برای تعمیرات مبلمان، مقرون به صرفه خرج کنید

با توجه به شرایط اقتصادی بازار و هزینه های سرسام آور و گزافی که در زندگی برای انسان لحاظ می شود تعمیر می تواند یک صرفه اقتصادی بزرگ محسوب شود که در این بین، تعمیر مبل که یکی از لوازم مهم در منزل و محل کار محسوب می شود باید با قیمتی مناسب انجام پذیرد. اصولا تعمیر انواع مبل باعث می‌شود تا انسان در انواع هزینه و خرج و مخارج خود صرفه جویی  اصولی و برنامه روزی شده ای داشته باشد؛ چرا که با یک تعمیر ساده و البته جزئی مبل به راحتی می توان از خرید یک دست مبل گران قیمت دیگر جلوگیری به عمل آورد.

توجه داشته باشید که کیفیت و قیمت تعمیر مبل بسیار نکته مهمی به شمار می آید. به این علت که به واسطه کیفیت می توان به راحتی بعد از تعمیر نیز استفاده ای دوچندان از مبل مورد نظر در سالیان سال داشت. به همین دلیل است که شما برای تعمیر مبل خود بهتر است به یک سایت اینترنتی معتبر در ارتباط باشید تا ضمن برآورد هزینه در اسرع وقت مبل شما را به شکلی کاملا ماهرانه تعمیر نماید.
 

مراحل تعمیر انواع مبل

تعمیر مبل مانند بسیاری از تعمیرات دیگر دارای مراحل خاصی می باشد، که افراد متبحر و متخصص در این نوع تعمیر تمامی مراحل را با دقت و کیفیت بالایی به ثمر می رسانند.

اصولا رنگ کاری مبل را میتوان اولین مرحله از مراحل تعمیر انواع مبل در نظر داشت. که فرد با یک رنگ کاری درست و اصولی تعمیر را شروع می‌کند.

اما رویه کوبی مبل نیز از جمله مراحل مهم در تعمیر مبل به حساب می آید، که بعد از آن به برطرف کردن انواع شکستگی تعمیرکار باید توجه نماید.

البته برخی اوقات کلاف مبل نیز به تعمیر نیاز دارد که باید این کار را با دقت و ظرافت بالا انجام داد. شما حتی برای تعویض اسفنج نیز می توانید برروی تعمیر مبل حساب کنید؛ چراکه تعویض اسفنج و تعویض پارچه رویه مبل از جمله مراحل مهم دیگر برای این نوع تعمیرات محسوب می شود و اصولاً تمامی اشکالاتی که در لقی کلاف مشاهده می‌شود به راحتی در دسته تعمیرات تخصصی مبل جای می گیرد، که البته برخی اوقات ممکن است ظاهر مبل هیچ مشکلی نداشته باشد، بلکه فنرکشی آن احتیاج به تعمیر داشته باشد. 1


 

روش های تعمیرات مبل راحتی

همانگونه که گفتیم تعمیر مبل های راحتی نسبت به سایر مبل ها آسان تر می باشد دو روش برای تعمیرات مبل راحتی وجود دارد:

در روش اول شما می توانید به تعمیرگاه های معتبر و قابل اعتماد مراجعه کنید و با توجه به قیمت و سفارشی که می دهید مبل های شما را تعمیر و به منزلتان باز می گردانند.

در روش دوم شما خود می توانید با  استفاده از تغییر رویه مبل یا تعویض پایه یا دسته مبل اقدام به تعمیر مبل خود کنید اما توجه داشته باشید این کار نیاز به تجربه و تخصص دارد و ممکن است با این اقدام مشکل بدتر شود و هزینه های بیشتری برای شما ایجاد شود.

از جمله مشکلاتی که برای مبل ها ایجاد می شود و باید تعمیر شود خراب شدن رویه ی مبل است که شما باید رویه آن را تغییر دهید. خراب شدن پشتی یا فنر بندی مبل می باشد که باید توسط تعمیرکار تمامی مواد داخل مبل خارج شود و مواد تازه جایگزین آن شود، رنگ کاری و تعمیرات از این دسته در تعمیرات مبل مبل که آسانتر از سایر تعمیرات است و شما می توانید این نوع تعمیر را انجام دهید.
 
تعمیرات مبل راحتی با تعویض پارچه
رویه ی مبل یکی از مهمترین بخش های مبل به حساب می آید چون اولین چیزی است که به چشم ببننده می آید رویه های مبل بعد از مدت کوتاهی دچار پارگی یا لک می شوند مخصوصا اگر مبل شما رنگ روشن باشد و شما مجبور به تعویض مبل هایتان خواهید شد که این کار امری هزینه بر است و هر ساله برای شما ممکن نخواهد بود.

اما شما به راحتی می توانید با کمک تعویض پارچه رویه ی مبل از این کهنگی و لک ها خلاص شوید . تعویض کردن پارچه های مبل راحتی شاید برای شما مشکل باشد چون نیازمند تجربه و وسایل مخصوص است بهتر است با مراجعه به تعمیرگاه های مخصوص مبل، تعمیرات مبل راحتی این کار را انجام دهید اما مهمترین نکته این است که باید پارچه ای انتخاب کنید که بعد از مدت کوتاهی دوباره مجبور به تعویض آن نشوید.
 
