کیک آناناس آمریکایی


مواد لازم کیک آناناس
آناناس6 حلقه
آرد سفید1 لیوان پُر (140 گرم)
تخم مرغ4 عدد
زعفران1 قاشق مرباخوری
شکر½ لیوان (120 گرم)
روغن مایع4 قاشق غذاخوری (25 گرم)
نمک1 پنس
بکینگ پودر½ قاشق چایخوری
رنده پوست لیمو1 لیمو
وانیل½ قاشق چایخوری

دستور پخت کیک آناناس
مرحله اول
برای تهیه کیک آناناس خوشمزه ابتدا 6 حلقه از آناناس را داخل صافی قرار می دهیم و کنار می گذاریم تا آب اضافه آن ها خارج شود.تخم مرغ ها را اول داخل پیاله ای می شکنیم در صورت سالم بودن در کاسه ای می ریزیم.

مرحله دوم
سپس نصف لیوان شکر را به همراه وانیل به آن می افزاییم. در ادامه پوست یک عدد لیمو را با رنده ریز می گیریم (توجه داشته باشید که قسمت سفید پوست لیمو کیک را تلخ می کند) و همراه نمک اضافه می کنیم.

مرحله سوم
سپس با دور کند همزن برقی مواد را مخلوط می کنیم و بعد با دور تند حسابی مواد را می زنیم تا رنگ مایه کرمی و حجم آن چندین برابر بشود.زمانی از زدن دست می کشیم که اگر با پره های همزن خاموش داخل مایه بزنیم رد پره ها بماند.

مرحله چهارم
سپس فر را روشن می کنیم و روی 175 درجه سانتیگراد قرار می دهیم تا به مدت 15 دقیقه زودتر گرم شود.زعفران را به مایه اضافه می کنیم و در حد ترکیب شدن با مواد مخلوط می کنیم.آرد را از الک رد می کنیم.

مرحله پنجم
حالا بیکینگ پودر را به آن اضافه می کنیم و در دو مرحله به مایه می افزاییم و با همزن دستی در هر مرحله به صورت دورانی با مواد مخلوط می کنیم تا پف مایه نخوابد. حالا مایه کیک ما پوک و سبک شده است.

مرحله ششم
در این مرحله با لیسک اطراف کاسه را تمیز می کنیم و به اندازه دو لیسک از مایه کیک بر می داریم و داخل کاسه ای می ریزیم و روغن مایع را به آن اضافه می کنیم و خوب مخلوط می کنیم و بعد به مایه کیک اضافه می کنیم.

مرحله هفتم
در این مرحله دو حلقه از آناناس ها را روی تخته آشپزخانه قرار می دهیم و ریز خرد می کنیم و کم کم داخل مایه کیک می ریزیم و به صورت دورانی با مواد مخلوط می کنیم. پس از آماده کردن مایه کیک، قلمو را داخل کمی روغن می زنیم.

مرحله هشتم
سپس قالب میان تهی را با قلمو چرب می کنیم و کمی آرد اطراف و کف قالب می پاشیم و اضافه آن را می گیریم و مایه کیک را داخل قالب می ریزیم و هر کدام از حلقه های آناناس را از وسط نصف می کنیم.

مرحله نهم
حالا بدون فشار دادن همان طور آرام روی کیک قرار می دهیم و قالب را در طبقه بالا فر می گذاریم تا با همان دمای اشاره شده در پاراگراف بالا به مدت 35 الی 40 دقیقه کیک بپزد.برای اینکه از پخت کیک اطمینان پیدا کنیم.

مرحله دهم
بعد از گذشت 30 دقیقه خلال دندانی داخل کیک فرو می کنیم و سریع بیرون می آوریم اگر چیزی به آن نچسبیده بود یعنی کیک پخته شده است. پس از اینکه کیک به طور کامل پخت فر را خاموش می کنیم.

مرحله یازدهم
در این مرحله گریل را روشن می کنیم تا تقریبا به مدت 2 تا 4 دقیقه روی کیک نیز طلایی شود. پس از اینکه روی کیکی رنگ گرفت و طلایی شد در فر را نیمه باز قرار می دهیم تا 10 دقیقه کیک از حرارت بیفتد.

