کیک شکلاتی ساده


مواد لازم کیک شکلاتی ساده
آرد سفید همه کاره :200 گرم

شکر:200 گرم

بیکینگ پودر:یک قاشق چایخوری

پودر سودا یا جوش شیرین :نصف قاشق چایخوری

کره:175 گرم

پودر کاکائو:40 گرم

تخم مرغ درشت :2 عدد

خامه ترش یا معمولی :150 میلی لیتر

عصاره وانیل (دلبخواه) :دو قاشق چایخوری

مواد لازم برای روی کیک
کره:75 گرم

شکلات سیاه آب شده :175 گرم

شکر:300 گرم

عصاره وانیل:یک قاشق چایخوری

خامه شیرینی پزی :125 گرم

 دستور پخت کیک شکلاتی خانگی
مرحله اول
ابتدا باید همه مواد را از نیم ساعت قبل در دمای اتاق قرار دهید تا مواد هم دما شوند.سپس فر را روی حرارت 180 درجه سانتیگراد تنظیم کنید تا گرم شود.

مرحله دوم
آرد ، بیکینک پودر ، پودر کاکائو و جوش شیرین را با هم مخلوط کنید و چند بار الک کنید. همچنین میتوانید همه مواد خشک را در دستگاه غذاساز بریزید و یک بار هم بزنید.

مرحله سوم
سپس شکر، کره، تخم مرغ، خامه و وانیل را به همراه مخلوط آرد در دستگاه غذاساز بریزید و آنقدر هم بزنید تا مایه غلیظ و کشداری بدست بیاید.

مرحله چهارم
قالبتان را چرب کنید و روی دیواره و کف آن مقداری آرد بپاشید و مایه کیک را داخل آن بریزید و به مدت 30دقیقه در فر قرار دهید.

دستور تهیه شکلات رویه کیک
برای مواد روی کیک باید شکلات را در ظرفی بریزید و روی بخار آب قرار دهید تا ذوب شود.

( پیشنهاد میشود از شکلات تلخ استفاده کنید)کره را هم همین طور آب کنید و وقتی کمی سرد شدند با هم مخلوطشان کنید.

سپس همه مواد روی کیک را داخل غذا ساز بریزد و هم بزنید.

مایه شکلاتی کیک را بین دو لایه نصف شده کیک بمالید و طبقه اول را روی طبقه دوم قرار دهید.روی سطح کیک را هم با مایه شکلاتی پر میکنیم .

بعد از چند دقیقه، که مواد سفت میشوند و کیک آماده است.

نکات تهیه کیک شکلاتی ساده
درب فر را در هنگام پختن کیک باز نکنید که این کار باعث می شود پف کیک کم شود.

بعد از سپری شدن زمان پخت کیک آن را با خلال چوبی و یا چنگال تست کنید و اگر چیزی از مایه کیک به خلال نچسبید آن را از فر در بیاورید.

کیک را بعد از خنک شدن میتوانید به دو قسمت برش دهید و یا از همان ابتدا مواد کیک را در دو قالب نازک 20 سانتی متری بریزید.1


کیک شکلاتی ساده بدون شیر

کیک شکلاتی را می‌توانید بدون شیر و تخم‌مرغ نیز تهیه کنید؛ هرچند که شاید به نظرتان بدون لبنیات، کیک خوشمزه‌ای از آب درنیاید؛ با تهیه این کیک نظرتان کاملا تغییر خواهد کرد. جوش شیرین در مواد اولیه کیک، نقش مخمر را دارد که برای فعال‌شدن به آن سرکه اضافه می‌شود. ترکیب جوش شیرین و سرکه، کیک را سبک می‌کند. علاوه بر این، کیک بدون شیر را می‌توانید تا مدت‌ها بیرون یخچال نگهداری کنید.

مواد لازم
۱٫۵ پیمانه آرد

یک پیمانه شکر

یک قاشق چای‌خوری جوش شیرین

نصف قاشق چای‌خوری نمک

سه قاشق غذاخوری پودر کاکائو

۶ قاشق غذاخوری روغن مایع

یک پیمانه آب سرد

یک قاشق چای‌خوری وانیل

یک قاشق غذاخوری سرکه سفید

طرز تهیه کیک شکلاتی ساده بدون شیر
مواد خشک اعم از شکر، آرد الک‌شده، وانیل، پودر کاکائو الک‌شده، نمک، جوش شیرین را با هم مخلوط کنید و هم بزنید.

