فرصت و تجربه کم نظير






فرصت و تجربه کم نظيري در اختيار نيروهاي مسلح ماست

مقام معظم رهبری (مد ظله العالی) می فرمایند:
خوشبختانه ملت ايران و شما افسران و جوانان و دانشجويان، (علوم قضايي)اين تجربه را به چشم خودتان ديديد که وقتي يک ملت و يک سازمان نظامي مبارزه و ايستادگي مي کند، چه افتخاري نصيب او مي شود. ميان اين گونه تجربه کردن و در کتاب ها خواندن، فرق است. بدون شک، اين پيروزي مرهون ايستادگي ها بود. حوادثي که در منطقه اتفاق افتاد و آن چه که به مسايل بين المللي مربوط مي شد، آن وقتي مي توانست به پيروزي ملت ايران منتهي بشود که نيروهاي مسلح، قدرت و توانايي لازم را از خودشان نشان داده باشند؛ که نشان داديد و پيروزي را نصيب خود و ملت قهرمان و شجاع خود کرديد.
ملتي که نمي تواند از خود دفاع بکند، در هيچ يک از حوادث عالم و معادلات جهاني، چيزي نصيبش نخواهد شد. ملتي که چشم به دست بيگانگان و دل به اميد کمک آنها دارد، در هنگام خطر نمي تواند از خود دفاع کند. آن ملتي در خور احترام است که بتواند جواناني را در سلک نيروهاي مسلح خود منتظم کند و به آنها آن قدرت و آن ايمان و آن باور و اميد را ببخشد که در روز خطر بتوانند از او دفاع کنند. ملت ما اين عظمت را داشت و نيروهاي مسلح ما اين تجربه ي دشوار، اما شيرين را از سر گذراندند.
اگر کسي خيال کند که جايز است بعد از پيروزي، در کار تدبير نيروهاي مسلح و نظم و نسق و افزايش کيفي آنها اندکي کوتاهي بکنيم، اشتباه کرده است.سالهاست که نيروهاي مسلح ما- چه ارتش و چه سپاه- اين فرصت را پيدا نکرده اند که به طور صد در صد، به سازماندهي و افزايش کيفي و نظم و نسق دادن به گوشه و کنارهاي سازمانشان بپردازند. جنگ، ميدان تجربه و ميداني براي قويتر شدن بود؛ اما همه ي فرصت ها و اراده ها و نيروها را به خود جذب مي کرد. امروز اين فرصت در اختيار نيروهاي مسلح ماست.
آن دوران هشت ساله ي جنگ و دو سال حالت نه جنگ و نه صلح در زندگي ملت ما، تجربه هاي بسيار کم نظير و کمياب و آموزنده يي هستند؛ از آنها بايد درس گرفت و نبايد آنها را فراموش کرد. روز به روز و ساعت به ساعت آن ساليان دشوار، براي ما درس است؛ اما در عين استفاده از آن تجربه ها، امروز همه ي ابتکار و تلاش مديريت مديران نيروهاي مسلح- چه ارتش و چه سپاه- بايد در ايجاد يک نظم و ترتيب و کيفيت بخشيدن و آماده سازي کامل نيروهاي مسلح صرف بشود، تا همواره قدرت دفاعي ملت در چشم دشمنان و هم چنين در چشم دوستان- که از قدرت جمهوري اسلامي احساس قدرت مي کنند- در اوج قدرت باقي بماند.
منبع: www.khamenei.ir