چکیده :

هر ساله تعداد زیادی تلویزیون از سوی تولید کنندگان بالقوه تولید می‌شود که طبیعتاً تعدادی از آنها فرصت دیده شدن و خرید پیدا می‌کنند. ما در اینجا قصد داریم که بهترین تلویزیون‌ها و پرفروش‌ترین تلویزیون‌های سال 2022 را معرفی کنیم. قبل از معرفی پرفروش‌ترین تلویزیون‎‌های آخر سال لازم است این نکته را به یاد داشته باشید، که محبوبیت و پر فروش بودن یک تلویزیون تحت تاثیر عوامل متعددی است که شامل کیفیت بالا، قیمت خرید مناسب، امکانات ایده‌آل و کاربردی و... می‌شود.

تلویزیون به عنوان یک دستگاه سرگرمی شناخته شده است و هر کسی متناسب با علایق خود از این دستگاه سرگرمی برای منظور خاصی استفاده می‌کند. عده‌ای اخبار روز را از طریق تلویزیون دنبال می‌کنند و عده‌ای دیگر به پای فیلم‌ها و سریال‌های مورد علاقه‌شان می‌نشینند.

عده‌ای دیگر هم برای اتصال کنسول بازی به تلویزیون از آن استفاده می‌کنند. هر ساله تعداد زیادی تلویزیون از سوی تولید کنندگان بالقوه تولید می‌شود که طبیعتاً تعدادی از آنها فرصت دیده شدن و خرید پیدا می‌کنند.

ما در اینجا قصد داریم که بهترین تلویزیون‌ها و پر فروش ترین تلویزیون های آخر سال 2022 را معرفی کنیم. قبل از معرفی پرفروش‌ترین تلویزیون‎‌های آخر سال لازم است این نکته را به یاد داشته باشید، که محبوبیت و پر فروش بودن یک تلویزیون تحت تاثیر عوامل متعددی است که شامل کیفیت بالا، قیمت خرید مناسب، امکانات ایده‌آل و کاربردی و... می‌شود.

پر فروش‌ترین تلویزیون‌های سال 2022 + لیست قیمت

ال جی، سامسونگ، سونی، فیلیپس و... برندهایی نام آشنا در صنعت لوازم خانگی و مخصوصاً تلویزیون هستند. این برندها سال‌های زیادی است که در این زمینه فعالیت دارند و به‌صورت مداوم در تلاش هستند تا کیفیت تصویر، کیفیت صدا، امکانات کاربردی و هوشمند و... را ارتقاء دهند.

ال جی در سال 2022 انواع تلویزیون‌های با کیفیت مانند سری NANO80، سری UP7750 و سری NANO756 را تولید کرده که در طی سال اخیر جزو تلویزیون‌های پرفروش بازار بوده‌اند. سامسونگ نیز تعدادی تلویزیون را در سال 2022 تولید نموده که پرفروش‌ترین تلویزیون‌هایش، سری QN90B، سری AU7000 و سری BU8500 را شامل می‌شود.

هر کدام از این سری‌ تلویزیون‌ها دارای امکانات و ویژگی‌های منحصر به فردی هستند که در ادامه به توضیح آن‌ها خواهیم پرداخت.

 
 

تلویزیون ال جی سری NANO80

تلویزیون ال جی سری Nano80 یکی دیگر از پر فروش ترین تلویزیون های آخر سال است، که در سایزهای متنوع 50اینچ، 55 اینچ، 65 اینچ و 75 اینچ تولید شده است. در این تلویزیون پردازشگر حرفه‌ای چهار هسته‌ای α5 AI Processor 4K تعبیه شده است که با بهره‌گیری از فناوری 4K Upscaler توانایی افزایش دادن کیفیت تصویر را دارد.

تلویزیون ال جی سری نانو 80 از قابلیت ALLM پشتیبانی می‌کند که باعث کاهش تاخیر ورودی تصویر می‌شود، همچنین قابلیت HGIG Mode نیز در این تلویزیون پشتیبانی شده که بازی‌های hdr را با کیفیت اصلی نمایش خواهد داد.

گفتنی است که پورت HDMI 2.0 نیز در این تلویزیون پرفروش تعبیه شده است که توانایی نمایش دادن کیفیت تصویر 4k با نرخ رفرش ریت 60 هرتز را دارد.

