کرده و به یکی از آنها پودر کاکائو اضافه کرده و کاملا مخلوط کنید سپس مواد سفید(وانیلی) را داخل ظرف مورد نظر ریخته ودر یخچال قرار دهید تا کمی خودش را بگیرد در این مرحله مواد کاکائویی را روی مواد وانیلی ریخته ودر یخچال قرار دهید تا کاملا خنک شود وبعد به سلیقه خود تزیین کرد.

سایر نکات
اگر موز تان کوچک بود از 2عدد استفاده کنید. به جای مغز پسته می توانید از گردو یا بادام یا فندق نیز استفاده کنید.به جای پودر کاکائو می توانید از زعفران یا نسکافه یا قهوه یا هات چاکلت استفاده کنید. میزان شکر کاملا ذائقه ای است ومی توانید مقدار آن را کم یا زیاد کنید. در صورت استفاده از گلاب دو آتیشه مقدار کمتری مورد نیاز است.به جای مغزها می توانید از پودر نارگیل استفاده کنید این دسر را می توانید کاملا مطابق ذائقه ی خود درست کنید و لذت ببرید. 2


دسر رومانوف


مواد لازم
توت فرنگی خرد شده 2 پیمانه
شکر ریز 4 قاشق غذاخوری
گرند مارنیه (نوشیدنی پرتقالی) 4 قاشق غذاخوری
خامه پر چرب سرد 1 پیمانه
خامه ترش 1/4 پیمانه
پودر شکر 1/4 پیمانه (یا پودر قند)


طرز تهیه
1- داخل یک کاسه متوسط، توت فرنگی های خرد شده، 4 قاشق غذاخوری گرند مارنیه ( نوشیدنی پرتقالی ) و 4 قاشق غذا خوری شکر را ریخته و خوب مخلوط کنید. مواد را کاملا هم بزنید تا ترکیب شوند. روی کاسه را پوشانده و به مدت 1 تا 2 ساعت داخل یخچال قرار دهید. در این فاصله یک یا دوبار توت فرنگی ها را هم بزنید. 

2- قبل از سرو دسر، داخل یک ظرف بزرگ دیگر 1 پیمانه خامه پرچرب و 1/4 پیمانه شکر پودر شده را با هم مخلوط کرده و با همزن برقی خوب بزنید تا کاملا سفت شود. با استفاده از یک لیسک خامه ترش را به خامه قنادی اضافه کنید و خوب هم بزنید تا کاملا مخلوط شوند.

3- برای آماده سازی نهایی دسر رومانوف، توت فرنگی ها را از یخچال بیرون آورده و هم بزنید سپس داخل 6 عدد لیوان یا کاسه تقسیم کنید. می توانید کمی شربت روی توت فرنگی ها بریزید. سپس با یک قاشق خامه را روی توت فرنگی ها تقسیم کنید و با یک قاشق خامه را گرد کرده و پف دهید. می توانید همان لحظه دسر را میل کنید یا اینکه در یخچال قرار دهید. اما حداکثر بعد از 2 ساعت آن را میل بفرمایید و از تازگی لذت ببرید. 


پودینگ موز لایه ای


مواد لازم
شکر 3/4 پیمانه
نشاسته ذرت 1/4 پیمانه + 2 قاشق غذاخوری
نمک 1/4 قاشق چایخوری
زرده تخم مرغ 6 عدد
شیر کامل 3 و 1/2 پیمانه
کره 2 قاشق غذاخوری
وانیل 1/2 قاشق چایخوری
1/2 پیمانه خامه پر چرب
پودر قند 2 قاشق غذاخوری
موز بزرگ 3-4 عدد
بیسکوئیت شورت برد خرد شده 150 گرم


طرز تهیه
نشاسته ذرت، شکر، نمک و زرده تخم مرغ را داخل شیرجوشی با سایز متوسط بریزید و هم بزنید. سپس شیر را اضافه و مخلوط کنید و روی شعله متوسط قرار دهید. مرتب هم بزنید (۵–۸ دقیقه). وقتی حباب مشاهده کردید شعله را کم کنید و یکی دو دقیقه دیگر بگذارید بجوشد و هم زمان مخلوط را هم بزنید تا غلیظ شود.
 
شیرجوش را از روی شعله بردارید و بلافاصله کره و وانیل را اضافه کنید. هم بزنید تا کره آب شود. مخلوط را داخل کاسه بزرگی بریزید و مستقیم روی آن یک تکه سلفون بکشید تا روی پودینگ لایه‌ای بسته نشود. سپس آن را چند ساعت در یخچال قرار دهید تا خنک شود. اگر وقت ندارید و می‌خواهید پودینگ سریع‌تر آماده شود، کاسه را داخل تشت پر از یخ قرار دهید و پودینگ را هم بزنید تا خنک شود.

