شاید این سوال شما هم باشد که ورود به دنیای متاورس با ارز دیجیتال چگونه انجام می‌شود؟ برخی معتقدند ارزهای دیجیتال هیچ اختیار ارزش افزوده‌ای در دنیای متاورس ایجاد نمی‌کنند، در حالی که برخی دیگر آن را سوختی برای اقتصاد متاورس می‌دانند.

متاورس و رمزارزها دو مفهومی هستند که ممکن است عملکرد متفاوتی داشته باشند. یک توکن ممکن است هم در دنیای واقعی و هم در دنیای مجازی کاربرد داشته باشد، اما مفاهیم باید هم‌افزایی واضح با یکدیگر داشته باشند.

هدف از ایجاد تتر، ساخت یک رمز ارزی بود که پایدار باشد و مانند دلار ارزش گذاری شود. به همین دلیل، تتر کاملاً به دلار و ارزش آن وابسته است. با معامله تتر می‌توانید سرمایه خود را به دلار تبدیل کنید و از مزایا ارزها دیجیتال نیز بهره‌مند شوید.

برای خرید و فروش تتر می‌توانید به صرافی‌هایی مانند Exmo، Bitfinex، Kraken و غیره مراجعه کنید و این رمز را بخرید و یا به فروش برسانید.

اما اگر شما ساکن ایران هستید، نمی‌توانید از این صرافی‌ها استفاده کنید و اگر با تغییر IP این کار را انجام دهید، احتمال از بین رفتن دارایی‌تان از طریق بلوکه شدن وجود دارد. بنابر این باید از سایت‌ها و صرافی‌ها داخلی استفاده کنید.

برای خرید تتر می‌توانید از خدمات وب‌سایت تتر تهران ارز استفاده کنید و پس از ایجاد بهترین کیف پول برای تتر، تتر خود را در آن ذخیره نمایید و برای معامله ارزها دیگر، از آن استفاده کنید.

در صورتی که قصد فروش تتر را دارید، بهتر است از سایت ارزدیجیتال بهره ببرید و این کار را به آسانی انجام دهید و تتر خود را به ریال تبدیل نمایید. البته باید توجه داشته باشید که با استفاده از صرافی‌ها دیگر مانند صرافی ارز دیجیتال تارا خرید و فروش تتر را می‌توانید انجام دهید و از این طریق، از سایت‌ها و صرافی‌ها مختلف استفاده نکنید.
 
متاورس را می‌توان نسخه دیجیتالی از دنیایی که در آن زندگی می‌کنیم در نظر گرفت. اخیراً شاهد کاربرد گسترده متاورس در فعالیت‌های روزمره زندگی مانند نمایشگاه‌های هنری، معرفی محصولات و حتی عروسی بوده‌ایم.

برخی کارشناسان می‌گویند که متاورس و رمزارز را نمی‌توان از هم جدا کرد زیرا فناوری زیربنایی هر دو یکسان است و ارزهای دیجیتال بخشی جدایی‌ناپذیر از حاکمیت و عملکرد متاورس است.
برخلاف نظر گروه قبل، برخی معتقدند که متاورس و ارزهای دیجیتال مفاهیم کاملاً متفاوتی هستند که می‌توانند بدون یکدیگر وجود داشته باشند.

در حقیقت می‌توان گفت که متاورس می‌تواند ارزش قابل‌توجهی به اقتصاد جهانی بیافزاید و این ارزش را می‌توان با استفاده از ارز دیجیتال به‌عنوان روش پرداخت در متاورس محقق کرد.

اصل اساسی این است که پروژه‌های متاورس برای خرید دارایی‌های دیجیتال در دنیای دیجیتال، که معمولاً توکن می‌شوند، به یک وسیله مبادله یا مکانیزم پرداخت نیاز دارند.

فناوری‌های مبتنی بر رمزنگاری، اثربخشی خود را در مبارزه با حملات سایبری مانند نقض داده‌ها، هک‌ها و فیشینگ، که در فضای دیجیتال بسیار رایج‌انخد، ثابت کرده‌اند.

