آکنه نوزادی مشکلی بسیار شایع در نوزادان تازه متولد شده و نوزادان با سن پایین به حساب می آید. در حالی که آکنه نوزادی مشکل خاصی را برای فرزندتان بوجود نمی آورد اما می تواند ظاهر نازیبایی را به او ببخشد. خبر خوب آنکه این نوع آکنه معمولاً طی چند هفته به خودی خود از بین می رود. فرزندتان ممکن است تا حدود شش ماهگی با چند دوره تظاهر آکنه مواجه شود اما معمولاً نیاز به درمان خاصی ندارد.
 
نوزادان تازه متولد شده ممکن است دچار عارضه ای تحت عنوان میلیا (milia) شوند. میلیا برجستگی های کوچک سفید رنگی هستند که بر روی گونه، پیشانی، بینی یا چانه نوزاد ظاهر می شوند. بعضی از نوزادان با این عارضه به دنیا می آیند. میلیا همانند آکنه نوزادی جای نگرانی ندارد و معمولاً طی سه یا چهار هفته اول پس از تولد خود به خود از بین می رود.
 

آکنه نوزادی شبیه به چیست؟

آکنه نوزادی شبیه به آکنه بزرگسالان است. در صورتی که فرزندتان جوش های کوچکی شبیه به جوش های سر سفید دارد، امکان دارد این جوش ها میلیا یا آکنه نوزادی باشد. آکنه نوزادی همچنین می تواند مانند جوش های کوچک قرمز یا گوشتی روی پوست فرزندتان به نظر برسد.
 

علت بروز آکنه نوزادی چیست؟

علت دقیق بروز آکنه نوزادی هنوز مشخص نمی باشد اما محققان بر این باورند که ممکن است به تغییرات هورمونی که در پایان بارداری رخ می دهد ارتباط داشته باشد. بدن مادر پیش از تولد فرزند خود، هورمونهایی را ترشح می کند که موجب تحریک غدد چربی در پوست فرزند او می شوند. این تحریک ممکن است چربی های پوست نوزاد را افزایش داده و در نتیجه موجب بروز آکنه شود.
 

چه درمانی برای آکنه نوزادی وجود دارد؟

حقیقتاً کار خاصی نمی توان جهت رفع آکنه نوزادی انجام داد. آنچه می توانید انجام دهید تمیز نگاه داشتن پوست فرزندتان با شستن صورت او با آب و صابون ملایم مخصوص کودک است. از روغن یا لوسیون بر روی پوست صورت فرزند خود استفاده نکنید به این دلیل که می تواند موجب تحریک پوست او شده و وضعیت آن را بدتر سازد.
 
سلب مسئولیت: اطلاعات موجود در این برنامه یا مقاله با کمک از کارشناسان و اطلاعات موجود در اینترنت بدست آمده است. داده های موجود در این مقاله ممکن است با داده های مربوط به کودک شما مطابقت نداشته باشد. اکیداً توصیه می شود رهنمودها و توصیه های موجود در این برنامه را بدون مشورت با پزشک خود اعمال نکنید.
 
 
منبع:
اپلیکیشن ردیاب کودک (‏Baby Tracker‏)‏