حج، جهاد و حجاب، احکام اجتماعی اسلام است که فراتر از عبادات فردی بین خود و خدا، تأثیری اجتماعی و همگانی دارد، از این رو همیشه با مخالفت‌های مختلفی رو به رو بوده است.

اگر در قلب اروپای به اصطلاح متمدن و در کشور فرانسه با جامعه‌ی مدنی(!) چند دختر نوجوان با پارچه‌ای چند سانتی که بر سر دارند و به دانشگاه یا مدرسه می‌روند، دولت این کشور را وادار به تشکیل جلسه‌ی فوق العاده کرده و سرانجام تصمیم به ممنوعیت حجاب می‌گیرند، از آن روست که حجاب فراتر از پارچه و پوشش، بیرقی برافراشته در «اعلام علنی عقاید»، «رشد اسلام خواهی در اروپا»‌و «استقلال شخصیتی در گزینش نجابت و پاکی» است.

و این رخداد خجسته، زنگ خطری است برای سران استکبار و بیانگر بیداری و پایداری توده‌ها بویژه قشر جوان و تحصیلکرده نسبت به ارزش‌های انسانی است، گرچه تحمل آن برای استعمارگران شیطان صفت که وظیفه‌ای برای خود غیر از مشغول ساختن مردم به خور و خواب و شهوت نمی‌بینند،‌بسیار سخت و ناگوارست.

بدون شک آنان به برخوردهای سخت افزارانه‌ی اینچنینی بسنده نکرده بلکه شیوه‌ی نرم افزاری یعنی تغییر اندیشه‌ی توده‌ها را در دستور کار خود قرار داده‌اند و آن «تردید، تضعیف و تحقیر» ارزش‌های دینی و دلبستگی‌های مذهبی است.

از این رو پوشش مذهبی را مانع ورود به دروازه‌ی تمدن و پیشرفت معرفی می‌کنند و افراد جاهل یا غافل را وادر به بیان انجام رفراندوم برای حجاب در کشور می‌نمایند! رنگ سیاه چادر را همچون حفره تاریکی دانسته که تمام رنگ‌های جهان را می‌بلعد و اکثر عقب افتادگی‌ها و اغلب پشت کنکور ماندن دختران را به همین دلیل مربوط می‌دانند!

نیمه برهنه بودن و آرایش‌های افراطی را سبب شخصیت و شادی و یا سربلندی در عرصه‌های مختلف اجتماعی ترسیم می‌کنند اما زنان پوشیده در فیلم‌ها را افرادی مستمند و محتاج، درگیر با همه‌ِ معضلات، افسرده و بی‌پناه می‌دانند و به تصویر می‌کشانند.

در برخی فیلم‌ها، چادر را برای رفتن به زندان و ملاقات با عزیزان در محیطی غمزده و اندوهبار به کار می‌گیرند و یا برای رفتن به قبرستان و زیارت قبور مردگان! آن هم چادری به ظاهر پوشیده و با کمی دقت بدون هرگونه پوشیدگی.

آنچه این عده در پی نهادینه کردن آن هستند خواسته یا ناخواسته در راستای تمایلات استکبار جهانی برای فتح اندلسی کشورهای اسلامی و تحقق تخیلی است که به عنوان «حکومت بر عالم» در سر می‌پرورانند.

غربیان که از نقش مؤثر زن در نظام اجتماعی مشرق زمین باخبرند، به خوبی می‌دانند که در خیزش‌ها و نهضت‌های دویست سال گذشته، زنان مهمترین عامل تحریک توده‌ای مردان بوده‌اند.

بازنگری و بازکاوی برگ‌های تاریخ، گواه آن خواهد بود که انقلاب اسلامی نیز بدون حضور زنان و دختران مسلمان تا این اندازه موفقیت را نصیب خود نمی‌ساخت. آنها خوب می‌دانند که برای هموار ساختن مسیر و سرعت بخشیدن به حضور دنیای غرب در سرزمین کهن شرق بویژه کشورهای اسلامی، راهی نیست جز آنکه بنیان اصلی نظام خانواده یعنی زن تغییر یابد؛ آن هم براساس مدلی که از آن سوی آب‌ها عرضه می‌شود!