مرحله دوازدهم
سپس قالب را بیرون می آوریم و اطراف کیک را آزاد می کنیم و داخل بشقابی کیک را بر می گردانیم و روی آن را با پودر قند تزئین می کنیم و برش می دهیم و این کیک آناناس خوشمزه را همراه با چای نوش جان کنید.1


کیک هویج و آناناس


مواد لازم برای کیک هویج و آناناس
آرد 2 لیوان
تخم مرغ 3 عدد
شکر 1 و 1/2 لیوان 
روغن 1 لیوان
جوش شیرین 2 قاشق چایخوری
بیکینگ پودر 1 قاشق چایخوری
هویج رنده شده  2 عدد
آناناس تکه ای 1 لیوان
دارچین 2 قاشق چایخوری
نمک 1 قاشق چایخوری
 گردو خرد شده 1 لیوان
 وانیل 1 قاشق چایخوری 
خاک قند 2 لیوان
پنیر خامه ای 50 گرم
کره نرم شده 1/4 لیوان

طرز تهیه کیک هویج و آناناس
مرحله اول
فر را تا دمای 175 درجه سانتی گراد گرم کنید.

آرد، جوش شیرین، بیکینگ پودر، نمک و دارچین را با هم مخلوط کنید. شکر، روغن، تخم مرغ و وانیل را بریزید و هم بزنید.

مرحله دوم
هویج رنده شده، آناناس و گردو و پودر نارگیل را به مایع کیک اضافه کنید.

مرحله سوم
مواد کیک را در قالب بریزید و به مدت 45 دقیقه درون فر قرار دهید.
 

مرحله چهارم
برای تهیه ی روکش کیک هویج و آناناس، پنیر خامه ای و کره را هم بزنید و سپس پودر  قند را اضافه کنید و آن قدر هم بزنید تا پفکی شود. پس از بیرون آوردن کیک از فر بگذارید حداقل ۱۰ دقیقه بماند و به خوبی خنک شود. سپس آن را با کرم خامه ای به دلخواه تزئین کنید.

نکته
در تهیه کیک هویج و آناناس میتوانید هویج را ریز یا درشت رنده کنید. این بستگی به سلیقه شما دارد. اما در صورتی که ریز رنده کنید احتمالا چیزی از آن بعد از پخت در کیک دیده نخواهد شد.

میتوانید پس از خامه کشی از مقداری مغز گردو یا مغزهای دیگر مثل پرک بادام هم استفاده کنید. 2


کیک شکلات و آناناس


مواد لازم برای کیک شکلات و آناناس
کره نرم شده برای چرب نمودن قالب2 قاشق چایخوری
کره کم چرب 150 گرم
 شکر دانه ریز125 گرم
 آرد بکینگ پودردار، الک شده100 گرم
پودر کاکائو، الک شده3 قاشق غذاخوری
بکینگ پودر1 و نیم قاشق چایخوری
تخم مرغ2 عدد
تکه های آناناس کنسروی در آب طبیعی آن225 گرم
ماست طبیعی کم چربی غلیظ ( چکیده )125 میلی لیتر
پودر قند1 قاشق غذاخوری
شکلات رنده شده جهت تزیین

طرز تهیه کیک شکلات و آناناس
یک قالب کیک مربع شکل به اندازه 20 سانتیمتر را کمی چرب نمایید.

کره کم چرب، شکر دانه ریز، آرد، پودر کاکائو، بکینگ پودر و تخم مرغ ها را در کاسه ای بزرگ بریزید. مواد را با قاشق چوبی یا همزن برقی مخلوط نمایید تا صاف و یکدست شوند.

مایه کیک را درون قالب آماده ریخته و سطح روی کیک را با کاردک صاف نمایید. کیک را در فری که از قبل گرم گردیده روی حرارت 190 درجه سانتیگراد یا 375 درجه فارنهایت و یا عدد 5 فرهای گازی به مدت 20 تا 25 دقیقه بپزید تا کیک حالتی ارتجاعی پیدا نماید. پس از اینکه کیک کمی در قالب خنک شد، آن را روی سینی مشبک فلزی برگردانید تا کاملا سرد گردد.

آناناس را آبکش نموده، به قطعات کوچک خرد نمایید و سپس آبکش نمایید. کمی از آناناس ها را جهت تزیین روی کیک نگه دارید و بقیه را درون کاسه بریزید. ماست را اضافه نموده و طبق ذایقه تان آن را با پودر قند شیرین نمایید.

مخلوط آناناس و ماست را بر روی سطح کیک پخش نمایید و کیک را با تکه های آناناس باقی مانده تزیین نمایید. قبل از سرو، شکلات رنده شده را روی کیک بپاشید.3


پی نوشت:
1.www.chishi.ir
2.www.irancook.ir
3.www.asriran.com