مواد لازم برای تهیه کاپ کیک غذای فرشته

مواد غذایی مقدار
شکر گرانول سفید سه چهارم پیمانه (150 گرم)
آرد کیک (الک شده) یک دوم پیمانه (59 گرم)
نمک یک هشتم قاشق چای خوری
سفیده تخم مرغ بزرگ، به دمای اتاق رسیده شش عدد
آب گرم یک قاشق غذا خوری
کرم تارتار سه چهارم قاشق چای خوری
عصاره وانیل خالص یک قاشق چای خوری


مواد لازم برای تهیه خامه فرم گرفته خانگی برای رویه

مواد غذایی مقدار
خامه‌ غلیظ یا خامه‌ فرم گرفته یک پیمانه (240 میلی‌لیتر)
شکر قنادی یا شکر گرانول سفید دو قاشق غذا خوری
عصاره وانیل خالص یک دوم قاشق چای خوری


طرز تهیه کاپ کیک غذای فرشته

اگر به دنبال یک دسر تابستانی دلپذیر هستید، این دستور پخت کیک های سبک غذای فرشته، انتخاب فوق العاده ای است. کاپ کیک های غذای فرشته بدون هیچ گونه چربی مانند کره، روغن یا زرده تخم مرغ تهیه می شوند و بر اساس مواد خاص و روش های مخلوط کردن دقیق به دست می آیند. برای این که بهترین نتیجه را از این دستور تهیه بگیرید همه مواد را دقیق و به همان اندازه که اشاره شده است استفاده کنید و دستور العمل را نیز با دقت دنبال کرده و قبل از شروع چندین بار آن را مرور کنید.

برای تهیه این کاپ کیک های فوق العاده در کل به چهار ساعت زمان نیاز داریم که سی دقیقه برای آماده سازی مواد اولیه، بیست دقیقه برای پخت و الباقی برای تزئین و خنک کردن کاپ کیک ها صرف می شود. همچنین با مواد اولیه اشاره شده در این دستور می توانیم چهارده الی شانزده عدد کاپ کیک تهیه کنیم.

مرحله اول: گرم کردن فر و آماده کردن قالب
قفسه فر را در موقعیت وسط تنظیم می کنیم و فر را با دمای 325 درجه فارنهایت (163 درجه سانتی گراد) روشن می کنیم تا گرم شود.
در ادامه یک قالب مافین 12 فنجانی را با کپسول مخصوص کاپ کیک می پوشانیم و ظرف دوم را نیز با 2 تا 4 عدد کپسول می پوشانیم و کنار می گذاریم.
نکته: همانطور که قبلا هم اشاره شد این دستور حدود 14 تا 16 عدد کاپ کیک درست می کند.

مرحله دوم: آماده کردن مایه کاپ کیک ها
در غذاساز یا مخلوط ‌کن سه چهارم پیمانه (150 گرم) شکر را هم می زنیم تا نرم و پودر شود. سپس یک دوم پیمانه از آن را برمی داریم و کنار می گذاریم تا در مرحله سوم استفاده کنیم.
بقیه شکر را داخل غذاساز نگه می داریم و یک دوم پیمانه (59 گرم) آرد کیک و یک هشتم قاشق چای خوری نمک به آن اضافه می کنیم. 5 تا10 بار پالس را می زنیم تا مخلوط شکر، آرد و نمک سبک شود.

مرحله سوم: ادامه فرآیند آماده کردن مایه کاپ کیک ها
در یک کاسه بزرگ و با استفاده از همزن دستی یا برقی، شش عدد سفیده‌ تخم‌ مرغ، یک قاشق غذا خوری آب گرم و سه چهارم قاشق چای خوری کرم تارتار را باهم حدود یک دقیقه مخلوط می کنیم تا کف کنند. سرعت همزن را به متوسط ​​رو به بالا تغییر می دهیم و یک دوم پیمانه شکر (در مرحله دو آن را کنار گذاشتیم) را به آرامی اضافه می کنیم و حدود 5 تا 6 دقیقه هم می زنیم تا قله های نرم تشکیل شوند. (عکس زیر را ببینید.) در آخر یک قاشق چای خوری عصاره وانیل را اضافه می کنیم و آنقدر هم می زنیم تا همه مواد کاملا یکدست شوند.


