حساسيت های روز افزون بر مسلمانان






مقام معظم رهبری (مد ظله العالی) می فرمایند:

ما بايد حرفمان را بگوييم. يعني ملت ايران و انقلاب، بايد آن حرف قاطع خودش را بگويد؛ چه کاره است، کدام طرفي است و کجا مي خواهد برود. اين، مسأله ي بسيار مهمي است. البته حرفشان را گفته اند و ما در اين زمينه ، هيچ چيز کم نداريم . من چندي پيش گفتم که اگر کسي مي خواهد بداند در ايران چه خبر است، به راهپيمايي روز قدس و بيست و دوم بهمن و مراسم سالگرد امام نگاه کند، تا بفهمد در ايران چه خبر است. ملت ايران حرف خودش را به طور قاطع گفته، ليکن اين طور نيست که در مسايل جهاني، يک نفر يک بار چيزي را بگويد و تمام بشود. نه، بايد اين استمرار حفظ بشود.
نسبت به مسلمانان عالم و احساسات اسلامي، حساسيتها روز به روز بيشتر شده است. اين هم يکي ديگر از ابعاد حرکت عظيم اسلامي ملت ايران است. وقتي ما مي شنويم که در فلسطين اشغالي، مردم را به رگبار مي بندند، مسأله، مسأله ي باطوم و چوب و اين حرفها نيست؛ مسأله ي کشتار است. معناي اين حرف، آن است که فشار بر دشمن صهيونيست در داخل سرزمينهاي اشغالي، از هميشه بيشتر شده است.
ما احساس مي کنيم که فشار روي مسلمانان در سرتاسر عالم زياد شده است. امروز در کشورهاي مارکسيستي که عمر و نسلي را با دوري از مذهب و بيگانگي از خدا گذرانده اند، بازگشت به مذهب احساس مي شود. در همان کشورها و در کشورهاي ديگر، نسبت به مسلمانان حساسيتي وجود دارد. حرف خيلي عجيبي است. کليساها در کشورهايي رونق پيدا کردند که پنجاه سال - بيشتر يا کمتر - در اين کشورها يا لااقل در بعضي از نقاط آنها، زنگ کليساها به صدا درنيامده بود؛ يعني گرايش به مذهب پديدار شد. اما در همين کشورها و در قلب اروپا و در کشورهاي مدعي آزادي و دموکراسي و در هند و در نقاط ديگر عالم، بخصوص روي مسلمانان فشار فوق العاده يي هست. علت چيست؟ اين مسأله را تحليل کنيد .
آيا علت اين نيست که دستگاههاي جبار قدرت در همه جاي دنيا، احساس حيات نويني نسبت به اسلام مي کنند؟ آيا به خاطر اين نيست که مي بينند هويت اسلامي، بار ديگر در ميان جوامع مسلمان، نيرو و جان گرفته است؟ اگر در فلسطين اشغالي، روي مسلمانان رگبار گلوله را مي گشايند، آيا بدين علت نيست که امروز در سرزمينهاي اشغالي، وجود اسلامي جدي شده است؟ آيا به خاطر اين نيست که در کشورهاي عرب - چه آنها که همسايه ي فلسطين اشغالي هستند و چه غير آنها - احساسات و حرکت و بينش اسلامي ريشه دار شده، طرفدار پيدا کرده و صاحبان انديشه و احساس و فطرتهاي پاک، به اسلام مبارزه گرويده اند؟ شکي نمي شود کرد که قضيه اين است.
منبع:حديث ولايت، جلد چهارم، ص 202-201