خاگینه سیب


مواد لازم برای آماده کردن سیب ها
مواد غذایی مقدار
سیب زرد به مقدار لازم
پودر دارچین سه چهارم پیمانه
شکر یک قاشق غذا خوری
کره دو قاشق غذا خوری

مواد لازم برای تهیه خاگینه سیب
مواد غذایی مقدار
سیب کاراملی به اندازه ای که درست کردیم
شیر یک پیمانه
لوبیای وانیل یک عدد
آرد همه منظوره یک و سه چهارم پیمانه
پکینگ پودر یک و سه چهارم پیمانه
نمک نصف قاشق چای خوری
شکر یک سوم پیمانه
تخم مرغ یک عدد
روغن سرخ کردنی به مقدار لازم

مواد لازم برای تزئین
مواد غذایی مقدار
پودر قند به مقدار لازم


دستور تهیه خاگینه سیب

امروز قصد داریم یک دستور پاییزی جدید را در میان بگذاریم مطمئنا خوشتان می آید. می خواهیم طرز تهیه خاگینه سیب را به شما دوستان عزیزآموزش دهیم که بسیار خوشمزه است و خیلی سریع آماده می شود. اگر برای آخر هفته ها دنبال یک شیرینی خانگی هستید این می تواند پیشنهاد خوبی باشد.

مرحله اول: آماده کردن سیب ها
اولین کاری که برای تهیه خاگینه سیب باید انجام دهید آماده کردن سیب هاست.

پیشنهاد می کنیم از سیب زرد استفاده کنید چون بسیار سبک هستند و خیلی سریع می پزند.

سیب ها را خرد کرده و داخل یک کاسه می ریزیم و روی آنها یک قاشق غذاخوری شکر و سه چهارم قاشق غذاخوری دارچین می پاشیم بعد خوب هم می زنیم تا حسابی باهم مخلوط شوند.

داخل یک ماهیتابه بزرگ نچسب به اندازه دو قاشق غذا خوری کره می ریزیم و اجازه می دهیم که آب شود وقتی کره آب شد و کف کرد سیب ها را به آن اضافه می کنیم و سیب ها را تا زمانی که کاراملی شده و کاملا نرم شوند تفت می دهیم. تفت دادن سیب ها باعث می شود که شکر خوب به خردشان برود و طعم خوبی به سیب ها می دهد. بعد از تفت دادن ماهیتابه را از روی شعله برمی داریم و اجازه می دهیم خنک شود.


مرحله دوم: آماده کردن مایع خاگینه
هنگامی که سیب ها خنک می شوند مایع خاگینه را آماده می کنیم. برای اینکار داخل یک پارچ پیرکس نشکن به اندازه یک پیمانه شیر می ریزیم و یک عدد لوبیای وانیل را نصف کرده و دانه های آن را می تراشیم و دانه های وانیل را به همراه غلاف آن داخل شیر می ریزیم و پارچ را به مدت یک تا یک و نیم دقیقه داخل ماکروفر می گذاریم تا شیر خوب گرم شود اینطوری مزه وانیل کاملا به خرد شیر می رود و یک شیر وانیلی خواهیم داشت. اگر نمی توانید لوبیای وانیل تهیه کنید یا در جایی که شما زندگی می کنید لوبیای وانیل قیمت بالایی دارد می توانید به جای آن از دو قاشق چای خوری عصاره وانیل استفاده کنید.

بعد از ماکروفر بیرون می آوریم و بقیه مواد را آماده می کنیم به این ترتیب که داخل یک کاسه یک و سه چهارم پیمانه آرد همه منظوره می ریزیم یک و سه چهارم قاشق چای خوری هم پکینگ پودر اضافه می کنیم و بعد نصف قاشق چای خوری نمک و یک سوم پیمانه شکر. بعد همه این مواد خشک را باهم مخلوط می کنیم بعد غلاف وانیل را از داخل شیر خارج کرده و شیر وانیلی را به مخلوط آرد اضافه کنید و یک عدد تخم مرغ داخل کاسه می شکنیم و با همزن دستی هم می زنیم تا یک مایع یکدست داشته باشیم بعد سیب ها را به مخلوطمان اضافه می کنیم. قبل از اینکه شروع به سرخ کردن خاگینه ها کنیم این وسیله ها را باید آماده کنیم.

1. برای اینکه همه خاگینه به صورت یکدست سرخ شوند داخل یک قابلمه روغن سرخ کردنی می ریزیم و اجازه می دهیم تا داغ شود.

نکته: داخل قابلمه یک دماسنج آبنباتی می گذاریم تا دمای روغن را به ما نشان دهد دمای روغن که به سیصد و هفتاد و پنج درجه فارنهایت رسید بهترین دما برای سرخ کردن خاگینه هاست. گذاشتن دماسنج در داخل قابلمه باعث می شود که مطمئن شوید دمای روغن ثابت است. و نکته دیگری که باید به آن توجه کنید این است که بالا و پایین رفتن شعله تان را باید کنترل کنید تا دمای روغن ثابت بماند.

2. داخل یک سینی یک ورق کاغذ شیرینی پزی بگذارید و روی آن یک توری قرار دهید تا بتوانید خاگینه های سرخ شده را روی توری قرار دهید.



نکته: غیر از دماسنج دو وسیله دیگر هست که  در سرخ کردن خاگینه ها به شما کمک می کنند، اولی یک اسکوپر خمیر کوکی است که قطر آن یک اینچ هست شاید در ابتدا که از مایع برمی دارید و می ریزید داخل روغن فکر کنید خاگینه های کوچکی خواهید داشت ولی وقتی مایع را داخل روغن می ریزید پف می کند و به اندازه مطلوبی خواهد رسید. دومین وسیله ملاقه صافی عنکبوتی است که به شما کمک می کند تا وقتی خاگینه ها کاملا سرخ شدند از داخل روغن در بیاورید.



بعد از آماده کردن این وسیله ها بهتر است در هربار سه عدد خاگینه سرخ کنید و بگذارید روی توری تا هم روغن اضافه شان گرفته شود و هم خنک شوند و بعد روی آنها پودر قند بپاشید. اگر خاگینه ها را برای مراسم مهمانی می خواهید درست کنید می توانید مایع را زودتر درست کنید و داخل یخچال بگذارید و زمانی که می خواهید خاگینه ها را سرخ کنید، مایع را از داخل یخچال بیرون می آورید و حدود بیست دقیقه اجازه می دهید که به دمای محیط برسد و بعد شروع به سرخ کردن خاگینه ها کنید.

امیدوارم از  دستور این شیرینی پاییزی خوشتان آمده باشد پیشنهاد می کنم حتما امتحانش کنید.