مقام معظم رهبری (مدظله العالی)  فرمودند:
دشمنان اسلام هیچ وقت به این که نظام جمهوری اسلامی یک نظام متکی به مردم است، اعتراف نکرده اند. می بینند، می فهمند، اما اعتراف نمی کنند. همان گونه که دشمنان حقیقت همواره حقیقت را می شناختند، امروز هم می شناسند؛ اما حاضر نیستند به آن حقیقت اعتراف کنند! ولی حقیقت، حقیقت است؛ چه دشمن اعتراف کند، چه اعتراف نکند.
 
بیست سال از عمر نظام جمهوری اسلامی می گذرد، بیست انتخابات - به طور متوسط، هر سال یک انتخابات - در این کشور برگزار شده است؛ یعنی مردم در میدان عمل و در میدان تصمیم گیری، حضور داشته اند. درعین حال، در همه جا بوق های استکباری، کشور ما و نظام ما را به دیکتاتوری، به استبداد و به غیر مردمی بودن متهم می کنند! حاضر نیستند اعتراف کنند و حقیقت را بپذیرند؛ چون دشمنند. دشمن به هیچ نقطه حسنی از شما اعتراف نخواهد کرد.
 
شما به حرف دشمن کاری نداشته باشید. شما برای حقیقت، برای رضای خدا، برای وظیفه و برای اصلاح سرنوشت این ملت بزرگ، آنچه را که وظیفه دارید، انجام دهید.(1)
 
پی‌نوشت‌:
1- بیانات در دیدار مسؤولان شوراهای اسلامی شهر و بخش سراسر کشور 1378/3/4
 
منبع: انتخابات؛ لیلة القدر نظام اسلامی (آراء و نظرات مقام معظم رهبری درباره انتخابات)، بکوشش: سعید شیرازی، ناشر: انتشارات انقلاب اسلامی، تهران، 1390ش، ص 83