مقام معظم رهبری (مد ظله العالی) می فرمایند :

امروز مهمترین حرف نظام اسلامی عدالت است. امروز ما می خواهیم عدالت اجرا شود. همه ی تلاشها و مجاهدتها برای این است که در جامعه عدالت تأمین شود؛ که اگر عدالت تأمین شود، حقوق انسان و کرامت بشری هم تأمین می شود و انسانها به حقوق و آزادی خود هم می رسند؛ بنابراین عدالت محور همه چیز است.

آمریکا، دشمن عدالت

امروز هم در مقابل نظام اسلامی، نظام استکباری غرب و در رأس آن آمریکا قرار دارد که با عدالت دشمن است و عدالت ستیز است. نه این که دنبال عدالت نیست؛ با عدالت بد است .
امروز اگر قرار باشد عدالت مطرح شود و گریبان کسی را بگیرد، اولین کسانی که زیر تازیانه ی عدالت قرار خواهند گرفت، سردمداران استکبار جهانی اند؛ اینها نمی توانند اسم عدالت را بیاورند و دنبال عدالت باشند؛ لذا در مقابل ارزش عدالت و برای کمرنگ کردن آن در دنیا دمکراسی و حقوق انسان را مطرح می کنند؛ کأنّه برای مردم سالاری ارزش قائلند، که البته برای آن هم ارزشی قائل نیستند؛ اما آن را مطرح می کنند برای این که عدالت ضعیف و کمرنگ شود.

عدالت، شعار و معیار ما

آنچه ما باید بدانیم ـ بخصوص ما مسئولان نظام جمهوری اسلام ـ این است که اصل، عدالت است. شما ببینید انتظار حجت قائم (ارواحنافداه) که انتظار دیرپای همیشگی شیعه بوده، در درجه ی اول برای این بوده است که عدالت در دنیا استقرار پیدا کند؛ «یملأ الله به الأرض قسطاً و عدلاً کما ملأت ظلماً و جوراً». همه چیز از عدالت است. آرزوی دیرین انسانهای مظلوم در سرتاسر تاریخ هم عدالت بوده است. ما امروز نظامی داریم که می خواهد دنبال عدالت باشد؛ این هدف و شعار ماست؛ باید راه را درست انتخاب کنیم. البته دنبال عدالت بودن، هزینه ها و دردسرهایی دارد و موجب دشمنی قشرهایی هم می شود. امیرالمؤمنین در نامه ی خود به مالک اشتر متعرض همین معنا می شوند و می گویند: آن جایی که امر دایر شد بین توده ی مردم ـ آنهایی که محتاج عدالت تو هستند ـ با خواص و مجموعه های کوچک و بهره مند و ممتاز جامعه، حتماً توده ی مردم را ترجیح بده. امروز این معنا باید
شعار ما باشد و معیار درستی کار ما محسوب شود و برنامه ریزی ها و سیاستگذاری ها و عملکردهای ما به دنبال این قضیه باشد.

چشم انداز عادلانه

البته عدالت چیزی است که آسان بر زبان جاری می شود، اما آسان به دست نمی آید؛ برنامه ریزی های بلند مدت لازم دارد؛ باید این برنامه ریزی های را بکنیم و چشم انداز خود را چشم انداز عادلانه قرار دهیم؛ چیزی باشد که ما را به عدالت نزدیک کند؛ این وظیفه ی ماست و امروز درس امیرالمؤمنین برای ما بیش از همیشه همین نکته است.امیرالمؤمنین (علیه الصلاه و السلام) به خاطر همین عظمتها و تراکم همین ارزشهای ممتاز در وجود او، ضربت خورد و این فاجعه ی بزرگ انسانی به وسیله ی انسانهای شقی و گمراه، نسبت به این بزرگوار به وجود آمد. خون امیرالمؤمنین هم ثارالله دانسته شده است. شما هم به امام حسین می گویید:«السلام علیک یا ثارالله و ابن ثاره». فقط خون امام حسین نیست که خونخواه آن، خداست؛ خون امیرالمؤمنین هم ثارالله است؛ یعنی خونخواه و صاحب این خون، خدای متعال است.
منبع:www.khamenei.ir