وقتی «کاندولیزا رایس» مشاور امنیتی جرج بوش در سفر به خاورمیان اظهار داشت در صورتی حکومت های دموکراتیک در جهان عرب و خاورمیان شکل خواهد گرفت که زنان و دختران به آزادی‌های موردنظر خود برسند، معلوم ساخت که از چه رو چشمان دنیای غرب، به سوی دوشیزگان مشرق زمین خیره شده است.

آری! پس از سال‌ها بی‌توجهی به زنان شرق، به وقوع پیوستن چنین حوادثی به طور جدّی سؤال برانگیزا ست:

شیرین عبادی و جایزه صلح نوبل

1. اهداء جایزه صلح نوبل به شیرین عبادی، حقوقدان زن ایرانی که در نروژ و در دانشگاه امیرکبیر تهران با مردان نامحرم دست می‌دهد و چندان به نظارت فقه و شریعت بر نظام خانواده و به ویژه زنان اعتقاد ندارد که در توصیه‌ای به زنان و دختران مسلمان از آنان می‌خواهد که با میل و سلیقه خود، حجاب و پوشش خود را برگزینند و در صورت تمایل چون او در مقابل پسران و مردان نامحرم سر برهنه حاضر شوند و حجاب از رخ برگیرند!

مرز شکنی ارزش های دینی

2. اهداء جایزه به کارگردان زن ایرانی و حمایت‌های مادی و معنوی دنیای غرب از او به پاس مرزشکنی ارزش‌های دینی.

قداست زدایی

3. اهداء جایزه به کارگردان زن ایرانی و مطرح شدن این زن به عنوان الگو! به خاطر دهن کجی به قداست های مذهبی.

جالب‌تر اینکه در بیانیه هیأت داوران، هدف از اهدای جایزه بیان نیرومند حقوق زنان در ایران امروز در قالب یک درام پویا و ملموس عنوان شد. این در حالی بود که پیام فیلم «واکنش پنجم» جز فمینیسم و عصیانگری توده زنان علیه مردان ایران و ساختن چهره‌ای سیاه و ظالمانه از ایران و اسلام در برخورد با جنس زن چیزی را در برندارد.

4. Mis World انتخاب دختران ایرانی الاصل به عنوان ملکه‌های زیبایی دنیا در جشنواره‌ها و...

5. مطرح کردن دختران شرقی به عنوان کاندیدای ملکه زیبایی و خبرسازی و تبلیغات بسیار از آنها به مدت چند ماه.

6. پخش فیلم‌های هالیوودی و سریال‌ها آن هم به صورت رایگان در عراق، افغانستان و دیگر کشورهای خاورمیانه و مشرق زمین، با هدف الگوسازی برای زنان این دیار.
 

به راستی این همه تجلیل به خاطر احترام به زن است؟!

در حالی که بررسی‌ها نشان می‌دهد در سطح دنیا از هر 5 زن به یک نفر تجاوز شده یا در معرض تجاوز قرار می‌گیرد و هر سال حدود 4 میلیون زن و دختر برای فاحشگی اجباری، بردگی یا ازدواج اجباری خرید و فروش می‌شوند و در حقیقت، زنان امروز در دهکده جهانی، بیش از زنان روستاهای دور از شهر دیروز در معرض خطرند!

اما از آنجا که عامل اصلی گرایش انسان‌ها به ویژه زنان به حجاب و پوشش تأمین یک نیاز فطری و درونی به نام «شرم و حیاء است، که تاریخ و جغرافیا نمی‌شناسد و با توجه به تلاش‌های بسیار و هزینه‌های هنگفت توسط سردمداران سکولار و سرمایه سالار و عوامل آنها امروزه علاوه بر ایران و کشورهای اسلامی، در جوامع غربی نیز شاهد رشد روزافزون گرایش به دین و شعائر دینی، بویژه برافراشته‌تر شدن بیرق حجاب هستیم.

به گونه‌ای که در آن سوی مرزهای ملل اسلامی، در یک کشور غربی،‌زنی مسلمان با پافشاری بسیار، موفق به کسب مجوز استفاده از حجاب اسلامی در محل کار خود می شود.
 

