ترایفل انار و نارگیل


مواد مورد نیاز
الف. ۳ قاشق غذاخوری ژلاتین بدون طعم
ب. ۱ فنجان آب سرد
پ. ۳ فنجان آب انار ۱۰۰ درصد خالص
ت. دوسوم فنجان به علاوه‌ی ۲ قاشق غذاخوری شکر ریز و الک شده
ث. ۳ قاشق غذاخوری نشاسته ذرت
ج. یک‌چهارم قاشق چای خوری نمک کوشر
چ. ۱ فنجان خامه‌ی نارگیل
ح. دو و نیم فنجان خامه‌ی سنگین
خ. ۳ زرده‌ی تخم مرغ (بزرگ)
د. ۲ قاشق غذاخوری کره‌ی بدون نمک
ذ. ۲ قاشق غذاخوری عصاره با خمیر وانیل خالص
ر. ۱۶ عدد بیسکوییت لیدی فینگر، از وسط نصف شده
ز. ۴ فنجان آب نارگیل
ژ. سه‌چهارم فنجان دانه‌ی انار
س. نصف فنجان نارگیل خرد شده و شیرین شده، و کمی برشته (در صورت تمایل)


طرز تهیه دسر انار
الف. مقداری آب سرد را داخل یک ماهیتابه با دیواره‌ی بلند بریزید و ژلاتین به آن اضافه کنید؛ حدود ۵ دقیقه صبر کنید تا ژلاتین نرم شود. ظرف را روی حرارت بگذارید تا ژلاتین داخل آب حل شود. داخل یک ظرف مخصوص ترایفل (با گنجایش ۱۲ الی ۱۴ فنجان) یا یک کاسه‌ی بلور آب انار، یک‌سوم فنجان شکر، و نیمی از ترکیب ژلاتین را با یکدیگر ترکیب کنید، و آن‌قدر به هم بزنید تا شکر کامل حل شود (باقی مانده‌ی ژلاتین را نیز در تمام اتاق نگه دارید). مواد را حدود ۴ ساعت داخل یخچال قرار دهید تا بافت مورد نظر را به دست بیاورد.

ب. در این بین، نشاسته‌ی ذرت، نمک، خامه‌ی نارگیل، نصف فنجان خامه‌ی سنگین، و زرده‌ی تخم مرغ را در یک ماهیتابه‌ی دیگر با دیواره‌ی بلند با هم ترکیب کنید و آن‌قدر هم بزنید تا بافت نرم و یکدست پیدا کنند. ظرف را روی شعله‌ی متوسط بگذارید و کره را به آن اضافه کنید؛ گاهی اوقات، محتویات آن را هم بزنید؛ به این کار ادامه دهید تا این‌که مواد به جوش بیایند. شعله را کم کنید، و هم‌چنان مواد را به هم بزنید تا به شکل پودینگ در بیاید. سپس، آن را از یک صافی عبور دهید و داخل کاسه بریزید؛ وانیل را نیز اضافه کنید. در مرحله، برای جلوگیری از تشکیل یک لایه بر سطح مواد، روی آن با سلفون بپوشانید، و ظرف را در گوشه‌ای بگذارید تا خنک شود. خامه را آن‌قدر بزنید را پف کند؛ و سپس آن را با کاستارد ترکیب کنید تا نرم شود.

پ. بیسکوییت‌های لیدی فینگر را از وسط نصف کنید و به ترتیب، در یک لایه، روی ژله‌ی انار بچینید. کاستارد را با قاشق روی آن بریزید، و با استفاده از یک کفگیر آن را کاملا صاف کنید. مابقی بیسکوییت‌ها را نیز، در یک لایه، روی کاستارد بچینید. سپس آن را داخل یخچال قرار دهید؛ در این بین، آب نارگیل، یک‌سوم فنجان شکر، باقی‌مانده‌ی ترکیب ژلاتین را داخل یک کاسه بریزید و آن‌قدر به هم بزنید تا شکر کاملا حل شود. اکنون، داخل یک ظرف بزرگ، مقدار زیادی یخ بریزید و کاسه را روی آن قرار دهید؛ اجازه دهید کاسه حدود ۲۰ الی ۳۰ دقیقه روی یخ بماند؛ گاهی اوقات، آن را به هم بزنید تا ترکیب کاملا غلیظ و متراکم شود. دانه‌های انار را نیز اضافه کنید و به هم بزنید. این ترکیب را به ظرف ترایفل منتقل کنید؛ سطح آن را صاف کنید، و به مدت دست‌کم ۴ ساعت داخل یخچال قرار دهید، یا درب ظرف را بپوشانید و تا ۳ روز داخل یخچال نگه دارید.