تعمیر مبل راحتی با رویه کوبی
مبل های راحتی به دلیل حالتی که دارند در مدت کوتاهی دچار مشکل در قسمت پشتی یا فنر بندی می شوند که نشستن روی آن ها را دشوار می کند. رویه کوبی  یکی از مراحل تعمیر مبل است که به کمک آن تمامی مشکلات مبل ها از بین خواهد رفت در واقع به انجام فرایند تکمیل سازی مبل رویه کوبی گفته می شود که طی این فرایند تمامی محتوای داخل مبل خارج شده و وسایل جدید و مناسب جایگزین آن می شود که مبل را به حالت اولیه و تازه ی خود بر می گرداند البته این کار نیاز به آموزش داد و توسط افراد متخصص انجام می شود. رویه کوبی در مبل های راحتی باعث استحکام  و زیبایی مبل می شود.
 
تعمیر مبل راحتی با تعمیر نشمین
تعمیر نشیمن مبل یکی از اصلی ترین روش های تعمیرات مبل راحتی است. نشمین در مبل های راحتی بسیار مهم است چون راحت بودن یا نبودن مبل توسط نشمین ها مشخص می شود پس باید حتما به سالم بودن آن توجه کنید اما برای هر مبل پیش خواهد آمد که بر اثر ضربه ای یا بعد از کار کردن طولانی مدت خراب و یا فنر بندی آن شکسته می شود که کاملا باعث از بین رفتن راحتی مبل خواهد شد اما شما می توانید بدون پرداخت هزینه ای اضافی برای خرید مبل های جدید نشیمن این مبل ها را تعمیر کنید.

برای تعمیر نشیمن در تعمیرات مبل راحتی باید تمامی فنر ها و اسفنج های داخلی آن تعویض گردد و مواد جدید جایگزین آن شود که با این کار نشیمن ها حالت اولیه ی خود را بدست می آورد و بدون هیچ مشکلی می توانید از مبل های خود با راحتی کامل استفاده کنید برای تعمیر نشمین های مبل توصیه می شود که از افراد ماهر کمک بگیرید تا تنها قسمت تشکچه نشیمن تعمیر شود و هزینه ای اضافی پرداخت نکنید. 2


 

هزینه تعمیرات مبلمان

 در تعمیرات مبلمان خصوصا مبل استیل (سلطنتی) بسته به سلیقه و خواست شما، می توان پارچه ی مبل، چوب و منبت کاری های آن را تغییر داد و به طور کلی مبلمانی جدید با ظاهری زیبا تحویل گرفت. بنابراین با توجه به نکات گفته شده، هزینه تعمیرات مبل مانند هزینه ی خرید مبلمان متغیر می باشد.

جنس پارچه ­ای که از آن استفاده می کنید؛ نوع چوب مصرفی و در نهایت منبت کاری های انجام شده روی چوب، همه و همه در هزینه تعمیرات مبلمان موثر خواهند بود.

البته ناگفته نماند که مهارت و تجربه تعمیرکار در تعمیرات مبلمان بسیار موثر خواهد بود. برای این امر مهم باید از تعمیرکاران خبره در این زمینه بهره گرفت تا نتیجه­ی کار در خور توجه و زیبنده ی منزل شما باشد.
 
مبلمان راحتی یا استیل و هزینه های تعمیرات آن ها
مبلمان استیل را اغلب برای شکوه و جلوه دادن به منزل استفاده می کنند و مبلمان راحتی همان طور که از نامش مشخص است؛ برای راحتی افراد و اعضای خانواده استفاده می شود.

احتمالا شما با قیمت این دو نوع از مبلمان پر طرفدار آشنا هستید و می دانید که قیمت مبلمان استیل مرغوب بسیار بالاتر از قیمت مبلمان راحتی می باشد.

به همین ترتیب هزینه تعمیرات مبلمان استیل یا همان سلطنتی نیز از هزینه تعمیرات مبلمان راحتی بیشتر می باشد.
 

شرکت معتبر تعمیرات مبلمان

همان طور که بیان کردیم برای تعمیرات مبلمان باید به دنبال حرفه ای ترین ها در این زمینه باشید. در زمینه ی تعمیرات مبلمان، شرکت هایی مشغول به فعالیت هستند که تعمیرکاران حرفه ای را در خود پرورش داده و در اختیار دارند. با جستجویی از سابقه ی این شرکت ها و افراد شاغل در آن می توان به انتخاب مناسبی در این زمینه رسید.

اگر برای مراسم خاصی قصد دارید که دکوراسیون و چیدمان منزلتان را با تغییر مبلمان استیل خود تغییر دهید؛ بهتر است هرچه زودتر دست به کار شوید؛ چرا که برای داشتن مبلمانی با ظرافت و زیبایی چشمگیر باید این کار را در زمانی معین و با حوصله انجام داد تا نتیجه ی مطلوب حاصل گردد.

تعمیرات مبلمان، خصوصا مبل استیل (سلطنتی) به دلیل ظرافت و ریزه کاری هایی که در بطن خود دارد؛ لازم است تا با دقت و توسط استادکاران این رشته انجام گیرد.

رنگ بندی پارچه ها و کیفیت پارچه ی انتخابی از جمله نکاتی است که در زیبایی مبل استیل بسیار موثر خواهد بود. 3

پی نوشت:
1.www.setare.com
2.www.shanamobl.ir
3.www.yoosefian.com