لازانیا با سس مدیترانه ای


مواد لازم برای تهیه لازانیا با سس مدیترانه ای
مواد غذایی مقدار
فلفل دلمه ای قرمز یک عدد
ماهی بدون تیغ و استخوان چهارصد گرم
گوجه گیلاسی دویست گرم
میگو دویست گرم
شیر یک لیتر
پنیر پیتزا به مقدار لازم
شوید ده شاخه
لیمو ترش یک عدد
پیاز یک عدد
سس خردل یک قاشق غذا خوری
آرد گندم دو قاشق غذا خوری
خامه یک قاشق غذا خوری
لازانیای نیمه آماده یک بسته
 

طرز تهیه لازانیا با سس مدیترانه ای

امروز می خواهیم یک لازانیا با سس مدیترانه ای درست کنیم سسی که بسیار خوشمزه و به روز هست و از همه مهم تر دریایی می باشد.

ماهی یکی از منابع مهم پروتئین و امگا3 است و بهتر است که هر هفته آن را در برنامه غذایی خود قرار دهید نوع و قیمت آن مهم نیست مهم این است که به صورت مداوم از آن استفاده کنید.

می خواهیم با کمی میگوی بسیار بسیار ریز و دو عدد ماهی ( از نوعی استفاده شده که در دسترس همه است ) فیله شده سس درست کنیم.

در این غذا از لازانیای نیمه آماده استفاده می کنیم تا در وقت صرفه جویی کنیم. کارمان را با درست کردن سس آغاز می کنیم.

مرحله اول: طرز تهیه سس لازانیا
برای درست کردن سس دریایی ابتدا باید ماهی و میگو را مزه دار کنیم چون می خواهیم در زمان صرفه جویی کنیم پس این فرایند را در ماهیتابه انجام می دهیم پس ابتدا یک ماهیتابه متوسط را روی اجاق گاز می گذاریم و شعله زیر آن را روشن می کنیم تا گرم شود بعد کمی روغن در آن می ریزیم تا داغ شود.

حالا چهارصد گرم ماهی بدون تیغ و استخوان را به صورت قطعات کوچک برش می زنیم خیلی نباید ریز باشد که زیر دندان حس نشود. بعد فیله های خرد شده را درون ماهیتابه می ریزیم.

نکته: این سس آنقدر خوشمزه است که بچه ها سریع به آن علاقمند می شوند هم به طعم آن و هم به بافت و شکل آن. چون ماهی و میگو را طوری مزه دار می کنیم که انگار در آن مرغ ریخته اید نه این که شما مزه ماهی و میگو را حس نکنید بلکه هیچ بویی از ماهی و میگو را احساس نمی کنید.

حالا میگو ها را اضافه می کنیم این میگو های ریز قیمت مناسبی دارند و شما می توانید مقدار زیادی از آن ها را تهیه کنید و فریز کنید تا هر وقت لازم شد استفاده نمایید.


مرحله دوم: مزه دار کردن ماهی و میگو
حالا برای مزه دار کردن و خوشمزه تر شدن ماهی و میگو به این ترتیب عمل می کنیم که یک عدد پیاز سفید متوسط را به چهار قسمت تقسیم می کنیم و داخل غذا ساز می ریزیم و بعد دویست گرم گوجه گیلاسی به آن اضافه می کنیم.

نکته: اگر خواستید به جای گوجه گیلاسی از گوجه فرنگی معمولی استفاده کنید حتما بچشید که گوجه فرنگی ها کمی مزه ترش داشته باشند.

در این فاصله آب نصف یک عدد لیمو را به مخلوط ماهی و میگو اضافه می کنیم حواستان به هسته لیمو باشد.

حالا ساقه و قسمت های سفید یک عدد فلفل دلمه ای قرمز را می گیریم و به چهار قسمت تقسیم می کنیم و داخل غذا ساز می ریزیم و چرخشان می کنیم.

در این فاصله مخلوط ماهی و میگو را کمی هم می زنیم و بعد یک قاشق غذا خوری سس خردل به آن ها اضافه می کنیم و هم می زنیم تا باز شود اگر دوست داشته باشید می توانید از خردل تند استفاده کنید در غیر این صورت خردل ملایم هم آن را خوشمزه تر می کند.

در این مرحله کمی نمک می ریزیم و هم می زنیم و سراغ خرد کردن شوید ها می رویم  ده شاخه شوید داریم آن ها را خرد می کنیم و به موادمان که در حال جوش خوردن هستند اضافه می کنیم حالا دیگر ترکیب پیاز، گوجه فرنگی و فلفل دلمه ای آماده است و باید به مخلوط ماهی و میگو اضافه کنیم و هم می زنیم و اجازه می دهیم بپزد در این مرحله می رویم سراغ درست کردن سس بشامل.




مرحله سوم: طرز تهیه سس بشامل
برای این کار در یک کاسه نسبتا بزرگ یک لیتر شیر می ریزیم و یک قاشق غذا خوری خامه و دو قاشق غذا خوری آرد گندم اضافه می کنیم ( اگر آرد بیشتری اضافه کنیم سس سفت می شود ) و هم می زنیم و داخل قابلمه ای که از قبل روی اجاق گاز گذاشته و گرمش کرده بودیم می ریزیم و صبر می کنیم گرم شود و به نقطه جوش برسد و شروع به حباب زدن بکند.

مرحله چهارم: ادامه پخت ماهی و میگو
در این حین شعله زیر ماهیتابه را کم می کنیم و در آن را می گذاریم تا عطر گوجه فرنگی و فلفل دلمه ای در غذا پخش شود.

وقتی سس غلیظ شد و روی آن حباب ها را مشاهده کردید سس بشامل را به آن اضافه می کنیم و خوب هم می زنیم تا یک دست شوند حالا دما را به پایین ترین حد می رسانیم و اجازه می دهیم سس غل بخورد.

مرحله پنجم: سرهم کردن ورقه های لازانیا با سس
وقتی به این مرحله رسید ورقه های نیمه آماده لازانیا را داخل سس می چینیم ورقه های لازانیا کمک می کنند سس قوام بیاید چون از نشاسته درست شده اند هر جای خالی از سس را با ورقه های لازانیا پر کنید با این کار خودشان به حالت لایه لایه قرار می گیرند مهم این است که غلظت سس طوری باشد ورقه ها در آن حرکت کنند.





بعد از این که ورقه ها را در سس غوطه ور کردیم دما را به پایین ترین حد می رسانیم و پنیر پیتزا را روی سس می ریزیم و کاملا سطح آن را می پوشانیم و کمی فلفل سیاه می پاشیم و در آخر چند عدد گوجه گیلاسی را از وسط نصف می کنیم و روی پنیر قرار می دهیم و بعد در ماهیتابه را می گذاریم و باز اگر امکان داشته باشد حرارت را کم می کنیم و اجازه می دهیم شش دقیقه با در بسته مواد بپزند و پنیر آب شود بعد از گذشت شش دقیقه در آن را بر می داریم و اجازه می دهیم چهار تا پنج دقیقه دیگر بدون در بپزد حالا دیگر لازانیا با سس مدیترانه ای ما کاملا پخته شده و آماده است و رنگ نارنجی سس آن بی نظیر است.



امیدواریم این دستور خوشمزه را امتحان کنید و از خوردن آن در کنار عزیزانتان لذت ببرید.