ت. باقی مانده‌ی خامه‌ی سنگین و ۲ قاشق غذاخوری شکر را آن‌قدر هم بزنید تا پف کند. این خمیر را روی ترایفل بمالید و صاف کنید؛ در نهایت، نارگیل برشته شده را نیز روی سطح ترایفل بپاشید و آن را نوش جان کنید! 1


انار ژله ای


مواد مورد نیاز
ژلاتین: 2 ساشه
انار (دانه شده) 2 پیمانه
آب انار (سرد): 2 پیمانه
شکر: یک دوم پیمانه

روش تهیه
1-  ژلاتین را به تدریج درون آب انار حل کرده و به مدت 1 دقیقه کنار بگذارید. سپس آب انار داغ را به آن افزوده و روی حرارت غیرمستقیم بخار آب جوش (روش بن ماری) قرار داده تا ذرات پودر ژلاتین کاملا حل و مایه شفافی حاصل شود. بعد شکر را به آن اضافه کنید و هم بزنید.
 
2- کف کاسه ای را با روکش نایلونی بپوشانید. سپس مقداری انار داخل آن بریزید، بعد مایه ژلاتینی را به آن اضافه کرده و روکش را به سمت بالا به صورت گرد جمع کنید و ببندید. سپس آن را داخل یخچال بگذارید تا بگیرد.
 
3- ژله را از روکش جداکرده و تاج انار را روی آن بگذارید.


دسر کاسه ای


مواد مورد نیاز
ژله انار: 100 گرم
ژله آلوئه ورا: 100 گرم
انار (دانه شده): 1 پیمانه
خامه صبحانه: 200 گرم


روش تهیه
1- ژله انار را در یک و یک چهارم پیمانه آب جوش ریخته و هم بزنید. سپس روی حرارت غیرمستقیم بخار آب جوش بگذارید تا ذرات ژلاتین در آب حل شود. بعد آن را کنار بگذارید تا به دمای محیط برسد. (برای تهیه ژله آلوئه ورا نیز این کار را انجام دهید).

2- 1 قاشق سوپخوری از خامه را به ژله انار و بقیه آن را به ژله آلوئه ورا اضافه کرده و مخلوط کنید. سپس آن ها را از صافی ریز رد کنید تا اصف و یکدست شوند.

3- مقداری از مخلوط ژله انار را درون کاسه شیشه ای بریزید و یک کاسه کوچک تر را داخل کاسه حاوی ژله انار بگذارید. بعد داخل کاسه کوچک را با یخ پر کرده و حدود 10 دقیقه داخل فریزر قرار دهید تا زله نیم بند شود. سپس از فریزر خارج کرده، یخ را بردارید و داخل کاسه کوچک را با آب جوش پر کنید تا ژله به راحتی از ظرف جدا شود.

4- داخل ژله انار را که به صورت کاسه شکل گرفته، با مقداری از ژله سفید (مخلوط ژله آلوئه ورا و خامه) پر کنید. بعد حدود 10 دقیقه داخل فریز قرار دهید تا لایه سفیدرنگ نیم بند شود. سپس روی آن را با دانه انار پر کنید.

5- کاسه را حدود 6 ساعت داخل یخچال قرار دهید تا ژله کاملا سفت شود. سپس کاسه را درون آب جوش نگه دارید تا ژله از آن جدا شود و درون بشقابی که کمی نمناک شده، برگردانید. 2


شکلات انار 


مواد لازم
2 عدد انار
شکلات تخته ای آب شده به مقداردلخواه
کاغذ شکل دار مخصوص شیرینی یا شکلات


طرز تهیه
ابتدا انار ها را دون کرده و داخل ظرفی بریزید . سپس شکلات تخته ای های را بر روی حرارت کم شعله گاز یا بر روی بخار کتری قرار می دهیم تا زمانی که کاملا آب شوند. 

سپس کاغذ های شیرینی یا شکلات را با قلمو، کمی چرب کرده و درون هر کاغذ، مقداری دانه انار می ریزیم. سپس به آرامی شکلات آب شده را به آنها اضافه می کنیم.

کاغذ ها را درون سینی چیده و به مدت 3 الی 4 ساعت، درون یخچال قرار می دهیم تا ببندد.

سپس کاغذ را پاره کرده و شکلات ها را جدا می کنیم. اکنون شما شکلات های اناری بسیار فانتزی و خوش طعم  خواهید داشت. 3


پی نوشت:
1.www.bazdeh.org
2.www.bartarinha.ir
3.www.faramarket24.com