پنکیک شکلاتی


مواد لازم برای تهیه پنکیک شکلاتی
مواد غذایی مقدار
تخم مرغ دو عدد
شکر سفید چهل گرم یا سه قاشق غذا خوری سر پر
شیر چهار قاشق غذا خوری
عسل یک قاشق غذا خوری
پودر وانیل نوک قاشق
آرد سفید نود گرم یا شش قاشق غذا خوری
بکینک پودر یک قاشق چای خوری سر صاف
کرم شکلاتی به مقدار لازم


طرز تهیه پنکیک شکلاتی

در این مطلب می خواهیم دستور یک پنکیک با مغز شکلاتی  خیلی خوشمزه و فوق العاده و حرفه ای را آموزش دهیم، همراه ما باشید مطمئنا از این آموزش راضی خواهید بود.

مرحله اول: مخلوط کردن مواد اولیه
در یک کاسه بزرگ دو عدد تخم مرغ می شکنیم و چهل گرم یا سه قاشق غذا خوری سر پرشکر سفید، چهار قاشق غذا خوری شیر و یک قاشق غذا خوری عسل که با کمی ( یک قاشق غذا خوری) آب جوش رقیق شده، نوک قاشق پودر وانیل به آن اضافه می کنیم  و با هم زن دستی خوب هم می زنیم و مخلوطشان می کنیم.



نکته: عسل را با آب جوش رقیق می کنیم تا راحت تر در شکر و تخم مرغ حل شود
بعد از اینکه مواد مخلوط شدند و حالت یکدست پیدا کردند نود گرم یا شش قاشق غذا خوری آرد سفید و یک قاشق چای خوری سر صاف بکینک پودر را الک کرده و به موادمان اضافه می کنیم و با هم زن دستی خوب هم می زنیم تا مایع یکنواختی حاصل شود.
نکته: غلظت مایع پنکیک در کیفیت نهایی آن بسیار مهم است  غلظت مایع آن باید طوری باشد که وقتی با قاشق از آن بر می دارید و می ریزید نباید بلافاصله پخش شود و از بین برود حتما باید حدودا یک ثانیه این فرایند طول بکشد





نکته: پنکیک هم جزء موارد آشپزی است که هر چقدر بیشتر درست کنید ماهرتر خواهید شد و ذکر این نکته هم مهم است که این اندازه هایی که در اینجا بیان شده است دقیق است فقط شاید مقدار آرد کمی در حد چند گرم متفاوت (کمتر یا بیشتر) باشد و آن هم به دلیل نژاد های متفاوت گندم است که مقدار جذب آب و چسبندگی که دارند فرق می کند. پس شما با اندازه هایی که در اینجا ذکر شد پیش بروید و به غلظت مد نظر برسید و اگر رقیق شد کمی آرد بریزید.

مرحله دوم: استراحت دادن به مایع پنکیک و پخت پنکیک
بعد از مخلوط کردن همه مواد روی کاسه را با در پوشی چیزی می پوشانیم و اجازه می دهیم حدودا پانزده دقیقه استراحت کند تا پنکیک داخل آن کاملا عمل کند. در این فاصله یک ماهیتابه را روی حرارت می گذاریم تا کاملا داغ شود ( ماهیتابه را روی شعله کوچک نگذارید حتما از شعله متوسط استفاده کنید و حرارت از نصف کمی پایین تر باشد ولی نباید حرارت خیلی پایین باشد) بعد از مدت زمان گفته شده مواد را کمی هم می زنیم و با ملاقه از مایع داخل ماهیتابه می ریزیم و وقتی سطح آن پر از حباب شد بر می گردانیم تا طرف دیگر آن هم بپزد حدودا یک دقیقه زمان می برد.






مرحله آخر: خنک شدن پنکیک ها و پر کردن بین دو لایه
پنکیک های پخته شده را داخل بشقاب نگذارید چون داغ هستند و وقتی داخل بشقاب می گذارید سطحی از پنکیک را که با بشقاب تماس دارد حالت چسبندگی پیدا می کند و خمیر می شود پس بهتر است روی توری فلزی یا یک پارچه حوله ای و یا ضخیم قرار دهید تا خنک شوند.
بعد از اینکه پنکیک ها خنک شدند دو عدد که هم اندازه هستند را بر می داریم و روی سطح یکی از آن ها  کمی از کرم شکلاتی که بیرون یخچال گذاشته ایم و کمی روان تر شده می مالیم (کرم شکلاتی را وسط آن بمالید تا وقتی پنکیک ها روی هم قرار می گیرند از لبه ها بیرون نزند) و پنکیک دوم را روی آن می گذاریم و لبه های آن ها را با دست فشار می دهیم تا به هم بچسبند لبه ها به خاطر نرمی و چسبندگی که دارند به راحتی به هم می چسبند.







حالا پنکیک های ما آماده اند دیدید که خیلی راحت می توانید پنکیک حرفه ای و نرم و طلایی و خوشمزه درست کنید و با شکلات، کره بادام زمینی و انواع مربا و یا مارمالاد بین دو لایه را پر کنید و نوش جان کنید.