صبحانه ترکی


مواد لازم برای تهیه صبحانه ترکی
مواد غذایی مقدار
تخم مرغ آب پز هفت عدد
گوجه فرنگی گیلاسی یک استکان
کره نرم شده سه قاشق غذا خوری
روغن زیتون سه قاشق غذا خوری
پاپریکا شیرین یک قاشق چای خوری
پاپریکا تند یک قاشق چای خوری
فلفل سیاه یک قاشق چای خوری
نمک یک قاشق چای خوری
پنیر موزارلا رنده شده به مقدار لازم
فلفل تند چند عدد
پودر نعنا خشک به مقدار لازم


طرز تهیه صبحانه ترکی

در این مطلب قصد داریم یک صبحانه ترکی بسیار سالم و مقوی را به شما دوستان گرامی آموزش دهیم اگر غذاهای ترکی را می پسندید و یا دوست دارید امتحان کنید همراه ما باشید.

مرحله اول: آب پز کردن تخم مرغ ها
اولین کاری که باید انجام دهیم آب پز کردن تخم مرغ هاست پس هفت عدد تخم مرغ را آب پز می کنیم و پوستشان را می گیریم و آنها را از وسط به صورت طولی برش می زنیم و در ظرفی جمع کرده و کنار می گذاریم.

مرحله دوم: آماده کردن گوجه گیلاسی
یک استکان گوجه گیلاسی را بعد از تمیز کردن و شستن از وسط نصف می کنیم و آنها را هم کنار می گذاریم.

مرحله سوم: سرخ کردنتخممرغ ها و گوجه گیلاسی
حالا یک ماهیتابه متوسط را روی حرارت می گذاریم تا داغ شود و بعد سه قاشق غذا خوری کره نرم شده می ریزیم و وقتی کره شروع کرد به کف کردن سه قاشق غذا خوری روغن زیتون می ریزیم و هم می زنیم تا کره کاملا آب شده و با روغن زیتون ترکیب شود.







نکته: مقدار کره و روغن زیتون را به دلخواه می توانید کم یا زیاد کنید.

حالا ادویه اضافه می کنیم که شامل پاپریکا شیرین، پاریکا تند، فلفل سیاه و نمک می باشد از هرکدام یک قاشق چای خوری می ریزیم و هم می زنیم بعد تخم مرغ ها را از قسمت زرده داخل ماهیتابه می چینیم و اجازه می دهیم به مدت سه دقیقه با حرارت ملایم تخم مرغ ها داخل سس مزه دار شوند.

در این مرحله پنیر موزارلای رنده شده را اضافه می کنیم مقدار آن به شما بستگی دارد اگر دوست دارید پر ملات باشد می توانید زیاد بریزید بعد گوجه های نصف شده را روی پنیر می چینیم و در آخر مقداری فلفل تند درسته اضافه می کنیم و در ماهیتابه را می گذاریم تا در حرارت ملایم پنیر ذوب شود.

مرحله آخر: سرو و تزئین
بعد از چند دقیقه وقتی پنیر ذوب شد روی میز صبحانه یک توری فلزی می گذاریم و ماهیتابه را روی آن قرار می دهیم  و در آن را برداشته و کمی پودر نعنا خشک روی آن می پاشیم و حالا آماده سرو است.







 به همین راحتی یک صبحانه خوشمزه و لذیذ آماده کردیم امیدواریم خوشتان بیاید و امتحانش کنید مطمئنا لذت خواهید برد.