در ظرف جداگانه‌ای مواد مایع یعنی سرکه سفید، آب سرد و روغن مایع را با هم ترکیب کنید.

در این مرحله مواد مایع را به مواد خشک اضافه و با همزن دستی خوب مخلوط کنید.

قالب موردنظرتان را چرب کنید و مایه کیک را در آن بریزید و در فری قرار دهید که از ۱۵ دقیقه قبل روی ۱۸۰ درجه سانتی‌گراد (۳۵۰ درجه فارنهایت) گرم کرده‌اید. کیک پس از ۳۰ تا ۴۰ دقیقه آماده می‌شود. برای اطمینان از پخت کیک می‌توانید یک خلال دندان در آن فرو کنید، اگر هیچ چیزی به آن نچسبید، کیک آماده شده است.

کیک را از فر خارج کنید و اجازه دهید کمی سرد شود.

سپس آن را از قالب خارج کنید یا آن را به چند قسمت برش بزنید و بعد از قالب درآورید. روی آن کمی پودر قند الک کرده و همراه با بستنی وانیلی نوش جان کنید.2


پودینگ کیک شکلاتی


مواد لازم کیک شکلاتی
تخم مرغ: 3 عدد

آرد: 300 گرم

شکر: 200 گرم

روغن مایع: سه چهارم پیمانه

شیر: سه چهارم پیمانه

پودر کاکائو: یک ق س

وانیل: یک چهارم چ

بیکینگ پودر: یک و یک دوم ق چ

مواد لازم پودینگ
پودینگ آماده نارگیلی: یک بسته

پودر ژلاتین: یک ق س

مواد لازم تزیین
پودر نارگیل: به مقدار لازم

توت فرنگی: به مقدار لازم

طرز تهیه
فر را روی 180 درجه سانتیگراد گرم کنید. کف قالب 23 سانتیمتری را کاغذ روغنی انداخته و دیواره های قالب را با روغن چرب کنید. در کاسه همزن تخم مرغ ها را با شکر و وانیل هم بزنید تا کرمی رنگ و سبک شود. بعد همچنان که همزن روشن است شیر و روغن مایع را هم اضافه کنید و بعد دستگاه را خاموش کنید.

حالا آرد را درون یک کاسه بریزید و یک قاشق سوپ خوری از آرد بردارید و کنار بگذارید. سپس یک قاشق پودر کاکائو را به آرد اضافه کنید. حالا بیکینگ پودر را هم به آرد اضافه و مخلوط کنید. (هدف از کم کردن یک قاشق از آرد دستور و اضافه کردن یک قاشق کاکائو به جای آن، ایجاد توازن مواد کیک است تا کیک سنگین نشود).

حالا مخلوط آرد را به مواد زرده اضافه کنید و به مدت چند ثانیه با همزن بزنید تا یکدست شود (تاکید می کنم تا 10 بشمارید و بعد دستگاه را خاموش کنید).

مواد کیک را درون قالب بریزید و قالب را درون فر گذاشته تا به مدت 40 تا 45 دقیقه یا تا زمانی که یک خلال دندان را در کیک فرو کنید و تمیز بیرون بیاید بپزید. اجازه دهید کیک کاملا سرد شود. بعد داخل کیک را به اندازه ای که یک سانتیمتر از دیوارها فاصله داشته باشد خالی کنید تا شبیه کاسه شود.

طرز تهیه پودینگ
مواد پودینگ را طبق دستورالعمل روی جعبه اش درست کنید و در انتخا یک قاشق سوپ خوری ژلاتین را به مواد اضافه کرده و هم بزنید و وقتی مواد نیم بند و ولرم شد، داخل کیک را با آن پر کنید و روی پودینگ را با پودر نارگیل بپوشانید و کیک را درون یخچال به دمت 2 ساعت استراحت دهید تا پودینگ کاملا سفت شود. حالا روی کیک را با مواد دلخواه تزیین کنید.

نکته
برای تهیه کیک همیشه مواد کیک را یک ساعت قبل به دمای محیط برسانید.3


پی نوشت:
1.www.namnak.com
2.www.kojaro.com
3.www.bartarinha.ir