تلویزیون ال جی سری  UP7750

یکی دیگر از پر فروش ترین تلویزیون های آخر سال 2022 که به برند ال جی تعلق دارد، تلویزیون ال جی سری UP7750 است. این تلویزیون در سایزهای متنوع 43 اینچ، 50 اینچ، 55 اینچ، 65 اینچ، 70 اینچ و 75 اینچ تولید شده است.

این تلویزیون پرفروش دارای نور پس زمینه Direct LED بوده و از پنل VA بهره می‌برد. کنترل نور پس زمینه در این تلویزیون به وسیله قابلیت LG Local Contrast انجام می‌شود. کیفیت تصویر 4k در کنار پردازشگر چهار هسته‌ای Quad Core Processor 4K، قابلیت ارتقاء دهنده کیفیت تصویر 4K Upscaler، تکنولوژی Active HDR و فرمت‌های متنوع HDR10 Pro  و HLG توانایی به نمایش گذاشتن بهترین و طبیعی‌ترین کیفیت تصویر را دارد.

طبیعی است که پرفروش‌ترین تلویزیون سال 2022 علاوه بر کیفیت تصویر بالا باید از سیستم صوتی حرفه‌ای نیز برخوردار باشد. سیستم صوتی که برای این تلویزیون در نظر گرفته شده یک سیستم صوتی 2.0 کاناله بوده و دارای توان صوتی 20 وات است و با پشتیبانی از تکنولوژی AI Sound صدایی متناسب با تصویر را پخش خواهد کرد.

تلویزیون سامسونگ سری AU7000

یکی از پر فروش ترین تلویزیون های آخر سال سامسونگ مربوط به سری AU7000 است. این تلویزیون در ابعاد و اندازه‌های مختلف 43 اینچ، 50 اینچ، 55 اینچ، 58 اینچ،65 اینچ، 70 اینچ، 75 اینچ و 85 اینچ تولید شده است.

همانطور که مشخص است این تلویزیون به سری 7 سامسونگ تعلق دارد و با توجه به امکاناتی که دارد بیشتر برای مصرف خانگی به کار برده می‌شود. این تلویزیون از کیفیت تصویر 4K پشتیبانی می‌کند و از فناوری کریستال Crystal بهره می‌برد، که باعث نمایش طبیعی و واقعی رنگ‌ها و تصاویر می‌شود.

این تلویزیون برای کنترل نور پس زمینه از فناوری UHD Dimming بهره می‌برد، که با تقسیم کردن صفحه نمایش به قسمت‌های متعدد نور پس زمینه را کنترل کرده و نسبت کنتراست را بهبود می‌بخشد. نرخ نوسازی تصویر در این تلویزیون پرفروش 60 هرتز بوده و از تکنولوژی‌های متعدد نظیر One Billion Color و One Billion Color و... پشتیبانی می‌کند.

تلویزیون سامسونگ سری BU8500

تلویزیون پرفروش سامسونگ سری BU8500 یکی دیگر از تلویزیون‌هایی است که در لیست پر فروش ترین تلویزیون های آخر سال قرار گرفته است. این تلویزیون در سال 2022 تولید شده و به سرعت توانست جای خود را در بین تلویزیون‌های محبوب باز کند و به پرفروش‌ترین تلویزیون سال 2022 تبدیل شود.

سامسونگ تلویزیون سری 8 سری BU8500 را در سایزهای متنوع 43 اینچ، 50 اینچ، 55 اینچ، 65 اینچ و 75 اینچ تولید نموده است. این سری از تلویزیون‌ها از کیفیت تصویر 4K در کنار پردازشگر Crystal Processor 4K بهره می‌برند.

این سری از تلویزیون‌ها دارای نور پس زمینه Edge LED هستند و از فناوری UHD Dimming برای کنترل نور پس زمینه بهره می‌برند. تکنولوژی One Billion Color و Dynamic Crystal Color و انواع فناوری دیگر به نمایش دقیق رنگ‌ها کمک کرده و تصاویری پر وضوح و با کیفیت را به معرض نمایش خواهند گذاشت.

مجهز بودن به سیستم عامل اختصاصی سامسونگ امکاناتی مانند داشبورد هوشمند SmartThings و دسترسی به دستیارهای صوتی متعدد، قابلیت اتصال به موبایل و... را در اختیار کاربران قرار خواهد داد.