مقام معظم رهبری (مدظله العالی)  فرمودند:
ما باید سعی کنیم، دقت کنیم که انتخابات مایه انشقاق نشود؛ این حرف اصلی من است. اینکه ما تصور کنیم که یک گروه مثلا بیست و چهار میلیونی یک طرفند، یک گروه چهارده میلیونی یک طرفند، این به نظر من یک خطای بسیار بزرگی است؛ قضیه اینجور نیست.
 
همه در یک طرف قرار دارند. آن کسانی که به رئیس جمهور منتخب این دورهی از انتخابات رأی دادند، همانقدر وابسته به انقلاب و کشور و نظامند، که آن کسانی که رأی ندادند. مجموعه های مردمی، فرزندان این کشورند؛ فرزندان این ملتند.
 
این خطاست که ما این دو مجموعه رأی دهنده را که یک عدهای رأی به یک نامزدی دادند، یک عدهای رأی به آن نامزد ندادند، اینها را ما متخاصم و متقابل فرض کنیم؛ نه، در یک مسئله ای، در یک گزینشی، اینها سلیقه شان یک جور نبوده، لکن در اصل قضیه، در اعتقاد به نظام، در پشتیبانی از جمهوری اسلامی، همه اینها با هم یکی هستند. ما نگاه کنیم به رأی قریب چهل میلیونی مردم در این دوره؛ این مهم است.
 
من معتقدم همه ی ما وظیفه داریم این را پاسداری کنیم. یعنی این اتحاد ملی را در گفتن و اعلام صریح حمایت از نظام اسلامی را دست کم نگیریم؛ این چیز بسیار مهمی است. امروز نظام اسلامی نشان دارد می دهد که مردم سالاری واقعی در او حکم فرماست.
 
مردم می آیند می نشینند پای صحبت نامزدهای مختلف، گوش می کنند، بعد در حدود شاید ده روز، پانزده روز در خیابان ها حضور فعال دارند. این به نظر من خیلی مسئله ی مهمی است. ما باید به این شب های گوناگون و متعددی که در خیابان های تهران و بعضی از شهرستان های دیگر مردم جمع می شدند و بعضی از این نامزد، بعضی از آن نامزد حمایت می کردند، شعار می دادند و هیچ گونه درگیری بین این ها وجود نداشت، افتخار بکنیم؛ این خیلی چیز مهمی است. مردم ما اینند؛ اختلاف سلیقه هم دارند، نظرات مختلفی هم نسبت به نامزدهای مختلف دارند، اما با همدیگر هم کار می کنند.(1)
 
پی‌نوشت‌:
1- بیانات در دیدار نمایندگان نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری دوره دهم 1388/3/26
 
منبع: انتخابات؛ لیلة القدر نظام اسلامی (آراء و نظرات مقام معظم رهبری درباره انتخابات)، بکوشش: سعید شیرازی، ناشر: انتشارات انقلاب اسلامی، تهران، 1390ش، صص166-165