«فرشته لودین» طی جلسه‌ای که در شهر کالسروهه آلمان در دیوان این کشور برگزار شد، در دفاع از حجاب اسلامی عنوان می‌کند:

«حجاب بخشی از هویت من است و قصد دارم به ایمانم وفادار بمانم»!
استفاده از حجاب و پوشش اسلامی در میان زنان و دختران مصری نیز به میزان قابل توجهی افزایش یافته و این خواسته در میان اقشار مختلف این کشور در حال گسترش است.

به نقل از هفته نامه آلمانی زبان اشپیگل، دختران جوان مصری بیش از مادرانشان و زنان مسن‌تر، از حجاب استفاده می‌کنند و با اینکه به نظر می‌رسید چندین دهه تلاش کشورهای استعماری برای اثرگذاری بر روی فرهنگ کشورهای اسلامی به ویژه مصر و رواج برهنگی و دوری از شعائر فرهنگ اسلامی، مردم این کشور را بیش از پیش به سوی فرهنگ غرب سوق دهد و به عادی شدن برهنگی در جوامع شهری و روستایی بینجامد

اما اکنون به دلایل گوناگونی شاهد گرایش هرچه بیشتر تمام اقشار زنان و در رده‌های مختلف سنی بخصوص جوانان به حفظ حجاب و آداب و فرهنگ اسلامی هستیم.

در همین حال، مرکز مطالعات اسلامی اروپا در آمار جدید خود از مسلمان شدن 256 زن در دو سال گذشته خبر داده است. این مرکز تأکید کرده است که اولین علت گرایش زنان به اسلام، مواجه شدن با افراد مسلمان و جذابیت‌های رفتاری، آداب و پوشش آنها و همچنین فعالیت‌های پایگاه‌های اینترنتی اسلامی می‌باشد.

آرامش، امنیت و مصونیت‌های ناشی از باور دینی و حفظ حجاب تا جایی است که «ماشا الیلیکینا» ستاره سینما، رقص و موسیقی را که شهرت و محبوبیتش در روسیه به اوج خود رسیده بود بر آن می‌دارد به اسلام روی آورده و پوشش اسلامی و لباس عفت را برگزیند. گرچه این امر از میزان محبوبیتش در میان دوستداران جذابیت‌های ظاهری‌اش کاست اما او را در مسیر تازه‌ای که انتخاب کرده بود ذره‌ای متزلزل نکرد و تنها به تدریس در مدارس اکتفا نمود.
 

«ماشا» که زنی تحصیل کرده و مسلط به بیش از پنج زبان زنده دنیاست به «غفلت مدرن در عصر اطلاعات» اشاره کرده و می‌گوید:

«اسلام نسبت به ادیان دیگر، محکم‌ترین اساس را دارد و تمام قواعد آن در زندگی کاربرد دارند و راه اسلام سعادت بخش است.»

85 درصد از هزاران شهروند شرکت کننده در نظرسنجی موسسه «خبر ایکس» ترکیه نیز با اعلام مخالفت از تصمیم دادگاه قانون اساسی این کشور مبنی بر لغو قانون آزادی حجاب بانوان در دانشگاه‌ها، آن را مغایر با آموزه‌های اسلام و شأن زن مسلمان دانسته و برای حضور با حجاب اسلامی در دانشگاه به روش‌های گوناگون همچون استفاده از کلاه گیس های زنانه بر روی روسری خود و... روی آورده‌اند.

از همه جالب‌تر اینکه شهرهای اسرائیل، به طور عجیبی شاهد زنان محجبه اسرائیلی است به گونه‌ای که به دلیل شباهتی که این زنان در اثر رعایت حجاب با زنان مسلمان پیدا کرده‌اند، از سوی جوانان یهودی مورد اذیت و آزار قرار می‌گیرند.

بنا به گفته یکی از خاخام‌های اسرائیلی، این زنان محجبه با اعتقاد به اینکه این امر مورد رضایت خداوند است، تمام بدن خود را می‌پوشانند و تعدادشان روز به روز در حال افزایش است.
گفتنی است این زنان در حالی بر حفظ حجاب خویش پافشاری می‌کنند که همواره از سوی بسیاری از یهودیان صهیونیست مورد توهین و آزار و اذیت قرار می گیرند.(1)
 
پی‌نوشت‌:
1.www.ghalampress.ir
 
منبع: چگونه فرزندان ما باحجاب می شوند؟، حجت الاسلام دکتر احمد لقمانی، ناشر: بهشت بینش، چاپ یکم، 1389.