تاکنون تنها ارز مورد قبول در متاورس، ارز دیجیتال بوده است. Decentraland، Sandbox و NFT Worlds سه پروژه محبوب در متاورس‌ است که ارزهای دیجیتال کاربردی خود را نیز برای تامین انرژی اکوسیستم مربوطه خود راه اندازی کردند.

 


کارشناسان بازار پیشنهاد می‌کنند اگر فردی مایل به سرمایه‌گذاری در متاورس است، قبل از هر کاری باید پتانسیل‌های بالقوه را بشناسد.

داشتن ارز دیجیتال مرتبط با متاورس می‌تواند به شرکت‌کنندگان در متاورس قدرت کمک به اداره فضا را بدهد. همچنین در بسیاری از متاورس‌ها، امکان خرید محصولات دیجیتال مانند توکن‌های غیرقابل تعویض (NFT) با استفاده از توکن‌های متاورس وجود دارد.

بایننس یکی از بهترین سایت ارز دیجیتال می‌باشد که در دنیا فعالیت می‌کند. این سایت، دارای تعداد زیادی کاربر است که در سراسر دنیا مشغول به معامله رمزارزها مختلف هستند. این سایت برای راحتی کاربرانش رمزارزها مختلفی را ارائه داده است و حتی رمز ارز مخصوص به خود به نام BNB را به بازارها مالی وارد کرده است که در صورت استفاده کاربران از آن، به آن‌ها مزایا مختلفی ارائه می‌دهد.

سایت تبادل ارز دیجیتال بایننس در سال 2017 توسط فردی به نام CZ در هنگ‌کنگ شروع به فعالیت کرد و به دلیل امنیت بالا و دیگر خدماتی که ارائه داد، توانست در مدت کوتاهی در بین بهترین‌ها سایت ارز دیجیتال قرار بگیرد.

این سایت، دفترها زیادی را در سراسر دنیا دارد اما دفتر اصلی آن در کیمن قرار دارد. البته این دفتر در ابتدا در هنگ‌کنگ قرار داشت ولی با توجه به قوانین سخت‌گیرانه دولت در مورد رمزارزها، نتوانست در آن کشور به فعالیت ادامه دهد و محل دفتر خود را تغییر داد.

 



رقابت زیادی بین رمزارزهای موجود در متاورس وجود دارد. برتری این رمزارزها بر اساس ارزش بازار و بزرگ‌ترین ارزهای دیجیتال در فضای بازی برای کسب درآمد و NFT تعیین خواهد شد.

در 18 مارس 2022، برترین رمزارزهای متاورس بر اساس ارزش بازار، MANA، APE، SAND و AXS معرفی شدند که چهار رمزارز برتر برای کسب درآمد نیز بودند. بسیاری از متاورس‌ها NFTها را ارائه می‌دهند و در نتیجه، فضای این بازی‌ها برای کسب درآمد فضایی مطلوب خواهد بود.

داده‌های  TradingView و Cointelegraph Markets Pro نشان داده است که وضعیت کنونی بیت‌کوین مناسب سرمایه‌گذاری نیست و به دلیل ترس حاکم بر بازار ارز، تقاضای رهبر بازار رمز ارز نیز هنوز پایین است.

یکی از پلتفرم‌های ارز دیجیتال تحلیل کرده است که بیت‌کوین به زودی به بازه قیمتی بین 14 هزار تا 21 هزار دلار خواهد رسید و در همین بازه نیز ادامه می‌یابد این پلتفرم پیش‌بینی کرده است که قیمت بیت‌کوین در سال 2023 به 23 تا 40 هزار دلار خواهد رسید.

در اینجا شایان ذکر است که بازار کریپتو و به تبع آن، بازار متاورس اخیراً به طور قابل توجهی سقوط کرده است و علت اصلی آن کاهش ارزش  UST و سقوط بهای آن بوده است.  جهت کسب اطلاعات بیشتر به وب سایت [ extara.net ]  مراجعه نمایید.