مقام معظم رهبری (مدظله العالی)  فرمودند:
تأکید بر خطوط مرزی نظام با مخالفان و دشمنان، در انتخابات لازم است. ممکن است دو نظر مختلف در باره یک مسئله اجتماعی یا اقتصادی بین نامزدها وجود داشته باشد؛ هیچ مانعی ندارد، این دو نظر را بگویند؛ لیکن مرزبندی کنند با آن چیزهایی که نظرات مخالف با نظام است. مشخص بکنند که مرز ما چیست؛ این مرزبندی لازم است.
 
بارها ما بر روی این مرزبندی تأکید می کنیم؛ این به خاطر این است که اگر مرزبندی ها ضعیف بشود، مرزها کمرنگ بشود، موجب اشتباه مردم می شود. مثل مرزهای کشوری، که اگر مرزها تضعیف شد و کمرنگ شد، عده ای می توانند داخل مرز بشوند، با قصد خیانت، بدون اینکه شناخته شوند؛ عده ای می توانند از این مرز خارج بشوند با غفلت، بدون اینکه بدانند دارند از مرز خارج می شوند.
 
لذا بایستی بر مرزها تأکید بشود. اشتباه و خطای فاحش کسانی که این مرزها را در انتخابات رعایت نمی کنند، همین است که مردم را دچار زحمت می کنند، دچار حیرت می کنند. بایستی خطوط مرزی نظام با مخالفان نظام، با دشمنان نظام، کاملا مشخص شود، بر آن تکیه شود و از مخالفان نظام اعلام برائت بشود.(1)
 
پی‌نوشت‌:
1- بیانات در دیدار اعضای مجلس خبرگان رهبری 1388/12/6
 
منبع: انتخابات؛ لیلة القدر نظام اسلامی (آراء و نظرات مقام معظم رهبری درباره انتخابات)، بکوشش: سعید شیرازی، ناشر: انتشارات انقلاب اسلامی، تهران، 1390ش، ص 197