نوکيا E60 (3)


 






 
دفترچه تلفن E60 نيز مانند تمام تلفن های Symbian به راحتی می تواند با کامپيوتر هماهنگ شود . نوکيا E60 يک log ثبت تماس بسيار خوب دارد و از آن برای ارتباطات و انتقال های داده نيز استفاده می شود . اين log دارای ظرفيت 30 ثبت می باشد و می تواند تماس های اخير انجام گرفته توسط تلفن را نشان دهد . log تماس های تلفن به سه نوار تقسيم می شود : تماس های ارسالی ، دريافتی و ناموفق . اطلاعات کلی در مورد مدت زمان تماس و داده انتقال داده شده نيز ذخيره می شود .


پيام مربوط به تماس های ناموفق


نوار تماس های ناموفق


نوار تماس های ارسالی لوگ


 

پيام :
 

منوی پيام رسانی تلفن ، متفاوت از ساير تلفن های Symbian نوکيا نيست . آن دارای يک صندوق پستی برای تمامی پيام های دريافتی بجز Email است و هنگامی که ويرايشگر را فعال می کنيد ، نوع پيامی که می خواهيد ايجاد کنيد را سوال می کند .


منوی پيام صندوق پستی خواندن SMS نوشتن SMS
 

ويرايشگر SMS همانند مدل های قبلی است ، شمارشگر کاراکتر و تعداد پيام های ارسالی را نشان می دهد . امکان استفاده از فرهنگ لغت T9 نيز فراهم شده است . ويرايشگر تا 6 خط را با هم نشان می دهد . نوار Email بسيار جالب است . نوکيا E60 از پروتوکل های POP3 و IMAP استفاده می کند . تلفن ، Email 10 را در ليست Inbox نشان می دهد . Email client جديد است .


صندوق پستی email خواندن Email مشاهده پيوست نوشتن email
 

موسيقی :
 

نوکيا E60 دارای يک Music player است که از اکثر فرمت های موسيقی پشتيبانی می کند . player دارای يک equalizer داخلی است و صدای خوب و واضحی ايجاد می کند . اما نوکيا E60 در درجه اول يک تلفن کاری است . و بيشتر کاربران آن علاقه ای به گوش دادن به موسيقی ندارند . امکان پخش موسيقی در زمينه نيز وجود دارد .


پخش موسيقی equalizer پخش موسيقی در زمينه
 

در صفحه نمايش Stand by فعال ، آهنگ ، زير رويدادهای تقويم نشان داده می شود . نوکيا E60 دارای يک Flash player و يک Real player می باشد و می تواند فيلم را نيز پخش کند .

ساير امکانات :
 

آيفون و بلندگوی اصلی تلفن در طول مکالمات ، صدای واضح و بلندی ايجاد می کنند . ويبره نرمال است و در هر شرايطی احساس می شود . هنگامی که شخصی با شما تماس می گيرد ، تلفن تصوير و نام او را نشان می دهد . E60 حتی تصوير تلفن ( منزل ، محل کار و غيره ) را در صورت ثبت شدن در دفترچه تلفن ، نشان می دهد .
اين تلفن از GPRS ، EDGE ، Wi-Fi ، UMTS ، PTT ، بلوتوث ، مادون قرمز و USB پشتيبانی می کند . نوکيا E60 با بلوتوث 1.2 کار می کند ، که از پروفايل های بسياری پشتيبانی می نمايد . اما متاسفانه پروفايل A2DP در ميان آنها نيست که به موجب آن استفاده از هدست بلوتوث استريو با تلفن امکان پذير نمی باشد . تلفن از طريق Wi-Fi ، USB يا بلوتوث با چاپگر ارتباط برقرار می کند . ارتباط USB فقط با کابل رايج USB ايجاد می شود زيرا نوکيا E60 دارای پورت USB نرمال نمی باشد . انتقال سريع داده از طريق GPRS ، EDGE يا UMTS نسل سوم بکار گرفته می شود . در صورت استفاده از ارتباط Wi-Fi نياز است که نزديک يک صفحه لمسی Wi-Fi باشيد . شما می توانيد تلفن را تنظيم کنيد تا بطور اتوماتيک چنين صفحاتی را پيدا کرده يا به آنها مرتبط شويد ، يا اينکه می توانيد بطور دستی آنها را جستجو نمائيد . پس از برقراری ارتباط ، E60 بطور اتوماتيک يک مرکز دسترسی برای صفحه لمسی ايجاد می کند و از باند گسترده اينترنتی خود استفاده می نمايد . سرعت ارتباط به فاصله از صفحه و فراهم کننده سرويس بستگی دارد . سيگنال آن نيز بصورت شدت سيگنال شبکه نشان داده می شود .
منبع:www.irmob.com