کیک هویج و گردوی آمریکایی


مواد لازم کیک هویج
هویج۲ عدد متوسط
تخم مرغ ۴ عدد
آرد یک و سه چهارم پیمانه
بیکینگ پودر ۱٫۵ قاشق چایخوری
وانیل یک چهارم قاشق چایخوری
شکر۱ پیمانه
گردو نصف پیمانه
دارچین ۱ قاشق چایخوری
روغن سه چهارم پیمانه
نمک یک هشتم قاشق چایخوری

دستور پخت کیک هویج
مرحله اول
برای تهیه کیک هویج مخصوص ابتدا هویج ها را با پوست کن تمیز می کنیم و می شوییم و رنده ریز می کنیم و کنار می گذاریم.تخم مرغ ها را یکی یکی در پیاله ای می شکنیم و در صورت سالم بودن داخل کاسه ای می ریزیم و وانیل و شکر را به آن می افزاییم.

مرحله دوم
حالا همگی مواد را با همزن برقی با دور متوسط به مدت ۵ دقیقه می زنیم تا کشدار شود و مایه بدست آمده به رنگ کرم در بیاید. در ادامه روغن مایع را به آن اضافه می کنیم و ۱ دقیقه دیگر مواد را هم می زنیم.

مرحله سوم
سپس بیکینگ پودر و دارچین را به آرد اضافه می کنیم و با قاشق مواد را زیر و رو می کنیم تا با آرد مخلوط شوند و بعد از الک رد می کنیم و این ترکیب آرد را کم کم به مایه ای که در بالا آماده کردیم اضافه می کنیم و در حدی که فقط مواد با ترکیب آرد مخلوط شود می زنیم.

مرحله چهارم
سپس هویج و گردو ها را به صورت نگینی ریز خرد کرده و به مواد اضافه می کنیم و با لیسک مواد را از ته ظرف به روی ظرف می آوریم تا به حالت دورانی مواد ترکیب شود(این روش با هم زدن کاملا فرق دارد پس حتما این کار را انجام دهید)

مرحله پنجم
وقتی مایه کیک یکدست شد دیگر دست نگه می داریم چون بافت خمیر باید پر هوا بماند و با تکرار زیاد این کار هوای آن از بین می رود. فر را روشن می کنیم و روی ۱۷۵ درجه سانتیگراد قرار می دهیم تا ۱۵ دقیقه گرم شود و قالب مورد نظر را انتخاب می کنیم.

مرحله ششم
سپس کف قالب کاغذ روغنی قرار می دهیم و مایه را داخل قالب می ریزیم و داخل فر قرار می دهیم تا به مدت ۳۵ الی ۴۵ دقیقه کیک پخته شود.برای اینکه از پخت کیک مطمئن شویم بعد از گذشت ۳۰ دقیقه خلال دندان را داخل کیک فرو می کنیم و بیرون می آوریم.

مرحله هفتم
اگر از مایه کیک به خلال چسبیده بود به این معناست که کیک هنوز پخته نشده است و نیاز است به پختش ادامه بدهد و اگر چیزی از مایه به خلال نچسبیده بود کیک آماده شده است و می توانید آن را از فر بیرون بیاورید.

مرحله هشتم
یا به مدت ۱ الی ۲ دقیقه فر را روی گریل قرار دهید تا طلایی تر شود و حتما این ۲ دقیقه مواظب باشید تا روی کیک نسوزد.کیک هویج را از داخل فر بیرون می آوریم و اجازه می دهیم تا خنک شود و از داخل قالب بیرون می آوریم و روی آن را تزئین می کنیم و نوش جان کنید.1


کیک هویج بدون شکر

اگر اینکه بخاطر رژیم لاغری‌تان، مدت‌هاست کیک و شیرینی نخورده‌اید، خودتان دست بکار شوید و کیک هویج بدون شکر را در آشپزخانه‌تان تهیه کنید. نگران نباشید؛ خوردن یک برش از این کیک با چای عصرانه‌تان، شما را چاق نخواهد کرد.

