کوفته ایتالیایی


مواد لازم برای تهیه کوفته ایتالیایی
مواد غذایی مقدار
گوشت چزخ کرده سیصد گرم
گوجه فرنگی پانصد گرم
پنیر پیتزا صد گرم
تخم مرغ دو عدد
پنیر پارمسان سه قاشق غذا خوری
شیر دویست میلی لیتر
ادویه کاری یک قاشق غذا خوری
جعفری بیست شاخه
تخم گشنیز یک قاشق غذا خوری
دانه فلفل سیاه یک قاشق مربا خوری
نان دو عدد


طرز تهیه کوفته ایتالیایی

در این مطلب قصد داریم طرز تهیه یک کوفته خوشمزه که متعلق به کشور ایتالیا است را به شما دوستان عزیز آموزش دهیم.
این کوفته  از نوع کوفته های مقرون به صرفه است چون در تهیه آن از نان استفاده می شود که به حجم گرفتن کوفته کمک می کند ولی اینطور نیست که مزه نان غالب باشد.

مرحله اول طرز تهیه کوفته ایتالیایی
در ابتدا یک کاسه بزرگ نیاز داریم تا یک و نیم عدد نان خرد شده را در آن بریزیم.

نکته: از هر نانی که دوست داشته باشید می توانید استفاده کنید بهتر است از نان هایی استفاده کنید که اضافه هستند یا خشک شده اند و یا حتی بیات شده اند می توانید از نان تست هم استفاده کنید ما در اینجا از نان حجیم استفاده می کنیم.

مرحله دوم طرز تهیه کوفته ایتالیایی
حالا دویست میلی لیتر شیر اضافه می کنیم و اجازه می دهیم تا نان ها خوب خیس بخورند و مرطوب شوند.




مرحله سوم طرز تهیه کوفته ایتالیایی
حالا باید گوجه فرنگی ها را چرخ کنیم پانصد گرم گوجه فرنگی را به چهار قسمت تقسیم می کنیم و داخل غذاساز می ریزیم و چرخ می کنیم. حالا یک قابلمه بزرگ را روی اجاق گاز می گذاریم تا گرم شود بعد گوجه فرنگی چرخ شده را داخل آن می ریزیم و حالا باید آن را مزه دار کنیم برای این کار کمی روغن زیتون می ریزیم و مقداری نمک و فلفل قرمز اضافه می کنیم.

مرحله چهارم طرز تهیه کوفته ایتالیایی
در این مرحله یک قاشق غذا خوری تخم گشنیز و یک قاشق مربا خوری دانه فلفل سیاه را در یک ظرف دیگر می ریزیم و می کوبیم تا دانه ها شکسته شوند توجه کنید که نمی خواهیم پودرشان کنیم حالا به سس اضافه می کنیم بعد پودر کاری می ریزیم و هم می زنیم و در قابلمه را می گذاریم تا بجوشد.



نکته: مقداری از کاری را برای مزه دار کردن گوشت نگه می داریم.

نکته: در این مرحله می توانید رب گوجه فرنگی هم اضافه کنید تا سس خوشرنگ تری داشته باشید ولی ما ترجیح می دهیم رب نزنیم و همان رنگ و مزه طبیعی خودش را داشته باشد.

مرحله پنجم طرز تهیه کوفته ایتالیایی
در این فاصله مطمئنا شیر کاملا توسط نان جذب شده است پس کمی با دست ورز می دهیم.

مرحله ششم طرز تهیه کوفته ایتالیایی
بعد سیصد گرم گوشت چرخ کرده را اضافه می کنیم حالا سه قاشق غذا خوری پنیر پارمسان می ریزیم این پنیر حکم اصلی ادویه را دارد بعد پودر کاری (یک قاشق چای خوری ) را اضافه می کنیم حالا صد تا صد و پنجاه گرم پنیر پیتزا می ریزیم و بعد دو عدد تخم مرغ می شکنیم و با دست ورز می دهیم تا همه مواد خوب باهم مخلوط شوند.
این کوفته به خاطر داشتن شیر و ترکیب دو نوع پنیر بسیار خوشمزه است. لازم به ذکر است که به جای پنیر پارمسان می توانید از پنیر صبحانه هم استفاده کنید اگر هم رژیم دارید از پنیر رژیمی استفاده کنید.

مرحله هفتم طرز تهیه کوفته ایتالیایی
حالا مایع کوفته آماده است یک ماهیتابه را روی اجاق گاز  قرار می دهیم تا گرم شود بعد کمی روغن می ریزیم تا داغ شود حالا مقداری از مایع کوفته بر می داریم و قلقلی می کنیم و داخل ماهیتابه سرخ می کنیم بهتر است اندازه کوفته ها به اندازه گردو یا کمی بزرگتر به اندازه توپ تنیس باشد.




مرحله هشتم طرز تهیه کوفته ایتالیایی
کوفته ها را خوب سرخ می کنیم تا خودشان را بگیرند و بعد  در یک ظرف دیگر می چینیم در این فاصله بیست شاخه جعفری را خرد کرده و به سس اضافه می کنیم و هم می زنیم در نهایت سس آماده شده را روی کوفته ها می ریزیم و تمام.

این غذا را می توانید با اسپاگتی، ماکارونی و پاستا میل کنید یعنی بعد از اینکه سس را روی کوفته ها ریختید بگذارید روی پاستا یا ماکارونی یا اسپاگتی و نوش جان کنید.

مرحله آخر طرز تهیه کوفته ایتالیایی
حالا سس غلیظ شده را روی کوفته می ریزیم و در آخر کمی پودر فلفل سیاه می ریزیم. لازم به ذکر است که سس باید آنقدر غلیظ باشد که به کوفته ها بچسبد و سر نخورد. غلظت سس باید به حدی باشد که وقتی می خواهید این کوفته ها را با یکی از مواردی که ذکر شد بخورید به راحتی بتوانید بر دارید و میل کنید.



امیدواریم از این رسپی راضی باشید و آن را تهیه کنید و لذت ببرید.