تا زمان خنک شدن پودینگ موز‌ها را پوست بکنید و حلقه کنید. بیسکوئیت‌ها را نیز به صورت قطعات کوچک خرد کنید. برای تهیه خامه فرم گرفته، خامه پرچرب را داخل کاسه بزرگی بریزید. آنقدر آن را با همزن بزنید تا رد سری همزن روی آن باقی بماند. سپس پودر قند را اضافه کنید و مجدداً هم بزنید تا خامه فرم بگیرد. وقتی خامه فرم گرفت بلافاصله هم زدن را قطع کنید در غیر این صورت فرمش را از دست می‌دهد و نرم می‌شود. خامه فرم گرفته را روی پودینگ سرد بریزید و با یک لیسک سیلیکونی زیر و رو کنید.حال وقت آن است که لایه‌های پودینگ موز را سر هم کنید. داخل هر لیوان (یا کاسه) یک قاشق بزرگ از پودینگ خنک شده را بریزید. بعد به ترتیب یک لایه بیسکوئیت خرد شده و یک لایه موز حلقه شده روی آن بچینید. این کار را یک بار دیگر تکرار کنید و سپس مجدداً یک لایه پودینگ بریزید. مقداری بیسکوئیت را پودر کنید و روی لایه آخر بپاشید. بهتر است قبل از سرو مجدداً پودینگ را مدتی در یخچال قرار دهید. 3


دسر موز


مواد لازم
1 بسته پودر ژله موز
1/2 پیمانه آب سرد
150 گرم پنیر خامه ای
1 بسته بیسکویت پتی بور
2/3 پیمانه شکر
1/8 ق چ وانیل
2 عدد زرده تخم مرغ
2 پیمانه شیر
1 و نیم پیمانه آب جوش
3 ق غ پودر ژلاتین
200 گرم خامه صبحانه
3 ق غ آرد نشاسته من آسیاب کردم
2 عدد موز
درصورت تمایل شکلات تخته ای یا شکلات چیپسی


مراحل تهیه
اول ژله رو تو یک و نیم لیوان آب جوش خوب حل می کنیم میذاریم سرد بشه

پودر ژلاتین رو توی آب سرد دستور حل میکنیم تا پف کنه. بعد روی بخار کتری میذاریم شفاف بشه

نصف ژله رو داخل قالب می ریزیم میذاریم یخچال تا 10 دقیقه نیم بند بشه (بعد نیم بندشدن یه موز و حلقه حلقه میذاریم روش بقیه ژله رو میریزیم میذاریم یخچال تا ببنده یک ربع بسه)

زرده ها و شکر و وانیل و در ظرف جدا خوب هم میزنیم تا حالت کشدار بشه. بعد آرد نشاسته رو اضافه می کنیم. شیر رو یکم گرم می کنیم به مواد اضافه میکنیم بالای شعله ملایم میذاریم تا یکم غلیظ بشه. بعد میذاریم کنار خنک بشه

خامه صبحانه و پنیر خامه ای رو خوب با هم مخلوط میکنیم مواد رو به کرم اضافه میکنیم ژلاتین شفاف شده موز خرد شده بیسکویت خرد شده و شکلات رنده شده رو هم به کرم اضافه می کنیم.

کرم رو روی ژله بسته شده میریزیم به مدت ۳.۴ ساعت میذاریم تو یخچال تا ببنده

قالبتون مستطیلی باشه بهتره. میتونین شکلات حذف کنین یا اگه دوست داشتین شکلات چیپسی هم بریزین.


دسر موز و کاکائو


مواد لازم
1 عدد موز
2 اسکوپ بستنی کاکائویی مخصوص(در آینده آموزش بستنی میاید)
20 گرم کاکائو تلخ تخته ای
1 قاشق چای خوری شیر خشک
اندکی کافی میکس


طرز تهیه
ابتدا موز را اسلایس کرده و اطراف بستنی بچینید. سپس کاکائو را رنده کرده و روی موزها و بستنی بریزید سپس پودر ها را مخلوط کرده و سپس روی بستنی بریزید. سپس به دلخواه تزیین کنید. 4


پی نوشت:
1.www.namnak.com
2.www.sarashpazpapion.com
3.www.irancook.ir
4.www.cookpad.com