مواد لازم
آرد: ۱۵۰ گرم
بادام زمینی: ۱۰۰ گرم
کشمش: ۵۰ گرم
گردو خرد شده: ۵۰ گرم
جوش شیرین: ۱ قاشق چایخوری
تخم‌مرغ بزرگ: ۳ عدد
روغن آفتابگردان: ۱۰۰ میلی‌لیتر
شیر نیم چرب: ۳ قاشق غذاخوری
هویج رنده شده: ۳۰۰ گرم
مواد لازم برای روکش
پنیر خامه‌ای پرچرب: ۱۵۰ گرم
پرتقال خرد شده: ۱ عدد متوسط

طرز تهیه کیک هویج بدون شکر
فر را روی درجه ۱۸۰ روشن کنید و در مدتی که فر درحال گرم شدن است، آرد، بادام، کشمش، گردو و جوش شیرین را در یک کاسه بزرگ بریزید و کاملا مخلوط کنید.

در یک کاسه دیگر، تخم مرغ را خوب بزنید و سپس روغن و شیر را با آن مخلوط کرده و هویج رنده را اضافه کنید.

پس از مخلوط شدن تخم‌مرغ با مواد گفته شده، همه آنها را به ترکیب آرد و سایر مواد اضافه کنید.

کف ظرف را خوب چرب کنید و پس از ریختن مواد کیک در آن، ظرف را در وسط سینی فر قرار دهید.

وقتی اطراف کیک از ظرف جدا شد، یعنی کیک شما آماده سرو است. آن را از فر خارج کنید و پنیر خامه‌ای که هم زده‌اید را روی آن بکشید.

می‌توانید از قبل پوست پرتقال را به پنیر خامه‌ای اضافه کنید یا اینکه بعد از روکش کردن کیک، پوست پرتقال‌های رنده شده را روی آن بریزید.2


کیک هویج و گردو بدون فر


مواد لازم برای کیک هویج و گردو
هویج رنده شده:2پیمانه
بکینگ پودر :یک و نیم قاشق چایخوری
گردوی خرد شده :نصف پیمانه
آرد:1 و 3/4 پیمانه
شکر 1 پیمانه
تخم مرغ:4 عدد
روغن مایع:3/4 پیمانه
نمک:1/8 قاشق چایخوری
وانیل:1/8 قاشق چایخوری
دارچین:2 قاشق چایخوری

دستور پخت کیک هویج و گردو
ابتدا تخم مرغ ها را در یک کاسه مناسب بشکنید و به همراه وانیل و شکر خوب هم بزنید تا فرم گرفته و کرم مانند شود. در این مرحله روغن را به تدریج افزوده و هم بزنید تا کاملا یکدست شود. آرد را با نمک، دارچین و بکینگ پودر مخلوط کرده و در چند نوبت به موادتان اضافه کنید و خوب هم بزنید تا آرد به خوبی به خورد مواد برود و گلوله نشود. در نهایت هویج و گردو را هم بریزید و مایه کیک را مخلوط کنید تا کاملا یکدست و صاف شود.

یک تابه رژیمی را خوب چرب کرده و یک کاغذ روغنی داخل آن پهن کنید و روی کاغذ را مجدد چرب نمایید. مایه کیک را بریزید و درب تابه را ببندید، کیک را برای 20 دقیقه تا نیم ساعت با شعله کم و با شعله پخش کن بپزید. بعد از اینکه کیک پخت آن را از روی شعله بردارید و بگذارید تا خنک شود.

کیک را داخل یک سینی برگردانید و کاغذ روغنی را از آن جدا کنید. کیک را به شکل مربع های یک اندازه برش بزنید و در صورت تمایل روی آن را با خامه تزیین کرده و سرو نمایید.

نکات تکمیلی در مورد کیک هویج
کیک هویج جزو کیک و شیرینی - انواع کیک میباشد.

زمان آماده سازی مواد اولیه و مایحتاج آن حدودا 25دقیقه

و زمان پخت و انتظار آن در حدود 45دقیقه میباشد .

کیک هویج را می توانید در وعده دسر - سرو کنید .

توجه نمایید مقدار مواد اولیه و دستور تهیه برای 8 نفر مناسب میباشد .3


پی نوشت:
1.www.chishi.ir
2.www.rokna.net
3.www.namnak.com