مرحله چهارم: مخلوط کردن مخلوط آرد با سفیده تخم مرغ
در چندین مرحله، مخلوط آرد را با استفاده از یک صافی ریز به آرامی در مخلوط سفیده تخم مرغ الک می کنیم و بعد از هر اضافه کردن به آرامی آن ها را هم می زنیم. برای اینکه کاپ کیک ها الکی پف نکنند یا بافت متراکم پیدا نکنند، مخلوط آرد را یکباره اضافه نمی کنیم. بنابراین مخلوط آرد را حتما الک کنید و خیلی آهسته و در چند مرحله اضافه کنید.


مرحله پنجم: ریختن  مایه کاپ کیک در قالب
در این مرحله مایه کیک به دست آمده را با استفاده از یک قاشق داخل کپسول های مخصوص کاپ کیک که از قبل داخل قالب گذاشته ایم  می ریزیم و فقط دو سوم ظرفیت آن ها را پر می کنیم تا از سر ریز شدن آن ها هنگام پخت جلوگیری کنیم.

مرحله ششم: پختن کاپ کیک ها
قالب ها را داخل فر می گذاریم و کاپ کیک ها را تا زمانی که اطراف لبه ها کمی قهوه ای شوند و خلال دندانی که در مرکز آن ها فرو کرده ایم تمیز بیرون بیاید می پزیم این فرایند حدود 18 تا 20 دقیقه زمان می برد.


مرحله هفتم: خنک کردن کاپ کیک ها
بعد از سپری شدن مدت زمان پخت قالب ها را از فر خارج می کنیم و اجازه می دهیم کاپ کیک ها به مدت 10 دقیقه در قالب هایشان بمانند و خنک شوند، سپس آن ها را از قالب بیرون می آوریم و روی توری سیمی قرار می دهیم تا کاملا خنک شوند.

مرحله هشتم: آماده کردن خامه فرم گرفته
در یک کاسه متوسط و با استفاده از همزن دستی یا برقی، یک پیمانه (240 میلی‌لیتر) خامه غلیظ، دو قاشق غذا خوری شکر و یک دوم قاشق چای خوری عصاره وانیل را با سرعت متوسط ​​رو به بالا حدود سه الی چهار دقیقه هم می زنیم تا قله های متوسط ​​تشکیل شود.
نکته: قله های متوسط ​​بین قله‌های شل و قله‌های سفت هستند و قوام خوبی را برای ریختن در قیف و ماسوره زدن دارند.

مرحله نهم: خامه کشی و تزئین کاپ کیک ها
در این مرحله خامه فرم گرفته خانگی را روی کاپ کیک ها پخش می کنیم برای این کار از دو روش استفاده می کنیم، اول اینکه مقداری خامه روی هر کاپ کیک ریخته و به وسیله کفگیر کوچک صاف می کنیم و دوم اینکه خامه را داخل قیف با ماسوره Wilton 8B می ریزیم و روی کاپ کیک ها پایپ می کنیم. (تصویر زیر را ببینید!) در آخر می توانیم آن ها را با انواع توت های تازه تزئین کنیم.


مرحله دهم: سرو و نگهداری کاپ کیک ها
کاپ کیک های تزئین شده را داخل ظرف مناسب چیده و به همراه یک فنجان چای یا قهوه سرو می کنیم و باقیمانده کاپ کیک ها را می توانیم تا پنج روز در یخچال نگهداری کنیم.

در ادامه به نکاتی جهت بهتر شدن دستور پخت اشاره می کنیم
دستورالعمل های آماده سازی: کیک های کوچک را می توانید از یک روز قبل تهیه کنید، روی آن ها را بپوشانید و در دمای اتاق نگهداری کنید. برای فریز کردن هم کاپ کیک های بدون خامه را به صورت جداگانه در فویل آلومینیومی یا بسته بندی پلاستیکی بپیچید و در یک ظرف بزرگ قرار دهید و سپس داخل فریزر بگذارید. کاپ کیک های منجمد شده را قبل از فراست کردن و سرو روی پیشخوان یخ زدایی کنید.

ابزارهای مورد نیاز برای تهیه دستور پخت: میکسر پایه KitchenAid | کاسه میکسر شیشه ای | جدا کننده زرده تخم مرغ | کپسول کاپ کیک | قالب کاپ کیک | ماسوره Wilton 8B | پالت خامه کشی

سفیده تخم مرغ: یک عدد سفیده تخم مرغ بزرگ حدود دو قاشق غذا خوری است، بنابراین اگر از سفیده تخم مرغ کارتنی استفاده می کنید، حدود 12 تا 13 قاشق غذا خوری نیاز دارید. برای داشتن بهترین طعم و بافت، من به شدت توصیه می کنم از سفیده تخم مرغ هایی که خودتان می شکنید استفاده کنید.